Stránka 10 z 15

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 22:44
od mapman
Dialniciar napísal:
Jarda napísal:Dochází k výměně ve funkci generálního ředitele ŘSD. Místo Petra Laušmana nastupuje Michal Hala (dosud na ŘSD pracoval ve funkci ředitele úseku vnitřních věcí).
viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34622#34622


Toto bol človek s veľmi dobrým prehľadom, dokázal odolávať politickým tlakom a bol to človek na správnom mieste, prajem ČR aby nový GR ŘSD bol ešte lepším. :P :P


S týmto názorom sa stotožňujem ja a tvrdia to aj tí čo pod ním teraz nejaký ten rok pracovali. Bol jedným z najlepších šéfov ŘSD v historii a hore išla jak úroveň organizácie tak aj tempo výstavby dialničnej siete. Dúfajme že sa to podarí udržať aj s novou vládou a novým GR ŘSD.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 16:04
od Pacho
Nie prave najaktualnejsie, ale velmi dobre, neviem ci to tu uz bolo?? Inac doporucujem obyvatelom PX nech si vsimnu most cez Beroun, a nikomu nevadi ze ide cez mesto, a vsetci su radi, ze doprava je na moste a nie v meste http://www.youtube.com/watch?v=XH0mgNcgau0
http://www.youtube.com/watch?v=14IiRDwpvZ4
http://www.youtube.com/watch?v=0LRGPvjbqfY :D

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2007 16:54
od Honda
Dálnice se v Česku stavějí dráž než ve světě :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5999

Kolik stojí kilometr dálnice (v mil. Kč)
stát cena*
Česko 350
Slovensko 300
Německo 280
Velká Británie 280
Řecko 84
Španělsko 84
poznámka: *v přepočtu na Kč - v běžném terénu. U ČR je uvedena celková průměrná cena.
Zdroj: ŘSD, Fond dopravy a Právo

Vypracoval: Mott MacDonald

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 18:27
od Lenny
no a co? Někdo vyhrát musí :P

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 19:28
od Honda
Lenny napísal:no a co? Někdo vyhrát musí :P


Tá štúdia neni úplne presná a neporovnáva porovnatelné ale celkovo patrí naozaj ČR ku krajinám, ktoré stavajú drahé dialnice. Ale dosť by pomohli napríklad štátne expertízy ktoré sa na každý úsek robia a tiež by bolo dobré zistiť či sú vypracované ako min. alebo max. ceny a ako končia jednotlivé tendre a ešte by som zameral aj na zmeny v projektoch, lebo to je dosť časté predraženie dialnice.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:57
od Dialniciar
Lenny napísal:no a co? Někdo vyhrát musí :P


Vždy sa porovnáva neporovnateľné a raz vyhráva Slovensko, raz Česká republika, potom Maďarsko alebo aj Veľká Británia. Slovensko v poslednom čase je menej vidieť, lebo silno išla nahore SKK oproti USD aj EUR a preto v niektorých štúdiách SR je o pár miest dole.

Celkovo ale môj názor: stavia sa v SR draho, podobne v ČR a podobne aj v Maďarsku a aj vo Veľkej Británii. Málokto to vie, ale Nemecko zase patrí k štátom, kde je najdrahšia oprava a údržba a napríklad Španielsko na mnohých miestach nestavia pravé diaľnice a úplne 100% ekologicky a v Grécku sú diaľnice užšie.

Podľa tých najlepších štúdií, ktoré porovnávajú viacero faktorov sú najdrahšie diaľnice len také, ktoré majú veľa tunelov, estakád a prechádzajú náročným prostredím.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 12:02
od Dialniciar
Zvýšit rychlost na dálnicích požadují hlavně mladší řidiči :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6223

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 01:21
od Dialniciar
Novým ředitelem ŘSD je Alfred Brunclík :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6341

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2007 12:19
od Dialniciar
Ministr dopravy: Stavba nových dálnic se může zpozdit :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6546

... rozhovor ...

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2007 23:16
od Dialniciar
160 na dálnici? Víc mrtvých a exhalací :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6558

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2007 21:17
od mcmillan
7. března 2007

Dnes bylo vydáno stavební povolení na stavbu rychlostní silnice "R35 Sedlice - Opatovice nad Labem".
Zároveň došlo k zamítnutí rozkladu, podaného proti rozhodnutí MD, kterým byla povolena stavba "Dálnice D47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou - Bělotín".

http://www.dalnice-silnice.cz/

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 19:10
od Dialniciar
ŘSD letos otevře 74 kilometrů nových silnic za 35 miliard korun. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6664

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 23:00
od Dialniciar
Po 22 letech přivítá Praha Světový tunelářský kongres :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6713

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2007 17:22
od Majkl
Na opravy dálnic a silnic chybí letos 700 miliónů

