I/13 Karlovy Vary - Ústí nad Labem - Liberec - Polsko

sekce věnovaná silnicím

Moderátor: Moderátori

I/13 Karlovy Vary - Ústí nad Labem - Liberec - Polsko

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 20:54

Silnice I/13 Karlovy Vary - Chomutov - Ústí nad Labem - Liberec - Polsko

tvoří důležitou spojnici v severních Čechách, přezdívá se ji Podkrušnohorská magistrála. I/13 spojuje Karlovarský kraj se Severočeským a Libereckým. Zajišťuje důležité propojení v propojení mezi největšími městy Severočeského kraje. Její význam dále poroste.

Silnice měří 222 km, z toho je v provozu jako čtyřpruh cca 54 km a dalších cca 29 km v přípravě.

Po připojení Sudet k Německu v roce 1938 byla zahájena stavba dálnice Bad Berneck - Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Lovosice - Česká Lípa - Liberec - Zittau - Görlitz. Realizace byla zahájena 1. prosince 1938 v okolí Chebu a 18. dubna 1939 v okolí Liberce. Do roku 1942 byly rozestavěno 20 km na Chebsku a 10 km na Liberecku. Provedeny byl jen zemní práce. Po válce práce nebyly obnoveny.

Do roku 1996 se počítalo s úsekem Karlovy Vary - Dolní Žďár jako rychlostí silnicí, ale byl vypuštěn z plánů rychlostních silnic.

V 70. a 80. letech probíhala výstavba přeložek této silnice v Severočeském kraji zejména z důvodů těžby uhlí. Řada přeložek byla postavena jako směrově dělený čtyřpruh.

V současné době jsou v provozu tyto úseky jako čtyřpruh:
- KV - Ostrov
- Chomutov - Komořany
- Most - Teplice
- Rozkoš - Bílý Kostel nad Nisou

V přípravě jsou tyto stavby, které budou postaveny jako čtyřpruh:
- Klášterec nad Ohří - Chomutov - bylo zpracováno Oznámení EIA
- Komořany - Most - realizace je plánována v letech 2007-8
- Bílina - obchvat - zpracována studie trasy
- Kladrubská spojka - realizace je plánována v letech 2008-10

Po výstavbě Kladrubské spojky dojde k přeložení I/13 z trasy Bílina - Teplice - Děčín do trasy Bílina - D8 - Děčín. I/13 využije stávající R63, která zanikne.

Kromě těchto staveb jsou připravovány stavby jako dvoupruh:
- Ostrov - Klášterec nad Ohří - bylo zpracováno Oznámení EIA
- D8 - Děčín - byla dokumentace EIA
- Děčín - Manušice - problematické vedení v CHKO České středohoří, realizace závisí na stavbě obchvatu České Lípy.

Čas od času se objevují nápady na zkompletování úseku KV - Ústí nad Labem jako čtyřpruh. Tato možnost byla posuzována, ale byla zamítnuta. Problematický je úsek Ostrov - Smilov, zde jsou problémy s Naturou 2000, VVP Doupov, CHKO Střední Poohří, minerální prameny a špatná geologie, z těchto důvodů byla navržena pouze dvouprová přeložka silnice I/13. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 21:46

Považuji za chybu, že R13 byla vyřazena ze sítě rychlostních komunikací. Podle mého názoru by bylo nanejvýš vhodné, aby při příští revizi vládního usnesení, kterým se stanoví páteřní síť, se tam R13 vrátila. V okolí této silnice bydlí cca 1/8 obyvatel ČR.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 22:14

Jaroslav Štemberk napísal:Považuji za chybu, že R13 byla vyřazena ze sítě rychlostních komunikací. Podle mého názoru by bylo nanejvýš vhodné, aby při příští revizi vládního usnesení, kterým se stanoví páteřní síť, se tam R13 vrátila. V okolí této silnice bydlí cca 1/8 obyvatel ČR.


R13 by se mohla vrátit v úseku KV - Ostrov a pak v souvislosti s výstavbou Kladrubské spojky v úseku cca Bílina - D8. Zbytek trasy by byl problematický.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 23:10

Velmi problematické jsou zejména úseky Ostrov - Klášterec n. O. a Č. Kamenice - Nový Bor, ty ale mají nejnižší intenzitu dopravy, takže by tam mohl stačit dvoupruh, zbytek by měl být kategorii čtyřpruhové R řešitelný, byť kolem Děčína a Nového Boru by to bylo technicky velmi náročné a nákladné.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 23:19

Jaroslav Štemberk napísal:Velmi problematické jsou zejména úseky Ostrov - Klášterec n. O. a Č. Kamenice - Nový Bor, ty ale mají nejnižší intenzitu dopravy, takže by tam mohl stačit dvoupruh, zbytek by měl být kategorii čtyřpruhové R řešitelný, byť kolem Děčína a Nového Boru by to bylo technicky velmi náročné a nákladné.


