Stránka 12 z 15

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2008 16:37
od Peter Olejár
mirkobb napísal:Neviem, či sa to hodí zrovna do tohto vlákna, ale je to "síla".. :roll:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=343


Nie je to sila. Je to jednoducho tak ked je dialnica ako akakolvek ina cesta pretazena a je velmi zle pocasie co v tomto pripade bola silna snehova burka s nulovou viditelnostou. Myslim ze sa zrazilo nieco medzi 112 a 141 aut a kamionou, desiatky ludi bolo zranenych a vytvorili sa obrovske kolony kde zostalo visiet niekolko desat tisic ludi, lebo hold .. ide Velka Noc.

Takychto hromadnych nehod je na svete velmi vela a bude ich len pribudat. Sila bola aj nehoda medzi BA a TT pred par rokmi ale v podstate len realita dnesnych dni - zle pocasie, plne cesty, slaba udrzba a agresivni nevsimavi vodici.

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2008 15:53
od Thomas
K tomuto článku:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9708

Doufám, že zůstane jen u slov. nevím kdo to tak strašně překroutil, jestli autor článku, nebo lidovci, ale je to hodně jinak a myslím, že už tady o tom byla řeč.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2008 10:43
od Thomas
Na stránkách ŘSD se objevilo poměrně dost nových letáků (březen - duben t.r.). Vzhledem k tomu, že v plánu je v krátké době poměrně dost nových úseků, máme se zejmě na co těšit.

návrh rozpočtu 2009: MD bude mít méně o 25 % !!!

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 10:01
od Marty
V odkaze níže je nový návrh rozpočtu ČR pro rok 2009 - Ministerstvo dopravy má dle něj dostat jen 23,4 miliard místo současných 31,1 miliardy. Přesto že dojde k navýšení ze strany EU fondů (jenže Euro vůči CZK padá a padá) se tedy žádný dálniční boom v nejbližších letech konat nebude... Nebo to není tak černé ???

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ro5495_1_0

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 11:10
od Jarda
Snížení prostředků ze státního rozpočtu by mělo být kompenzováno zvýšeným příjmem dotací z EU (OPD) a projektem PPP na D3 v Jihočeském kraji, takže by ve výstavbě dálnic současné tempo (které ve srovnání s "hubenými" léty na začátku tohoto desetiletí není špatné) mělo být zachováno, nelze ale počítat s jeho dalším zrychlením.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 11:17
od Thomas
Ono současné tempo stavby není špatné - a omezení peněz se dotkne podle mě hlavně R6 střed, R7 SZ, D3 za Úsilným, apod. tedy staveb, které mohou ještě nějaký ten rok počkat. Na druhou stranu se asi nezačně stavět D11 za HK. Hlavně aby se udrželo tempo posledních let, to si myslím bohatě stačí. - škoda, že ještě není známo, které úseky se obětují - no nakonec je to předčasné, že? - je to zatím jen návrh :-)

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 13:09
od Jarda
Myslím, že nepůjde o obětování plánovaných úseků, ale o odsunutí výstavby v řádu měsíců. Na R1, kde jsou stavebně nejdražší úseky (511, 518 a 519), se kterými se počítalo, že příští rok už budou od začátku roku v plném tempu výstavby, to vzhledem k tomu, že teprve probíhají územní řízení, je teď už zcela nereálné (tipoval bych, že napřesrok bude zahájena jen 511 a i to až někdy kolem poloviny roku). D3 za Úsilným má být formou PPP, takže tam by to krácení peněz vadit vůbec nemělo, jde ale o to, jak se podaří vybrat koncesionáře a uzavřít smlouvu, aby se stavba rozběhla.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 14:12
od Thomas
Jarda napísal:Myslím, že nepůjde o obětování plánovaných úseků, ale o odsunutí výstavby v řádu měsíců. Na R1, kde jsou stavebně nejdražší úseky (511, 518 a 519), se kterými se počítalo, že příští rok už budou od začátku roku v plném tempu výstavby, to vzhledem k tomu, že teprve probíhají územní řízení, je teď už zcela nereálné (tipoval bych, že napřesrok bude zahájena jen 511 a i to až někdy kolem poloviny roku). D3 za Úsilným má být formou PPP, takže tam by to krácení peněz vadit vůbec nemělo, jde ale o to, jak se podaří vybrat koncesionáře a uzavřít smlouvu, aby se stavba rozběhla.


