MO Městský okruh v Praze
Odoslané: 26. Apr 2006 19:42
Městský okruh v Praze
Původní návrh ZÁKOS počítal s roštovým dopravním systémem jehož součástí byly tři okruhy v Praze:
- Velkým okruhem - dnešní R1
- Středním okruhem - dnešní MO
- Malý okruh - po revoluci byl zrušen
A dále se systémem 10 radiál, po revoluci byly opuštěny plány na Veleslavínskou, Krčskou a Hrdlořezkou.
MO měří 33 km. V současné době je v provozu 16 km. V současné době se staví stavba "0065 Strahovský tunel 2. stavba 2A MÚK MAlovanka". Na přelomu tohoto a příštího roku je plánováno zahájení výstavby tunelového komplexu Blanka, který se skládá z ražených a hloubených tunelů celkové délky 4,994 km, povrchově je vedeno jen 901 m. Tunelový komplex Blanka prodlouží MO od dnešního konce u Strahovského tunelu až k Pelc-Tyrolce. Náklady na jeho výstavbu jsou 16-19 mld. Kč.
Kromě těchto dvou staveb chybí ještě východní část MO, na kterou v současné době probíhá posuzování EIA.
Předpoklad dokončení MO je rok 2015.
Problematické je také financování MO, protože ten si platí město Praha samo, s minimální podporou státu. Prostředky na financování staveb město získává především z prodeje dluhopisů a úvěrů. V současné době se uvažuje nad realizací SZ segmentu MO pomocí PPP.
Původní návrh ZÁKOS počítal s roštovým dopravním systémem jehož součástí byly tři okruhy v Praze:
- Velkým okruhem - dnešní R1
- Středním okruhem - dnešní MO
- Malý okruh - po revoluci byl zrušen
A dále se systémem 10 radiál, po revoluci byly opuštěny plány na Veleslavínskou, Krčskou a Hrdlořezkou.
MO měří 33 km. V současné době je v provozu 16 km. V současné době se staví stavba "0065 Strahovský tunel 2. stavba 2A MÚK MAlovanka". Na přelomu tohoto a příštího roku je plánováno zahájení výstavby tunelového komplexu Blanka, který se skládá z ražených a hloubených tunelů celkové délky 4,994 km, povrchově je vedeno jen 901 m. Tunelový komplex Blanka prodlouží MO od dnešního konce u Strahovského tunelu až k Pelc-Tyrolce. Náklady na jeho výstavbu jsou 16-19 mld. Kč.
Kromě těchto dvou staveb chybí ještě východní část MO, na kterou v současné době probíhá posuzování EIA.
Předpoklad dokončení MO je rok 2015.
Problematické je také financování MO, protože ten si platí město Praha samo, s minimální podporou státu. Prostředky na financování staveb město získává především z prodeje dluhopisů a úvěrů. V současné době se uvažuje nad realizací SZ segmentu MO pomocí PPP.