V obou úsecích jsou připravovány přeložky. Problémem úseku Jílové - Děčín - Nový Bor je to, že I/13 prochází CHKO Labské Pískvoce a České středohoří. Toto je velký problém, bov CHKO vyžaduje stavba R vyjímku MŽP. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 23:54

Problémem úseku Jílové - Děčín - Nový Bor je to, že I/13 prochází CHKO Labské Pískvoce a České středohoří. Toto je velký problém, b ov CHKO vyžaduje stavba R vyjímku MŽP. 8)


Ano, silnice 1/13 tvoří hranici mezi CHKO České Středohoří a CHKO Labské pískovce, a to od Libouchce k České Kamenici a odtud ještě kousek k Novému Boru hranici mezi CHKO Č. Středohoří a CHKO Lužické hory (jejíž jižní hranici pak tvoří až dovzdálenosti 4,5 km od křižovatky s I/35).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 11. Máj 2006 00:02

Jaroslav Štemberk napísal:Ano, silnice 1/13 tvoří hranici mezi CHKO České Středohoří a CHKO Labské pískovce, a to od Libouchce k České Kamenici a odtud ještě kousek k Novému Boru hranici mezi CHKO Č. Středohoří a CHKO Lužické hory (jejíž jižní hranici pak tvoří až dovzdálenosti 4,5 km od křižovatky s I/35).


Stavba D8 - Děčín se potýká se sesuvnými poli a špatnými geologickými podmínkami v části stavby.

Na přeložce Děčín - Manušice je problém s chráněným územím, vyskytuje se tam nějaká vzácná rostlina. Jsou uvažovány dvě varianty blíže k Novému Boru a blíže k České Lípě. Realizace je závislá od realizace obchvatu CL a přeložky CL - Nový Bor.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 29. Máj 2006 18:30

Zdravím! Lenny, před dvěma týdny jsem o spojení Děčína a D8 mluvil s místostarostou Děčína (je to soused a pekli jsme buřty :) , který zmínil, že byla představena zbrusu nová varianta vedení páteřní komunikace D8 - Děčín. Nápad spočíval ve zrušení tratě č. 132 ČD (trať Děčín - Jílové u Děčína - Libouchec a dále na Duchcov) a vedení komunice (MS) a S80/11,5 přímo z centra Děčína (z Podmokel) údolím Jílovského potoka na bývalém železničním tělese. Osobně mi to nepřijde vhodná varianta, jednak proto, že takřka z centra Děčína je údolí dost strmě sevřeno pískovcovými sklalami a trať se pod nimi vine v pěkných zatáčkách - stabilita svahu?, a hlavně proto, že mi přijde nesmysl vehnat veškerou dopravu ze západního směru (včtetně tranzitu ve směru Liberec) do naprostého centra města (nepřehledné křižovatky, semafory atp.). Nevíš nějaké podrobnosti k této variantě? Je již definitivně upuštěno od trasování v údolí Chrochvického potoka (včetně tunelové varianty)? Díky. M.
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 18:01

Odoslaťod Lenny » 30. Máj 2006 16:56

Michal R napísal:Zdravím! Lenny, před dvěma týdny jsem o spojení Děčína a D8 mluvil s místostarostou Děčína (je to soused a pekli jsme buřty :) , který zmínil, že byla představena zbrusu nová varianta vedení páteřní komunikace D8 - Děčín. Nápad spočíval ve zrušení tratě č. 132 ČD (trať Děčín - Jílové u Děčína - Libouchec a dále na Duchcov) a vedení komunice (MS) a S80/11,5 přímo z centra Děčína (z Podmokel) údolím Jílovského potoka na bývalém železničním tělese. Osobně mi to nepřijde vhodná varianta, jednak proto, že takřka z centra Děčína je údolí dost strmě sevřeno pískovcovými sklalami a trať se pod nimi vine v pěkných zatáčkách - stabilita svahu?, a hlavně proto, že mi přijde nesmysl vehnat veškerou dopravu ze západního směru (včtetně tranzitu ve směru Liberec) do naprostého centra města (nepřehledné křižovatky, semafory atp.). Nevíš nějaké podrobnosti k této variantě? Je již definitivně upuštěno od trasování v údolí Chrochvického potoka (včetně tunelové varianty)? Díky. M.