Tak jsem to taky myslel - obětovat ve smyslu odsunout.

bohužel se to týká i D3 (byť pravda na PPP jsem při psaní předchozího příspěvku poněkud pozapomněl) - výnos mýta/DZ je ale příjmem státního rozpočtu a tudíž i výdaje na PPP jsou výdaji na dopravu ve státním rozpočtu a tudíž jsou obsaženy ve výše uvedeného čísle. Musel by se změnit zákona o pozemních komuniakcích (§ 20). Takovou rozpočtovou decentrlaizaci bych ale uvítal.

ta 511 zas tak drahá není - pravda 4,5 mld je slušná částka, ale má to mít 12 km, lecos to vhej když se to rozpočte do 3-4 let, tak to zas tak moc není. Kilometrové náklady na stavěných úsecích vycházejí hůř u už stavěných staveb díky přechodu Vltavy. 518 a 519 jsou horší, mimochodem nevíš, kudy mají být trasované? Nějak o tom nejsou zprávy.

Hlavně aby netrvali třeba na R6 střed a kvůli tomu neodsouvali třeba D3 TA - CB. Ale jak jsem napsal, když se udrží stávající tempo staby, což při 24 mld. p.a. ještě jde, tak to bude dobré.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 19:51
od Jarda
Na 518-19 probíhá územní řízení na variantu J (přes Suchdol a Březiněves), která je v ÚP hl. m. Prahy, ale místní samosprávy a ekologická sdružení k ní zaujímají nesouhlasná stanoviska, tak není jisté jak to dopadne a o kolik se výstavba zdrží. Na 511 by po přepracování DÚR (původní byla kvůli nesouhlasu města Říčany stažena) snad už problémy v územním řízení být neměly.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2008 19:59
od Jarda
Na D3 v úseku Tábor - Dráchov by se měly letos začít zakládat hlavní umělé objekty a výstavba hlavní trasy by se měla rozběhnout příští rok na jaře. (Tento úsek má být postavený předán do správy koncesionáři, který bude stavět pokračování.)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2008 19:41
od eucitizen
MAma dotaz: eto pravda ze v CR norma na tunely povoluje max. rychlost len na 80 km/h? A ze keby sa chcelo zvysit na 100km/h tak treba novelizovat normu?

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2008 21:27
od aquila
ak je 9,5m tak je myslim 100kmh ..

Re: návrh rozpočtu 2009: MD bude mít méně o 25 % !!!

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2008 12:24
od patriot
Marty napísal:V odkaze níže je nový návrh rozpočtu ČR pro rok 2009 - Ministerstvo dopravy má dle něj dostat jen 23,4 miliard místo současných 31,1 miliardy. Přesto že dojde k navýšení ze strany EU fondů (jenže Euro vůči CZK padá a padá) se tedy žádný dálniční boom v nejbližších letech konat nebude... Nebo to není tak černé ???

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ro5495_1_0


V CR je rozhodujuci iny nastroj nez samotne MDCR a tym je SFDI, v ktorom je vyse 100 mld. Kc na tento rok ... nehovoriac o predaji prazskeho letiska za vyse 100 mld. Kc, ... penazi je dost.

Tempo vystavby je znacne. Akurat uz nebude o 100% vacsie. Ale v porovnani s okolitymi krajinami je porovnatelne alebo aj vacsie (oproti SR).

