Lenny napísal:Včera jsem se bavil s jednim přípravářem. A ten mi říkal zajímavé info. Politici v 90. letech skoupili pozemky, pod kterými nádraží leží. Takže mají velký zájem na stavbě nádraží. Nikde se prý nezmiňuje z čeho bude odsun zaplacen, sice se uvadí, že ze statního rozpočtu, z fondů EU, něco dá město a prodejem pozemků, ale tu sumu to nedá. A odhad na 26 mld. je prý silně podhodnocený.
Puvodni predpoklad pocital se sumou kolem 14 mld. CZK, pak nasledne se projekt rozvinul lepe, a suma se dvihla na uroven 21 mld. CZK.
Jenomze pak pribudla taky inflace, zmena planu, taky se to bliz zacina spominat, jak se to bude financovat, provedly se studie, plany, prestehovat zeleznicni nadrazi/stanicu bude mozne za min. sumy 26 mld. CZK. Samozrejme, slovo minimalne z toho vypadlo.
Ovsem k tomu treba priratat, dalsi vydavky jako jsou stavby trati k teto nove stanici, taky preorientovat autobusove nadrazi, modernizovat a resit stavajici zeleznicni nadrazi, vse za plnyho provozu a tak se tato akce realne predrazi, nebo-li cena se zvysi na uroven 32 mld. CZK, minimalne.
Byly taky odhady, ze by suma mohla jit nad 50 mld. CZK, ale to si ja osobne nemyslim. Hodne zalezi na tom, co vsechno bude tenhle projekt obsahovat. Pak jsou tu taky dosti silne tlaky, ze kdyz se investuje v Prahe hodne, tak by se melo i v Brne a tak se da ocekavat, ze se realne na tuhle akci proinvetuje min. 30 mld. CZK.
Pak je tady taky ovsem cast druha a tou jsou dve trasy metra v Brne, jiz se proinvestovalo pres 300 mil. CZK na plany, ale nedokazi posoudit kdy se taky zacne stavet metro v Brne.