O zrušení trati jsem neslyšel, co vím tak existují v současné době 4 varianty vedení přeložky a všechny začínají v Děčíně stejně.

Stavba navazuje na stavbu přeložky silnice I/62 v Děčíně na MÚK. Trasa pokračuje mostem přes vlečku do Kovošrotu a trať ČD Děčín – Ústí n. L. Trasa pokračuje levostranným obloukem (R= 350) do údolí Chrochvického potoka oddělujícího zástavbu sídliště Železnice a Chrochvic. V horní části údolí je trasa vedena podél Václavova, z a kterým se stáčí trasa pravostranným obloukem (R= 450) pod začátek zástavby Krásného Studence do sedla mezi Popovickým vrchem a Kloboukem. Odtud je trasa vedena po severním svahu Klobouku do souběhu s tratí ČD Děčín – Novosedlice. Trasa je upravena v této části s ohledem na polohu sesuvných území a je vedena v údolí s roztroušenou zástavbou Horního Jílového. Za mostem přes údolí Hornojílovského potoka je trasa vedena po úpatí kopce Výrovna jižně od nádraží ČD Jílové u Děčína. Následně pak trasa přechází do území mezi tratí ČD a stávající silnici I/13. Za obcí Libouchec je silnice vedena v trase stávající silnice I/13. Stavba končí před MÚK Knínice.


Proces posuzování EIA:
http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=MZP072
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 31. Máj 2006 08:44

Lenny napísal:
Michal R napísal:Zdravím! Lenny, před dvěma týdny jsem o spojení Děčína a D8 mluvil s místostarostou Děčína (je to soused a pekli jsme buřty :) , který zmínil, že byla představena zbrusu nová varianta vedení páteřní komunikace D8 - Děčín. Nápad spočíval ve zrušení tratě č. 132 ČD (trať Děčín - Jílové u Děčína - Libouchec a dále na Duchcov) a vedení komunice (MS) a S80/11,5 přímo z centra Děčína (z Podmokel) údolím Jílovského potoka na bývalém železničním tělese. Osobně mi to nepřijde vhodná varianta, jednak proto, že takřka z centra Děčína je údolí dost strmě sevřeno pískovcovými sklalami a trať se pod nimi vine v pěkných zatáčkách - stabilita svahu?, a hlavně proto, že mi přijde nesmysl vehnat veškerou dopravu ze západního směru (včtetně tranzitu ve směru Liberec) do naprostého centra města (nepřehledné křižovatky, semafory atp.). Nevíš nějaké podrobnosti k této variantě? Je již definitivně upuštěno od trasování v údolí Chrochvického potoka (včetně tunelové varianty)? Díky. M.


O zrušení trati jsem neslyšel, co vím tak existují v současné době 4 varianty vedení přeložky a všechny začínají v Děčíně stejně.

Stavba navazuje na stavbu přeložky silnice I/62 v Děčíně na MÚK. Trasa pokračuje mostem přes vlečku do Kovošrotu a trať ČD Děčín – Ústí n. L. Trasa pokračuje levostranným obloukem (R= 350) do údolí Chrochvického potoka oddělujícího zástavbu sídliště Železnice a Chrochvic. V horní části údolí je trasa vedena podél Václavova, z a kterým se stáčí trasa pravostranným obloukem (R= 450) pod začátek zástavby Krásného Studence do sedla mezi Popovickým vrchem a Kloboukem. Odtud je trasa vedena po severním svahu Klobouku do souběhu s tratí ČD Děčín – Novosedlice. Trasa je upravena v této části s ohledem na polohu sesuvných území a je vedena v údolí s roztroušenou zástavbou Horního Jílového. Za mostem přes údolí Hornojílovského potoka je trasa vedena po úpatí kopce Výrovna jižně od nádraží ČD Jílové u Děčína. Následně pak trasa přechází do území mezi tratí ČD a stávající silnici I/13. Za obcí Libouchec je silnice vedena v trase stávající silnice I/13. Stavba končí před MÚK Knínice.


