Stránka 1 z 4

MO Městský okruh v Praze

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2006 19:42
od Lenny
Městský okruh v Praze

Původní návrh ZÁKOS počítal s roštovým dopravním systémem jehož součástí byly tři okruhy v Praze:
- Velkým okruhem - dnešní R1
- Středním okruhem - dnešní MO
- Malý okruh - po revoluci byl zrušen

A dále se systémem 10 radiál, po revoluci byly opuštěny plány na Veleslavínskou, Krčskou a Hrdlořezkou.

MO měří 33 km. V současné době je v provozu 16 km. V současné době se staví stavba "0065 Strahovský tunel 2. stavba 2A MÚK MAlovanka". Na přelomu tohoto a příštího roku je plánováno zahájení výstavby tunelového komplexu Blanka, který se skládá z ražených a hloubených tunelů celkové délky 4,994 km, povrchově je vedeno jen 901 m. Tunelový komplex Blanka prodlouží MO od dnešního konce u Strahovského tunelu až k Pelc-Tyrolce. Náklady na jeho výstavbu jsou 16-19 mld. Kč.

Kromě těchto dvou staveb chybí ještě východní část MO, na kterou v současné době probíhá posuzování EIA.

Předpoklad dokončení MO je rok 2015.

Problematické je také financování MO, protože ten si platí město Praha samo, s minimální podporou státu. Prostředky na financování staveb město získává především z prodeje dluhopisů a úvěrů. V současné době se uvažuje nad realizací SZ segmentu MO pomocí PPP. 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2006 10:20
od Lenny
25.4. 06 byla vyhlášena soutěž na zhotovitele úseku Myslbekova - Pelc Tyrolka. Soutežní lhůta je 19. 6. 2006. Předpokládána cena je 21,17 mld Kč. Kvalifikační kriteria mohou splnit jen největší české firmy.

10 Kritéria pro zadání veřejné zakázky
10.1 Dílčí kritéria: Váhy v %:
nabídková cena bez DPH 40
lhůta výstavby ve dnech 25
výše smluvní pokut 20
z toho:nedodržení termínu stavby 50%,termínu staveb.připravenosti 50%
délka záruční doby 15
z toho: komunikace 20%, nosné konstrukce tunelů a mostů 15%,
hydroizolace tunelů a podzemních objektů 40%, hydroizolace mostů 15%,
ostatní stavební konstrukce 10%

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2006 10:47
od Jarda
Jde o nejnáročnější část Městského okruhu v Praze, neboť většina trasy bude v tunelech, které mimo jiné povedou i pod řekou Vltavou. Spojí nyní budovanou MÚK Malovanka (u severního portálu Strahovského tunelu, na kterou se v budoucnu napojí Břevnovská radiála navazující na R6/Karlovarskou) s Proseckou radiálou (již postavenou, navazující na D8 ) na severním předmostí mostu Barikádníků.

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2006 10:52
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Jde o nejnáročnější část Městského okruhu v Praze, neboť většina trasy bude v tunelech, které mimo jiné povedou i pod řekou Vltavou. Spojí nyní budovanou MÚK Malovanka (u severního portálu Strahovského tunelu, na kterou se v budoucnu napojí Břevnovská radiála navazující na R6/Karlovarskou) s Proseckou radiálou (již postavenou, navazující na D8) na severním předmostí mostu Barikádníků.


Za tuto stavbu se budou dávat ceny. 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2006 10:57
od Jarda
Pětiminutové propagační video lze stáhnout z této stránky:
http://www.ceskedalnice.cz/foto.htm

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2006 11:20
od Jarda
Mapka R1, MO a radiál Praze viz: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha.jpg

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 15:13
od Jarda
V rámci stavby Myslbekova - Pelc-Tyrolka má být vybudován i nový Trojský most, který zlepší dopravní obslužnost Holešovic a nahradí stávající provizorní tramvajový most mezi Holešovicemi a Trojou.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 23:22
od Die Autobahn
Jaroslav Štemberk napísal:Mapka R1, MO a radiál Praze viz: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha.jpg


Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 08:33
od Lenny
Die Autobahn napísal:Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:


Plánuje se čtyřpruhová přeložka silnice I/12 R1 - Úvaly, ale není to rychlostní silnice.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 09:43
od mapman

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 10:28
od Jarda
Lenny napísal:
Die Autobahn napísal:Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:


Plánuje se čtyřpruhová přeložka silnice I/12 R1 - Úvaly, ale není to rychlostní silnice.


