Stránka 2 z 3

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2006 21:12
od Lenny
Na stránce města Brna přibyla nová stránka o stavbě na VMO Brno - jih I. část je tam pěkná vizualizce stavby :arrow:

http://www.brno.cz/projekty/source/her/index.html

V současné době probíhá na VMO stavba MÚK Hlinky, kerý bude dokončena příští rok. Loni byla zprovozněna vratná rampa křižovatky.

Letos by měla být zahájena ražba tunelů Dobrovského, pravděpodobný začátek je přelom června a červernce.

S dokončením VMO se počítá v roce 2025. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2006 19:07
od Lenny
Tunely Dobrovského bude razit sdružení firem ŽS Brno, Subterra a Metrostav za 6,558 miliardy. Stejné sdružení razilo i průzkumné štoly.

Stavba se rozjede letos v červnu, samotné tunely začnou stavební firmy razit až na přelomu letošního a příštího roku. Nejdříve je nutné zajistit statiku budov, které leží v pásu, pod nímž se bude kopat, a také přeložit některé inženýrské sítě.

Stavba by měla být dokončena v roce 2011, a splacena do roku 2014. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2006 11:07
od Lenny
Stavba tunelů může začít :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3166

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 16:40
od Lenny
Na stavbu tunelů Dobrovského ještě nebyl vybrán dozor, který bude sledovat poklesy a náklony u povrchové zástavby, terénu; měření v tunelu I a II; prohlídky objektů, (2 tunely dl.1,237 a 1,258 km, kat.MR 27/70): monitoring hladiny podzemní vody; měření hluku a vibrací během stavby. Měl by být vybrán do července.

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 18:31
od Dialniciar
Brno se dočká tunelů do roku 2011, mestský okruh. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3483

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 10:40
od Lenny
Na stavbu "VMO Brno Dobrovského B" se počítá s modelem SFDI "Řízená splatnost". Zjednodušeně stavba probíhá rychleji než její finacování. V tomto případě stavba bude zprovozněna 2011 a zaplacena až 2013. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2006 14:18
od Lenny
Včera byla zahájena stavba VMO Tunely Dobrovského B, dokončena bude 2011.

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=496

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 19:13
od Dialniciar
Stavbu tunelů Dobrovského zastavil soud. :arrow:

http://www.estav.cz/zpravy/ctk/brno-tun ... o-vmo.html

Stavba za 8 mld. CZK, to je dnes cca. 11 mld. SKK. :shock:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:28
od Lenny
Dy napísal:Stavbu tunelů Dobrovského zastavil soud. :arrow:

http://www.estav.cz/zpravy/ctk/brno-tun ... o-vmo.html

Stavba za 8 mld. CZK, to je dnes cca. 11 mld. SKK. :shock:


Kód: Vybrať všetko
Podle předsedy občanského sdružení Velký městský okruh Brno (VMO) Karla Štěpaníka je pro geologické podmínky v Brně lepší použít namísto klasické ražby, obvykle používané pro stavbu alpských tunelů, ražbu mechanizovaným štítem.


Ten chlap si neuvědomuje, že by se musel změnit celá projektová dokumentace, bo změnit metodu ražby není jen jako přepsat jméno souboru v počítači. :roll:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:42
od Koksolam
Lenny napísal:
Dy napísal:Stavbu tunelů Dobrovského zastavil soud. :arrow:

http://www.estav.cz/zpravy/ctk/brno-tun ... o-vmo.html

Stavba za 8 mld. CZK, to je dnes cca. 11 mld. SKK. :shock:


Kód: Vybrať všetko
Podle předsedy občanského sdružení Velký městský okruh Brno (VMO) Karla Štěpaníka je pro geologické podmínky v Brně lepší použít namísto klasické ražby, obvykle používané pro stavbu alpských tunelů, ražbu mechanizovaným štítem.


Ten chlap si neuvědomuje, že by se musel změnit celá projektová dokumentace, bo změnit metodu ražby není jen jako přepsat jméno souboru v počítači. :roll:


Takisto ako ten sudruh asi nevie, ze kupa raziaceho stitu je pekne draha zalezitost a neviem o tom, ze by sa technologia po razeni dala uplatnit aj na dalsich tuneloch v CR, snad s vynimkou Prahy :?: :?: :?:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:48
od Lenny
Koksolam napísal:Takisto ako ten sudruh asi nevie, ze kupa raziaceho stitu je pekne draha zalezitost a neviem o tom, ze by sa technologia po razeni dala uplatnit aj na dalsich tuneloch v CR, snad s vynimkou Prahy :?: :?: :?:


Pokud si dobře pamatuji tak, se některé části metra razili nemechnizovaným štítem, ale ani v Praze by se mechanizovaný štít neuplatnil. není, kde.