Proces posuzování EIA:
http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=MZP072



No právě, Lenny, o této variantě vím a proto mě překvapila informace, že je připravována varianta středem města. A pokud o této alternativě nevíš ani ty... 8)

Každopádně díky za odpověď.
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 18:01

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2006 20:36

Ostrov má svůj obchvat

datum: 10. 6. 2006
médium: Projekt

Skoro tři měsíce před plánovaným termínem byl v červenci 2005 spuštěn provoz nové silniční stavby, obchvatu Ostrova nad Ohří. Dopravní situace v tomto městě byla podle místních obyvatel bez tohoto obchvatu zcela neúnosná.

V průběhu roku 1998 uspěl v soutěži na dokumentaci pro územní rozhodnutí akce „Silnice I/13 obchvat Ostrov“, jejímž tehdejším investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic, správa Plzeň, Sudop Praha a. s. Po zdárném dokončení dokumentace stavby v roce 1999 bylo ze strany investora zažádáno o územní rozhodnutí, které v září téhož roku nabylo právní moci. Poté již nic nebránilo tomu, aby investor této akce vypsal soutěž na dokumentaci pro stavební povolení a zároveň na dokumentaci pro zhotovení stavby, v níž opět uspěl Sudop Praha.
Vzhledem k tomu, že popisovaná stavba měla být částečně financována ze zdrojů Evropské investiční banky, bylo nutno kompletní dokumentaci přepracovat do česko-anglické verze, což se zvládlo následující rok po odevzdání práce.
V roce 2001 již pod vedením v té době nově vytvořené pobočky investora -Ředitelství silnic a dálnic, správa Karlovy Vary - bylo možno pokračovat k vlastní realizaci stavb čili bylo nutno vybrat konkrétního zhotovitele.
Po lítém boji v průběhu roku 2002 bylo rozhodnuto, že bude za realizaci odpovědné Sdružení Obchvat Ostrov, tvořené firmami Stavby silnic a železnic, o. z. Karlovy Vary, Metrostav a. s., SMP Construction a. s.
a STRABAG a. s. Vedením sdružení byly pověřeny Stavby silnic a železnic, o. z.
Karlovy Vary. Po krátkém přípravném období, kdy byly ze strany zodpovědných realizačních firem stavby uzavírány další a další podzhotovitelské smlouvy, došlo mezi Sudop a zástupci SSŽ Karlovy Vary, resp. mezi Sudop a zástupci SMP k uzavření smluv na realizační dokumentace stavby s tím, že středisko 202 zajišťovalo koordinaci celé stavby a realizační dokumentace všech stavebních objektů mimo mosty a protihlukové stěny, středisko 209 zajišťovalo koordinace a RDS mostů a PHS. Poté, kdy byly dokončeny veškeré výše uvedené úkony, mohla být v listopadu 2002 za velké slávy zahájena slavnostním kopem pozlaceným kladívkem výstavba takřka šestikilometrového čtyřpruhu v kategorii S 22,5/80 se třemi mimoúrovňovými křižovatkami a 8 mostními objekty.
Po navázání na současný „čtyřpruh“ směrem od Karlových Varů má za úkol „obchvátit město Ostrov“ a poté poslední mimoúrovňovou křižovatkou zajistit rozdělení dopravního proudu buď směrem na Boží Dar (silnice I/25), či směrem na Chomutov (silnice I/13). Mělo být dosaženo na jedné straně výrazného zrychlení tranzitní dopravy mířící ve směru Karlovy Vary na Boží Dar či Chomutov, na druhé straně mělo naopak dojít k výraznému zklidnění dopravní situace ve městě, kterou nebylo možno hodnotit jinak než jako naprosto nevyhovující.
O výstavbu mostů se podělily firmy Metrostav a. s. a SMP Construction, a. s., s podzhotovitelem firmou Max Bšgl a Josef Krýsl. Největší mostní objekt, který postavil Metrostav, měří 376 m. Kromě uvedených hlavních objektů jsou součástí stavby opěrné a protihlukové zdi v délce 1220 metrů, přeložky vodotečí, přeložky inženýrských sítí, chodníků, cest a cyklostezek, návrhy světelných signalizačních zařízení i zabezpečovacích zařízení na dráze, vegetační úpravy a rekultivace, demolice zasažených pozemních objektů a návrh haly pro SÚS Otovice.
Po naprosto smrtícím (pro projektanty i zhotovitele) tempu, které bylo nasazeno v roce 2002 a prakticky po celý rok 2003, došlo od konce roku 2003 k jistému zklidnění tempa výstavby na již snesitelnou míru. I tak však byla lhůta výstavby oproti plánovaným termínům zkrácena - takže v červenci 2005 (oproti původně uvažovanému září 2005 a ještě dříve uvažovanému listopadu 2005) mohl být na celé trase spuštěn zkušební provoz, který díky kvalitně odvedené práci prakticky všech zúčastněných - projektantů i zhotovitelů - již nemusel být zastaven a funguje spolehlivě i nyní. *

