které R by měly být nově plánovány?

diskuze o D & RS v ČR ve všeobecné rovině, plány, návrhy a samozřejmě flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

které R by měly být nově plánovány?

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 18:21

Které R by měly být nově plánovány mino již plánovaných?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 18:25

Můj názor: spojky mezi kraji (HK - PA, PA - JI, JI - CB, CB - PLZ, PLZ - Most (i pro směr na KV), KV - ÚnL - DC - LB v Čechách, leckdy i v pol. profilu, Opava - Ostrava - Slovensko, Mohelnice - SU, Ol - Šternberk na Moravě
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2008 21:32

Tak ještě jeden příspěvek:-)

Tipuju, že na R při následujcím přehodnocení rozsahu sítě bude povýšeno spojení z Ostravy směrem na Žilinu, K. Vary - Ústí, Mohelnice - Šumperk
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mapman » 17. Jan 2008 21:06

Nejdříve je nutná celková změna koncepce výstavby, změna katoegorizace a významu R tak aby bylo mozne je stavet v problemovych oblastech v tripruhu, pak může dojít k výstavbě zmiňovaných spojení.

R13 KV - UnL - Liberec
R19 Pisek - Tabor - Pelhrimov - Humpolec (D1)
R20 KV - Plzen - Písek - CB - Halamky (A)
R37 HK - PCE - Chrudim - Slatninany
R38 MB - Kolin - Jihlava
R43 (PL) Kraliky - R35 - Brno - Mikulov (A)
R44 Mohlenice - Sumperk - Petrov (I/11)
R56 Opava - Ostrava - F-M
R57 R48 - ValMez - Vsetin - R49
R67 Bohumín (D1) - Havirov - Trinec - Mosty (SK)

a pozdeji mnohe dalsi...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Thomas » 22. Jan 2008 23:26

Jsem velmi rád za první odpověď .

Přesto pár otázek:
Proč: ?

R 19 (chápu ji ještě jako spojku od Jihlavy (potažmo celé Moravy) na Budějice
R 20 CB - Halmky)
R 38

jinak souhlas. dík.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 23. Jan 2008 02:39

R19 mapman míní jako propojení D5 a D1, kterým by se dálkový tranzit vyhnul dopravně přetíženému okolí Prahy. (v Píseku by R19 odbočovala z R20 od Plzně).
ČB - Halámky je součást mezinárodního tahu E49 Magdeburg - Halle - K. Vary - Plzeň - Č. Budějovice - Vídeň. Je ale opravdu otázné, zda tento tah nabude takového významu, že bude potřeba celý ve čtyřpruhu.
R38 by byla ve spojení s D11 alternativa k D1 pro spojení Praha - Jihlava. Je otázka, zda by bylo či nebylo efektivnější postavit tuto alternativní komunikaci místo rozšiřování D1 v úseku Mirošovice - Jihlava na 3+3.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 23. Jan 2008 19:55

Jarda napísal:
R38 by byla ve spojení s D11 alternativa k D1 pro spojení Praha - Jihlava. Je otázka, zda by bylo či nebylo efektivnější postavit tuto alternativní komunikaci místo rozšiřování D1 v úseku Mirošovice - Jihlava na 3+3.


To podle mého názoru je už moc. D1 by se měla rožšířit v celé délce. Zároveň by se měla vybudovat R35 a tahy jako I/19 nebo I/38 zrekonstruovat, postavit obchvaty, případně rozšířit na 2+2.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 23. Jan 2008 20:11

Podle vyjádření v dnešní internetové diskusi na webu LN se generální ředitel Brunclík k rozšíření D1 v celé délce staví s přihlédnutím k ceně, kterou by to stálo, dost skepticky a spíše by byl pro posilování alternativních tras.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 24. Jan 2008 14:12

No Jarda to vcelku trefně vyjádřil za mě.

Pokud mluvím o R, tak tím nemyslím vždy čtyřpruhy v celé délce, nemusí tomu tak podle mého názoru nutně být, nicméně jsou to komunikace na které je třeba klást hlavní důraz při modernizaci silniční sítě... Patří tam i 38ka od Jihlavy na Znojmo a třeba i 50ka, ta už je ale výrazně zmodernizovaná dnes...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2008 16:37

Pro mě je právě I/50 a I/38 příkladem, že se může stavět relativně levná 1. třída namísto R. R chápu jako dálkovou komunikaci pro rychlosti přes 100 km/h a tam, kde není taková intenzita dopravy může být R jako směrově nedělený dvoupruh (proto jsem případné nové R navrhoval jako krajské spojky).

Místo D 3+3 bych raději uvítal rychlejší přípravu a stavbu R35 HK - OL.

R19 - mapmana jsem pochopil, ale úsek TA - PI se mi moc nezamlouvá a tak jsem taky myslel odpověď. Pokládám za ekologičtější a ekonomičtější rozšířit 2+2 na R1 na 3+3, než stavět novou D/R.