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2008 12:25
od patriot
hold setrit sa musi, kedze splatky statneho dlhu su na r. 2008 vyse 45 mld. Kc a na r. 2009 uz maju byt vyse 65 mld. Kc :idea: , je to dan za predchadzajuce rychlo budovane useky

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2008 13:56
od Thomas
http://www.rsd.cz/Stavime-pro-vas

nové letáky ke stavbám D/R/S

Přehled o značkách zimní výbava nutná

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2008 14:35
od Marty
Přehled o nových značkách zimní výbava nutná:

http://www.rsd.cz/doc/Udrzba-komunikaci ... mni-vybava

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2009 19:40
od Dialniciar
Diaľnic a rýchlostných ciest je v ČR o 100% viac ako v r. 1989. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=81998#81998

A to čo ČR dnes má, to potrebuje ešte o ďalších 100% zväčšiť, aby bola plánovaná diaľničná sieť hotová. :idea:

Týmto tempom kľudne okolo r. 2020 :idea:

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 07:24
od Thomas
to je ale předesvším díky výstavbě v posledních letech, tempo mezi lety 1990 a 2005 nebylo nijak velké.

mimochodem:

1971-1980 - prům 25,6 km ročně (otevřeno)
1981-1990 - prům 9,8 km ročně
1991-2000 - prům 14,7 km ročně
současné destiletí mezi 20 a 25 km ročně (tempo z 70. let ale nebude), vše jen ČR

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2009 12:21
od Jarda
Tempo výstavby dálnic v ČR bylo poměrně slušné v létech 1992 - 1997, kdy se stavěly především D5 a D8, od r, 1998 došlo k podstatnému zpomalení a intenzivnější výstavba se rozběhla zase až od r. 2004.

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2009 14:37
od joe1024
Nuz, ste dobri :-)

Kolko budu zhruba naklady na udrzbu celkovej dialnicnej siete (tych 2100km), az sa dostavia ? Kludne v dnesnych cenach to odhadnite. To bude astronomicka suma.
Inak, zhruba kolko % vozoviek ma u vas CB kryt ?

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2009 18:15
od Dialniciar
Chýba 1000 km, takže tých 500 mld. CZK určite. :-) Plus projekt rozšírenia D1 A-B ďalších 40 mld. CZK. Prestavby, opravy, zmeny, ... nie je to až také astronomické, ešte 10-12 rokov a mohlo by to kľudne byť, len otázka je ako zareaguje forma krízy na hospodárstvo (príjmy štátu).

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2009 14:11
od Thomas
no, já to rozšiřování A-B nevidím nijak dramaticky, resp. podle mého kliedně počká - to spíš je potřeba R35, která odbere zančnou část dopravy - není tajemstvím, že z Olomouce a Ostravy, ale i ze severníhoi SK se jezdí do A přes B, i když je to výrazně dál a tohle všechno odpadne, jakmile bude R 35.

joe - čísla neznám, ale drtivá většina D se dělá a s CB krytem, u R je to spíš naopak, ale i např. taková R35 Olomouc - Lipník má CB kryt.

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2009 18:23
od Dialniciar
Thomas: ja sa nezaoberám cenou rozšírenia, ale joe sa pýtal na sumu, tak dostal odpoveď že to je medzi 500 a 600 mld. CZK.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2009 17:31
od Thomas
Dialniciar - já nereagoval přímo na to, co jsi psal. Spíš to byla taková poznámka mimo.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 00:36
od joe1024
No, tych cca 500 mld je na postavenie. Ale ja som sa pytal na cenu udrzby. Lebo az tych 2100 km bude postavenych, tak ta udrzba zhltne kazdy jeden rok slusne peniaze - a to by ma zaujimalo, ze kolko rocne bude treba vydat prostriedkov.
Kdesi v inom vlakne Dialniciar spominal, ze niektore stroje na zimnu udrzbu treba menit uz po tusim 8 rokoch. Na tych 2100 km ich bude treba rocne kupovat potom kolko ? A to je iba jedna zo stoviek poloziek udrzby. To pri tom cisle pojde zrejme rocne do desiatok mld korun - a my u nas ledva naskrabeme na D jedno percento z HDP - BTW kolko % davate vy ?

No proste mi ide o to, ze ci je uz jasne, ako sa ta udrzba prefinancuje, alebo ci je to tak ako vsade - ze toto uz mozno nebude problem aktualnej vlady, tak to proste neriesi... Mozno sa spoliehate ze o 5 rokov bude myto aj pre osobne vozidla ?

Ak u vas bude nadpolovicna vacsina D s CB krytom, tak pri tak vysokom pocte km by malo ist celkom presne odhadnut uspory na udrzbe, vsak?