Na opravy a rekonstrukce vozovek nemají ani letos silničáři dostatek peněz. Jen na vyspravení dálnic a silnic první třídy jim chybí přes 700 miliónů korun. V důsledku dlouhodobého podfinancování oprav je přitom ve špatném až havarijním stavu už nejméně polovina z 55 tisíc kilometrů dálniční a silniční sítě Česka.:arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6985

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 12:49
od Jarda
Ano, více než polovina silnic I. třídy v ČR podle inventarizace provedené ŘSD má nevyhovující povrch vozovky nebo ze stavebně technického hlediska nevyhovuje současným normám, přičemž pro mnoho úseků platí obojí zároveň.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 13:34
od Dialniciar
Jarda napísal:Ano, více než polovina silnic I. třídy v ČR podle inventarizace provedené ŘSD má nevyhovující povrch vozovky nebo ze stavebně technického hlediska nevyhovuje současným normám, přičemž pro mnoho úseků platí obojí zároveň.


Na opravy diaľnic chýba v ČR dnes 30 mld. CZK.
Na opravy mostov na všetkých cestách v ČR chýba dnes 45 mld. CZK.
Na spevnenie podloží na cestách I. a II. triedy chýba dnes 60 mld. CZK.
Na spevnenie krajníc a opravu vozoviek na cestách III. triedy dnes chýba 80 mld. CZK.

Na dostavbu diaľnic a rýchlostných ciest (oplotenia, kanalizácia, informačný systém, odpočívadlá, značenie, ...) dnes chýba 14 mld. CZK.

Oprava cestnej siete ČR už v r. 2005 presiahla sumu 200 mld. CZK a to je chyba, pretože o tomto sa v r. 2001 hovorilo a všetci vtedy tvrdili, že sa to nestane, pričom dnes tieto problémy už len rádovo narastajú. 1/3 cestných mostov je v havarijnom stave a 62% ciest III. triedy je v havarijnom stave, na 41,5% ciest I. a II. triedy nie je možné uniesť kamión, čo znamená po 6 rokoch nutnú výmenu vozovky, ...

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 16:38
od Jurislav
Sú v ČR nejaké peáže ako napr. v SR R1+R2+R3 ?

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2007 20:05
od Majkl
Autogrill otevře své provozovny u českých benzinek

Největší světový provozovatel občerstvení pro cestovatele podepsal kontrakt se sítěmi čerpacích stanic Benzina, Shell a Agip. U jejich pump otevře svoje restaurace. Pět se jich objeví i v České republice. O zahájení expanze milánského Autogrillu do střední a východní Evropy informoval server Týden.cz. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=44390#44390

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2007 20:12
od Dialniciar
Jurislav napísal:Sú v ČR nejaké peáže ako napr. v SR R1+R2+R3 ?


Nie, ale ani nie je dôvod: ČR má hviezdicové usporiadanie diaľničnej siete. Snáď len, že takmer všetko začne na jednom mieste. :idea:

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2007 20:27
od expwy
Jurislav napísal:Sú v ČR nejaké peáže ako napr. v SR R1+R2+R3 ?

Jedna by sa možno našla medzi Přerovom a Hulínom D1+R55. Ešte to nie je síce postavené, ale niečo také v CZ bude. Neviem či je to v CZ brané ako peáž, možno je R55 prerušená a staničenie na D1 pri Přerove končí a znova začína až od Hulína...

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2007 20:33
od aquila
kazdopadne to na tom useku bude 3+3 ...

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2007 21:03
od Dialniciar
MH napísal:
Jurislav napísal:Sú v ČR nejaké peáže ako napr. v SR R1+R2+R3 ?

Jedna by sa možno našla medzi Přerovom a Hulínom D1+R55. Ešte to nie je síce postavené, ale niečo také v CZ bude. Neviem či je to v CZ brané ako peáž, možno je R55 prerušená a staničenie na D1 pri Přerove končí a znova začína až od Hulína...


Tam je celkovo problém s trasovaním D1.

kazdopadne to na tom useku bude 3+3 ...


Jeden variant uvažoval dokonca s 4+4 pruhmi, ale zase to bolo ako aj u nás: "také ani pri Prahe nie je na D1". :idea:

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 10:00
od Jarda
Na 3+3 má v ČR být kromě úseků kolem Prahy a D1 Praha - Brno v dohledné době postaven jen úsek D1 (D47) Lipník n. B. - Bělotín (viz: http://www.viamoravica.cz/index.php?menu=stavby), kde na MÚK Lipník se do D1 napojuje R35 a na MÚK Bělotín se odpojuje R48. Peáže D11 s R35 u Hradce Králové a D1 s R55 (Hulín - Přerov) mají být na 2+2.