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 16:16
od Lenny

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 11:25
od Koksolam
Lenny napísal:Městský okruh vzniká pomalu

:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28162#28162


Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo :shock:

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 14:44
od headshottt
Lenny napísal:
Koksolam napísal:Takisto ako ten sudruh asi nevie, ze kupa raziaceho stitu je pekne draha zalezitost a neviem o tom, ze by sa technologia po razeni dala uplatnit aj na dalsich tuneloch v CR, snad s vynimkou Prahy :?: :?: :?:


Pokud si dobře pamatuji tak, se některé části metra razili nemechnizovaným štítem, ale ani v Praze by se mechanizovaný štít neuplatnil. není, kde.


Lenny, téměř většina pražského metra je ražena nemechanizovaným štítem, mechanizovaný štít byl použit na lince A při podchodu Vltavy a pod Starým městem, na lince B část traťových tunelů mezi stanicemi Můstek - Sokolovská (dnes Florenc). Jinak v dnešní době se u nás štíty pokuď vím nepoužívají, razí se rakouskou tunelovou metodou.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 13:21
od Lenny
Koksolam napísal:Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo :shock:


Mě to nepřijde jako megalománské.

O odsunu nádraží se uvažuje dobrých 80 let. VMO jinak než tunely protáhnout nejde a navíc se nejedná o řešení na několik let, ale na desítky let. POslední stavba VMO by měla být zprovozněna až v roce 2026. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 14:40
od Koksolam
Lenny napísal:
Koksolam napísal:Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo :shock:


Mě to nepřijde jako megalománské.

O odsunu nádraží se uvažuje dobrých 80 let. VMO jinak než tunely protáhnout nejde a navíc se nejedná o řešení na několik let, ale na desítky let. POslední stavba VMO by měla být zprovozněna až v roce 2026. 8)


Vec osobneho nazoru. Mne to pride dost vela hlavne ked to porovnam s Prahou. :idea:

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 16:10
od jkjk
Brno ma oproti Praze tu vyhodu, ze VMO mu bude platit stat ze SFDI.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 16:59
od Lenny
Koksolam napísal:
Lenny napísal:
Koksolam napísal:Najvacsi problem je ze si Brno voli prilis megalomanske varianty, same tunely, mega krizovatky, obrovsky presun nadrazia... Na celkovy vyznam Brna a na sucasny stav uz jestvujucej infrastruktury k vyznamu mesta mi to pripada ako naozaj prilis megalomanstvo :shock:


Mě to nepřijde jako megalománské.

O odsunu nádraží se uvažuje dobrých 80 let. VMO jinak než tunely protáhnout nejde a navíc se nejedná o řešení na několik let, ale na desítky let. POslední stavba VMO by měla být zprovozněna až v roce 2026. 8)


Vec osobneho nazoru. Mne to pride dost vela hlavne ked to porovnam s Prahou. :idea:


Praha má 2 okruhy, Brno pouze jeden. :wink:
V Praze se staví Nové spojení, které je rovněž připravováno stejně dlouho jako odsun nádraží v Brně. A pro Prahu je to rovněž významná dopravní stavba.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 19:26
od Jarda
Brno má vnitřní okruh kolem historického centra, ale jen dvoupruhový a bez MÚK (ul. Koliště, Husova, Nádražní) .

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:08
od Lenny
Když jsem říkal, že v Praze jsou 2 okruhy a v Brně jen jeden, tak jsem měl na mysli čtyř a více pruhové směrově dělené komunikace.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:30
od Jarda
Ano, VMO má řešit jak tranzitní dopravu, tak i vzájemné spojení městských částí Brna.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:36
od Lenny
Jarda napísal:Ano, VMO má řešit jak tranzitní dopravu, tak i vzájemné spojení městských částí Brna.


Tranzitní dopravu jen částečně a to ve směru Svitavy - Vyškov/UH, ostatní vazby by měla převzít R43 po vybudování.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:43
od Koksolam
Lenny napísal:
Jarda napísal:Ano, VMO má řešit jak tranzitní dopravu, tak i vzájemné spojení městských částí Brna.


Tranzitní dopravu jen částečně a to ve směru Svitavy - Vyškov/UH, ostatní vazby by měla převzít R43 po vybudování.