Jde vpodstatě o obchvat Běchovic, Újezda n. L. a Úval, který je vzhledem k současným a předpokládaným intenzitám dopravy plánován jako směrově dělený čtyřpruh. Tato přeložka silnice I/12 bude končit velkým kruhovým objezdem na křížení s II/101, s dalším pokračování se zatím neuvažuje.
Osobně však mám za to, že by nebylo na škodu pokračování zvažovat jako součást alternativní trasy Praha - Brno, která by mohla vést kolem Kutné Hory, Havl. Brodu a Žďáru n. S.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 12:14
od Dialniciar
Praha vyhlásila tendr na silniční okruh za 21 miliard korun. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3744

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2006 08:34
od Lenny
Loni byla dokončena průzkumná štola Blanka, která byla ražena z Troje do Stromovky. Cílem bylo ověřit geologickou skladbu a navrhout vhodnou technologii ražení tunelu. Celková délka štloy byla cca 2 km. Tunel je zajímavý tím, že podchází pod Vltavou.

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2006 18:26
od Lermik
Jsem rád, že zvyšování rychlostí už někoho napadlo :)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4405

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2006 16:26
od Lenny
Na MÚK Malovanka bylo v červenci vydáno právomocné stavební povolení.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2006 20:00
od Jarda
Lenny napísal:Na MÚK Malovanka bylo v červenci vydáno právomocné stavební povolení.

Předpokládám, že jde o náhradu za původní stavební povolení, které bylo zrušeno soudem kvůli nezákonnému odmítnutí odvolání AŽP. :?:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:05
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:Na MÚK Malovanka bylo v červenci vydáno právomocné stavební povolení.

Předpokládám, že jde o náhradu za původní stavební povolení, které bylo zrušeno soudem kvůli nezákonnému odmítnutí odvolání AŽP. :?:


asi tak nějak 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 20:20
od Jarda
Na http://mukmalovanka.xf.cz/ přibyly nové fotky z 2.9.2006

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 15:41
od Jarda
Dy napísal:Praha vyhlásila tendr na silniční okruh za 21 miliard korun. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3744


Vítězem tohoto tendru na výstavbu severozápadní části MO se stal Metrostav.
viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28798#28798
Stavba by měla začít počátkem příštího roku, s dokončením v r. 2011. Jde zejména o soustavu hloubených a ražených tunelů v celkové délce přes 4 km (2 třípruhové tubusy) na hlavní trase, s MÚK situovanými převážně do podzemí. Dále stavba mj. zahrnuje i výstavbu nového Trojského mostu přes Vltavu a velkých podzemních garáží nedaleko stanice Metra Hradčanská.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 15:45
od Lenny
Předběžný začátek je plánován na únor 2007, záleží jak to bude se SP.

Náklady jsou 25 mld., 21,5 padne na stavební část, tři miliardy mají stát technologie a přes půl miliardy stavební dozor a sledování statiky domů při stavbě tunelů.

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 13:13
od Jarda

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 13:57
od Die Autobahn
Díky, velmi zajímavé čtení.

Jen se mi zdá, že při plánování této stavby nikdo nemyslel na lidi, co bydlí poblíže.
Nejdříve se zde v Troji stavělo metro, nyní se má začít stavět Trojský most a ještě k tomu MO? To kvůli tomu mám skoro deset let v kuse žít na staveništi :evil:

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 14:11
od Lenny
Die Autobahn napísal:Díky, velmi zajímavé čtení.

Jen se mi zdá, že při plánování této stavby nikdo nemyslel na lidi, co bydlí poblíže.
Nejdříve se zde v Troji stavělo metro, nyní se má začít stavět Trojský most a ještě k tomu MO? To kvůli tomu mám skoro deset let v kuse žít na staveništi :evil:


No ještě jsi zapomněl na protipodovňová opatření. :wink:

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 20:37
od jkjk
Novy Trojsky most je soucasti staveb MO.

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2006 18:49
od Jarda
Podle tiskovém zprávy pražské radnice (viz http://www.praha-mesto.cz/default.aspx? ... 1937982888) byla 30.10.2006 slavnostně podepsána dohoda mezi Prahou a Metrostavem o výstavbě MO Malovanka - Pelc-Tyrolka.