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 10:29
od Ondra O.K.
Peáže R35 - převzato z www.dalnice.com

Dále je R35 oproti ostatním rychlostním silnicím zvláštní tím, že často využívá jinou silnici, se kterou vede peážně (společně). Nejen u navrhované jižní varianty okolo Mnichova Hradiště, kde by měla vést společně s R10, ale dokonce i na dalších čtyřech místech. U běžných silnic je peážní vedení časté a řidič si toho všimne, když je na sloupku pod sebou více čísel silnic. Někdy až tří, plus dvou mezinárodních. Ale aby vedly společně dvě rychlostní silnice anebo dálnice, to je u nás zatím zcela výjimečné. Natož na čtyřech, či pěti úsecích.

Ale R35 je v peáži opravdový velmistr. První takový společný úsek s jinou rychlostní komunikací bude u Hradce Králové, kde R35 přes 10 kilometrů povede po dálnici D11. Ve směru od Liberce se prostě R35 u Plotiště nad Labem napojí na D11 a u obce Sedlice se zase oddělí a bude pokračovat svým jihovýchodním směrem až do Olomouce. Mimochodem, jižně od Hradce Králové, u Opatovic nad Labem vznikne dvoupatrová kruhová křižovatka s R37, spojující Hradec Králové s Pardubicemi a Chrudímí. Tento krátký 3,5 kilometrový úsek se na podzim 2005 již začal stavět. Na další pokračování si však R35 ještě bude muset počkat a úsek bude zatím sloužit spíše coby dálniční přivaděč.

Další peážní části pak najdeme až na Severní Moravě. Např. okolo Olomouce, až bude silnice R46 prodloužena do Šternberka, bude část olomouckého obchvatu společná pro obě rychlostní silnice. O trochu dále dnes R35 končí u Lipníku nad Bečvou a na její konec bude navazovat již rozestavěná část dálnice D47 (D1) do Ostravy. Pro R35 to znamená, že se u Lipníku napojí na dálnici a peážně povede s jejím prvním úsekem až do Bělotína. Jelikož zde vznikne jakýsi úzký krk, do kterého je z obou stran svedeno několik významných dálkových tahů, bude tento úsek dálnice dokonce šestiproudový. V Bělotíně se R35 od dálnice odpojí a povede směrem na Slovensko.

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 10:43
od Jarda
ok79 napísal:Peáže R35 - převzato z www.dalnice.com

Dále je R35 oproti ostatním rychlostním silnicím zvláštní tím, že často využívá jinou silnici, se kterou vede peážně (společně). Nejen u navrhované jižní varianty okolo Mnichova Hradiště, kde by měla vést společně s R10, ale dokonce i na dalších čtyřech místech. U běžných silnic je peážní vedení časté a řidič si toho všimne, když je na sloupku pod sebou více čísel silnic. Někdy až tří, plus dvou mezinárodních. Ale aby vedly společně dvě rychlostní silnice anebo dálnice, to je u nás zatím zcela výjimečné. Natož na čtyřech, či pěti úsecích.

Ale R35 je v peáži opravdový velmistr. První takový společný úsek s jinou rychlostní komunikací bude u Hradce Králové, kde R35 přes 10 kilometrů povede po dálnici D11. Ve směru od Liberce se prostě R35 u Plotiště nad Labem napojí na D11 a u obce Sedlice se zase oddělí a bude pokračovat svým jihovýchodním směrem až do Olomouce. Mimochodem, jižně od Hradce Králové, u Opatovic nad Labem vznikne dvoupatrová kruhová křižovatka s R37, spojující Hradec Králové s Pardubicemi a Chrudímí. Tento krátký 3,5 kilometrový úsek se na podzim 2005 již začal stavět. Na další pokračování si však R35 ještě bude muset počkat a úsek bude zatím sloužit spíše coby dálniční přivaděč.

Další peážní části pak najdeme až na Severní Moravě. Např. okolo Olomouce, až bude silnice R46 prodloužena do Šternberka, bude část olomouckého obchvatu společná pro obě rychlostní silnice. O trochu dále dnes R35 končí u Lipníku nad Bečvou a na její konec bude navazovat již rozestavěná část dálnice D47 (D1) do Ostravy. Pro R35 to znamená, že se u Lipníku napojí na dálnici a peážně povede s jejím prvním úsekem až do Bělotína. Jelikož zde vznikne jakýsi úzký krk, do kterého je z obou stran svedeno několik významných dálkových tahů, bude tento úsek dálnice dokonce šestiproudový. V Bělotíně se R35 od dálnice odpojí a povede směrem na Slovensko.


Oficiálně ovšem na MÚK Lipník R35 končí. Že v budoucnu bude po peážích s D1 a R48 pokračovat v kategorii R plánovanou Palačovskou spojkou a obchvatem Val. Meziříčí na Slovensko, zatím není jisté.