Obchvat Ostrova nad ohří
Celková délka: 5,7 km
Kategorie: S 22,5/8 S 11,5/70
Plocha vozovek:145 000 m2
Plocha mostů: 18 500 m2
Počet mostů: 8 nových, 1 rekonstrukce
Náklady: 2 mld. Kč, z toho 0,55 mld. spoluúčast EU
Realizace: 11/2002-09/2005
Projekt: Sudop Praha a. s., HIP ing. Zbyněk Musil
Zhotovitel: Sdružení Obchvat Ostrov - Stavby silnic a železnic, o. z. Karlovy Vary, Metrostav a. s., SMP Construction a. s.
a STRABAG a. s.
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Karlovy Vary

Zdroj: http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak ... il?id=1290

© 2005 Metrostav, člen DDM Group
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 15. Jún 2006 12:41

Zde: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/98aa4b3 ... 2006_7.pdf
si lze stáhnout červnový zpravodaj ŘSD, který se věnuje zejména čerstvě zahájené stavbě R1/514 (Lahovice-Slivenec), silnicím I. třídy v Královéhradeckém kraji a pokračování výstavby D1.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 23. Aug 2006 12:34

Video: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4546 se týká silnice I/13 u Mostu, v úseku, který byl už v době totality vybudován jako směrově dělený čtyřpruh, avšak není rychlostní silnicí (takže je tam povolena max. rychlost 90 km/h) a povrch je značně nekvalitní. Řidič toto nerespektoval a doplatili na na to životem nejen on sám, ale i spolujezdec.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 24. Aug 2006 18:35

Jaroslave, já bych nejspíš ten nekvalitní povrch dával za vinu i tomu že v tomto úseku (tzv. Ervěnický koridor) je I/13 vybudována na náspu mezi dvěmi dolovými poli hnědého uhlí, který si ještě stále sedá a problémy tu tudíž nejsou jen na silnici ale i souběžné železnici...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 74
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Jarda » 24. Aug 2006 21:09

Tak, tak, náspy se tam nerovnoměrně propadají do podloží, takže silně připomínají velbloudí hřbety.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 18:47

V tomto prípade bola na väčšej vine presiahnutá max. povolená rýchlosť, ako si môžete všimnúť, nejedná sa o starú cestu. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

I/13 Karlovy Vary - Habartice (okr. Liberec, hr. s PL)

Odoslaťod Jarda » 20. Sep 2006 16:57

V minulosti byla jako R13 zařazena do dálniční sítě ČR, v r. 1996 však z ní byla vyřazena, přestože jde o komunikaci spojující největší města na severu ČR a některé úseky jsou již vybudovány jako směrově rozdělený čtyřpruh.
Vede v trase Karlovy Vary - Ostrov - Klášterec nad Ohří - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem - Děčín - Nový Bor - Liberec - Habartice (hranice ČR/Polsko).
Podrobnosti viz: http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm
Nedávno době byla dobudována na směrově rozdělený čtyřpruh peáž s I/35 v úseku Stráž n. N. - Bílý Kostel (viz: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/BCD9084 ... 9D002CAE21 ) severozápadně od Liberce.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 01. Okt 2006 00:27

Připravuje se také výstavba 4,4 km přeložky v kategorii S 11,5/70 Stráž nad Nisou - Krásná Studánka, tedy vedení I/13 mimo město Liberec (severní obchvat) od nové MÚK s I/35 (R35).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod kraken » 27. Sep 2008 16:46

Vymyslel jsem nový projekt.

Rychlostní silnice/Expressway/Schnellstrasse R13 E442 Karlovy Vary - Ostrov - Klášterec n.O. - Chomutov - Most - Teplice - Ústí n.L. - Děčín - Liberec.

Co se týče úseku Ostrov nad Ohří - Chomutov, doporučuji trasovat R13 na pravém břehu přes vojenský výcvikový prostor Doupovské hory, což si vyžádá zmenšení rozlohy dotčeného VVP. Je možné uvažovat o zachování dosavadní rozlohy, pokud na trase budou tunely. O CHKO Poohří jsem nevěděl. Takže bych podporoval několik dlouhých tunelů na úkor Ministerstva obrany.

Co se týče úseku Ústí n.L. - Děčín - Nový Bor, ustanovil jsem si tato pravidla:
1.Veď R13 co nejblíže silnici I/13.
2.Aby CHKO České středohoří nebyla poškozena, dej tam mnoho tunelů.

Problémem úseku Děčín - Nový Bor je to, že se vyhýbá České Lípě, než uvažují plány ŘSD. To je kvůli pravidlu č.1.

Ostatní úseky (Klášterec n.O. - Chomutov a Nový Bor - Liberec) jsou v pořádku.

Můžeme na projektu pracovat formou diskuse.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod Thomas » 27. Sep 2008 23:00

to je hezké, že sis ustanovil pravidla...

Na pravém břehu Ohře mezi KV a CV je výrazně členitější terén. Když tunely, OK, ale kdo je zaplatí?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 29. Sep 2008 12:13

Je také otázka, který břeh Ohře je z hlediska ochrany přírody ve skutečnosti cennější. Okrajové části vojenských prostorů jsou biologicky velmi cenná území, protože kvůli tom, že jde o vojenský prostor, je tam velmi omezena hospodářská činnost a naopak kvůli blízkosti civilního osídlení tam armáda necvičí, jde tedy o území, kde je příroda velmi málo ovlivněna lidskou činností.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod kraken » 06. Okt 2008 20:58

Jarda napísal:Je také otázka, který břeh Ohře je z hlediska ochrany přírody ve skutečnosti cennější. Okrajové části vojenských prostorů jsou biologicky velmi cenná území, protože kvůli tom, že jde o vojenský prostor, je tam velmi omezena hospodářská činnost a naopak kvůli blízkosti civilního osídlení tam armáda necvičí, jde tedy o území, kde je příroda velmi málo ovlivněna lidskou činností.


Asi je cenější levý břeh. Zkusil jsem vymyslet levobřežní variantu. Proč? Protože jsem podrobněji zkoumal mapu. Na pravém břehu jsem viděl více kopců než na levém (Krušné hory jsou souvislý pás vrcholů a Doupovské hory jsou roztroušené kopečky). Takže tedy:

Stavba 1305 Ostrov - Smilov je projektována v kategorii R 22,5/110. Součástí stavby jsou 2 MÚK (Horní Hrad, Perštejn), 3 tunely (Šibeniční vrch, Čedičová žíla Boč a Boč), 1 oboustraná odpočívka (Damice), 1 odpočívka směr Ostrov (Perštejn) a 2 mosty (MÚK Horní Hrad, Boč). Projekt není definitivní. Je možné, že z hlediska ochrany přírody a krajinného rázu bude vybudováno více tunelů (samozřejmě hloubených). To ale nechávám na OS Děti Země, protože potřebuji vědět, kde by tato opatření byla nutná udělat. Nájezdní pruhy budou z důvodu náročného terénu zkráceny na pouhých 200 m.

Jinak co se týče stavby 1306 Klášterec nad Ohří - obchvat, doporučuji stavět v kategorii MR 24,5/80.

R13 se u mě rodí, protože se jedná o páteřní komunikaci, která propojuje severočeské aglomerace a alternativu ke spojení Sever/Západ Čech - Sever Moravy k trase přes Prahu (R6/R7/D8 + D11) - tedy nové spojení R13 + R35.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod Thomas » 06. Okt 2008 21:21

stejný úsek se aktuálně plánuje přestavět na S11,5 a to s ohledem na stávající dopravní intenzitu

viz

http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod kraken » 07. Okt 2008 14:15

Thomas napísal:stejný úsek se aktuálně plánuje přestavět na S11,5 a to s ohledem na stávající dopravní intenzitu

viz

http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm


Staví se v polovičním profilu budoucí R-ky nebo to bude 2-pruh? To mě zajimá nejvíc. Já bych ale zadal rovnou 4-pruh v kategorii R 22,5/110.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod kraken » 07. Okt 2008 14:16

Připojuji:Myslí se definitivní 2-pruh.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Ďalšia

Naspäť na Silniční síť v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.