Mám totož za to, že D/R se mají stavět co nejméně, aby byly co nejmenší zábory půdy, byly co nejefektivněji využity, apod.

Taky se mi nelíbí křižovatka D1, R49, R55, která sice optimílně řeší všechny směry kromě směru Bo - Ova. Myslím, že bylo lepší stavět D1 v trase původního návrhu D47, s tím, že u Chropyně by na JV odbočovala peáž R49/55, která by se rozdělila SV od Otrokovic.

Podobně mi přijde zbytečné vedení D47 a R48 SV na úrovni cca Bělotín - Nový Jičín.

Dalo by se i diskutovat o tom, zda vedení R 35 a R55 od Olomouce k Přerovu/Lipníku se nedalo řešit jednou R někde mezi nimi.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Lermik » 24. Jan 2008 18:15

To, že se jih R1 staví jenom jako 2+2 je tragédie. :cry:

Já tu nikde nezavrhuju výstavbu R35, ba naopak, ale myslím si, že by měla jít ruku v ruce s rozšiřováním D1. Stejně se musí udělat brzo (odhadem 2012-2017) generálka dálnice, tak proč ji hned s CB krytem nerozšířit?!
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2008 18:40

stavba R35 sníží zatíženost D1 Pha - Bo. Otázka je o kolik a zda potom může dojít k vyčerpání kapacity D1. Nejsem moc velkým příznivcem D1 3+3
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 24. Jan 2008 18:48

Thomas napísal:stavba R35 sníží zatíženost D1 Pha - Bo. Otázka je o kolik a zda potom může dojít k vyčerpání kapacity D1. Nejsem moc velkým příznivcem D1 3+3


Odhaduji o 5 - 10 %.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2008 19:01

Já taky, takže nic moc, ale furt je otázka, zda se kapacita na D1 vyčerpá. množství aut, které vůbec mohou jezdit je závislé zjednodušeně řečeno na množství obyvatel, boom se časem vyčerpá a růst počtu vozů vyčerpá. Nota bene nám zdražuje ropa :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 01. Feb 2008 14:00

Zprávu Prof. Moose pro MD ČR k cenám dálnic si můžete stáhnout na: http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... taveb-1791
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 10. Feb 2008 22:06

No chybí mi návrh na R26 a R27 na výpadovkách z Plzně, dále pak R69 R55-Zlín-R49, R9 Praha - Mělník a R12 Praha - Úvaly a R38 MB - austria
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Thomas » 10. Feb 2008 22:16

R 69, R 38 mi přijdou zbytečné, no, věc názorů :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Lenny » 10. Feb 2008 22:41

R69 by velmi pomohla přetižené zlínské I/49
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Thomas » 10. Feb 2008 23:06

Ta se teď (v souvislosti s R55 - SV obchvat Otrokovic) rozšiřovala z 1+1 na 2+2, což by snad mělo stačit, navíc se má stavět R 49, která má dálkovou dopravu do města přivádět ze severu.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod troppau » 07. Apr 2008 23:06

R19 by bylo logicke protahnout jeste dal smerem na jihozapad pres Strakonice a napojit ji na jiz hotovou nemeckou A92 v Deggendorfu smerem do Mnichova.
V ramci napojeni severovychodu by bylo mozne protahnou R19, jiz jako R34 na druhou stranu, tzn. od Humpolce pres Havlickuv brod do Svitav (R35)

Cela trasa by vypadala takto
(D)A92-Strakonice-Pisek-Tabor-Pelhrimov-Humpolec-Havlickuv Brod-Hlinsko-Svitavy(R35)
troppau
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 07. Apr 2008 16:39

Odoslaťod kraken » 09. Okt 2009 18:41

troppau napísal:R19 by bylo logicke protahnout jeste dal smerem na jihozapad pres Strakonice a napojit ji na jiz hotovou nemeckou A92 v Deggendorfu smerem do Mnichova.
V ramci napojeni severovychodu by bylo mozne protahnou R19, jiz jako R34 na druhou stranu, tzn. od Humpolce pres Havlickuv brod do Svitav (R35)

Cela trasa by vypadala takto
(D)A92-Strakonice-Pisek-Tabor-Pelhrimov-Humpolec-Havlickuv Brod-Hlinsko-Svitavy(R35)


Tomu brání NP Šumava.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod kraken » 09. Okt 2009 18:47

Můj návrh přečíslování některých komunikací dálničního typu:

Dálnice:

D1 - tak jak je
D2 - tak jak je
D3 - tak jak je
D5 - tak jak je
D8 - tak jak je
D11 - pouze Praha - Hradec Králové, dále D37 až k polským hranicím

Rychlostní silnice:

R1 dostane číslo D0
R3 bude zase D3
R4 - po určitých úpravách parametrů přečíslování na D4
R6 bude D6
R7 bude D7 po určitých úpravách parametrů v úseku Praha - Slaný
R10 bude D10 po určitých úpravách parametrů na celém úseku
R11 - D37
R35 - D35 po určitých úpravách v úsecích Liberec - Turnov a Mohelnice - Olomouc mimo CHKO Litovelské Pomoraví
R43 - projekt zrušen kromě částečných přeložek na silnici 43
R46 - po kompletní rekonstrukci a úpravě parametrů na R 25,5 m může být jako D46
R48 - D48 po rekonstrukci úseku Bělotín - Rychaltice a dobudování obchvatu Frýdku-Místku
R52 - D52
R56 - tak jak je, ale po úpravách až do Frýdlantu nad Ostravicí
R63 - R13
projekt R67 jako R11

I/3 - D3 po rozšíření cesty 3 Mirošovice - Mezno - projekt Praha - most Sázava - Mezno vyloučen
I/11 - R11 na obchvatu Ostravy
I/13 - R13 v úsecích Karlovy Vary - Ostrov, Klášterec nad Ohří - Chomutov (po rozšíření), Chomutov - Most - obchvat Bíliny - Teplice - Ústí nad Labem

Nově přidané dálnice:

D13 Knínice - most přes Labe u Děčína - Benešov nad Ploučnicí - Česká Kamenice - Nový Bor - Cvikov - Jablonné v Podještědí - Liberec
D20 Plzeň - České Budějovice
D23 Veselí nad Lužnicí - Telč - Brno
D37 Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov - Královec (část dnešní D11 a R11)

Nově přidané 2- (4-)pruhové rychlostní silnice:
R19 Plzeň - Tábor - Pelhřimov - Humpolec
R21 - Bor - Mariánské Lázně - Cheb

Nový systém kategorií:
Dálniční:
D 34,5 (6-pruh)
D 27,5
D 26,5
D 25,5 (bývalé R)

Rychlostní silnice
R 32,5 (6-pruh)
R 26,5
R 25,5
R 24,5
R 22,5 (zakázáno stavět)
R 11,5 (2-pruh)

V podstatě by se jednalo o toto:

Dálnice by byly dlouhé 4- nebo 6- pruhové cesty.
Rychlostní silnice by byly krátké 6- nebo 4- pruhové cesty nebo 2-pruhové cesty, které mají všechny křižovatky mimoúrovňové a neprocházejí obcemi kromě případu, když nevedou na R výjezdy z objektů a má jen MÚK.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod Lenny » 04. Jan 2010 01:36

kraken napísal:I/13 - R13 v úsecích Karlovy Vary - Ostrov, Klášterec nad Ohří - Chomutov (po rozšíření), Chomutov - Most - obchvat Bíliny - Teplice - Ústí nad Labem

Nově přidané dálnice:

D13 Knínice - most přes Labe u Děčína - Benešov nad Ploučnicí - Česká Kamenice - Nový Bor - Cvikov - Jablonné v Podještědí - Liberec


Tak v tom tě trochu nechápu, v lehčím terénu navrhneš erko a ve složitějším dálnici, to je trochu nesmyslné? ;)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: které R by měly být nově plánovány?

Odoslaťod jfk.f1 » 09. Mar 2010 14:52

Tak o dálnice se zajímám dost dlouho a často si pročítám diskuze,koukám co se kde staví,sám pro sebe plánuji,ale ta D13 se mi teda vůbec nezdá. :?: Od Liberce k Novému Boru je to O.K.,dál pak spíš směr na Českou lípu-Litoměřice a Ústí n/L.Jsem z Jablonce n/N tak směr Bor/Lípa mám najetou mockrát moc a vybudovat v tomto úseku R by nebyl takový problém.Jen tři obchvaty měst na trase,navíc by stačil poloviční profil.Už dnes se tam jezdí dobře,až na zpomalení průjezdy měst,které by vyřešily právě obchvaty.U Nového Boru by se silnice napojila na plánovaná obchvat České Lípy a Nového Boru.Od křižovatky se silnicí I/15 směr Litoměřice a následné napojení na dálnici D8.Napojení Děčína na dálniční sít bohatě dostačuje stávající silnice I/62 spojující město s Ústím.Problémem je průjezd Ústím a jeho křižovatky než se silnice napojí na čtyřpruhový obchvat města směr D8,ale to jak vyřešit tento problém je téma na další diskuzi.Jinak vás všechny zdravím a jsem rád,že existují takový nadšenci pro silnice a dálnice jako já.Doma jsem za blázna,tak tady jsem teda mezi svýma :D :D
jfk.f1
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 09. Mar 2010 14:29

Re: které R by měly být nově plánovány?

Odoslaťod kraken » 10. Mar 2010 16:10

No tak já jsem některé své plány už trošičku přehodnotil... :D

Jinak jsem rád, že je tu někdo, kdo to tady pomůže oživit.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)


Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.