Inac chcem upozornit, ze stavajuci okruh Reckovice Komarov cez Kralovo Pole, Husovice, Zidenice atd je 4 pruhovy, z vacsej casti smerovo rozdeleny, chyba len jeho cast pri Kralovopolskej Strojirne, takisto druhy sucasny okruh ktory zacina odbockou v Krpoli z tahu od Reckovic je 4 pruhovy, smerovo oddeleny, chyba len jeho dokoncenie casti pri Vystavysti od Pisareckeho tunelu a usek v Zabovreskach . Na usek pri vystavisti ako ste uz spominali ionde sa pracuje, takisto vidno mensie pokroky v Zabovreskach.
Takze Brno ma dva skoro plnohodnotne okruhy, chybaju ozaj len stovky metrov a je chybou to, ze obcas na nich natrafite na semafor a prechody pre chodcov. Obidve ale uz dnes nestihaju. Preto som tvrdil ze na Brno je to megalomanske, nema dostavane sucasne a uz sa vrha na dalsie.
Mozno je to tym, ze tie problemove useky na sucasnych su prave useky kde pojde tunel Dobrovskeho a spol. :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:46
od Lenny
Koksolam napísal:Inac chcem upozornit, ze stavajuci okruh Reckovice Komarov cez Kralovo Pole, Husovice, Zidenice atd je 4 pruhovy, z vacsej casti smerovo rozdeleny, chyba len jeho cast pri Kralovopolskej Strojirne, takisto druhy sucasny okruh ktory zacina odbockou v Krpoli z tahu od Reckovic je 4 pruhovy, smerovo oddeleny, chyba len jeho dokoncenie casti pri Vystavysti od Pisareckeho tunelu a usek v Zabovreskach . Na usek pri vystavisti ako ste uz spominali ionde sa pracuje, takisto vidno mensie pokroky v Zabovreskach.
Takze Brno ma dva skoro plnohodnotne okruhy, chybaju ozaj len stovky metrov a je chybou to, ze obcas na nich natrafite na semafor a prechody pre chodcov. Obidve ale uz dnes nestihaju. Preto som tvrdil ze na Brno je to megalomanske, nema dostavane sucasne a uz sa vrha na dalsie.
Mozno je to tym, ze tie problemove useky na sucasnych su prave useky kde pojde tunel Dobrovskeho a spol. :wink:


Já bych to nenazýval okruhy, ale polookruhy.

Úsek Z Komárova po MÚK s Olomouckou radiálou bude v budoucnu částečně využit pro vedení VMO.
Úsek Svatoplukova - Gajdošova - Otakara Ševčíka je postaven jako městská sběrná komunikace třídy B, což neodpovídá nárokům na vedení VMO, proto padlo rozhodnutí o odklonu z této trasy do nové, která je vedena v trase Rokytova - Jedovnická - Ostravská.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 14:52
od Koksolam
Lenny napísal:
Koksolam napísal:Inac chcem upozornit, ze stavajuci okruh Reckovice Komarov cez Kralovo Pole, Husovice, Zidenice atd je 4 pruhovy, z vacsej casti smerovo rozdeleny, chyba len jeho cast pri Kralovopolskej Strojirne, takisto druhy sucasny okruh ktory zacina odbockou v Krpoli z tahu od Reckovic je 4 pruhovy, smerovo oddeleny, chyba len jeho dokoncenie casti pri Vystavysti od Pisareckeho tunelu a usek v Zabovreskach . Na usek pri vystavisti ako ste uz spominali ionde sa pracuje, takisto vidno mensie pokroky v Zabovreskach.
Takze Brno ma dva skoro plnohodnotne okruhy, chybaju ozaj len stovky metrov a je chybou to, ze obcas na nich natrafite na semafor a prechody pre chodcov. Obidve ale uz dnes nestihaju. Preto som tvrdil ze na Brno je to megalomanske, nema dostavane sucasne a uz sa vrha na dalsie.
Mozno je to tym, ze tie problemove useky na sucasnych su prave useky kde pojde tunel Dobrovskeho a spol. :wink:


Já bych to nenazýval okruhy, ale polookruhy.

Úsek Z Komárova po MÚK s Olomouckou radiálou bude v budoucnu částečně využit pro vedení VMO.
Úsek Svatoplukova - Gajdošova - Otakara Ševčíka je postaven jako městská sběrná komunikace třídy B, což neodpovídá nárokům na vedení VMO, proto padlo rozhodnutí o odklonu z této trasy do nové, která je vedena v trase Rokytova - Jedovnická - Ostravská.


Mas pravdu Lenny su, to mozno skor polookruhy. Ich problemove miesta som spominal, takisto si to spomenul podrobnejsie aj Ty. Kazdopadne sa ma Brno na co tesit. Proste tak skoro problemy nevymiznu. Uz teraz Brno praska vo svoch. Useky pri Vystavisti su este daleko od dokoncenia, okrem toho sa tato MUK stavia ako si uz raz spominal pre vystenie tunelu a takisto mnou spominana cast pri Kralovopolskej strojirne je uvazovana ako nastupny bod pre jeho druhy portal. Takisto uskey ako Videnska a Komarov zo smeru z BA a Olomouca uz nedostacuju, takisto ako radiala Modrice Olympia -Videnska. :shock: