Stránka 1 z 2

I/38 Jestřebí - M. Boleslav - Kolín - Jihlava - Znojmo - A

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 10:00
od Michal R
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:
Die Autobahn napísal:Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:


Plánuje se čtyřpruhová přeložka silnice I/12 R1 - Úvaly, ale není to rychlostní silnice.


Jde vpodstatě o obchvat Běchovic, Újezda n. L. a Úval, který je vzhledem k současným a předpokládaným intenzitám dopravy plánován jako směrově dělený čtyřpruh. Tato přeložka silnice I/12 bude končit velkým kruhovým objezdem na křížení s II/101, s dalším pokračování se zatím neuvažuje.
Osobně však mám za to, že by nebylo na škodu pokračování zvažovat jako součást alternativní trasy Praha - Brno, která by mohla vést kolem Kutné Hory, Havl. Brodu a Žďáru n. S.


Souhlas, ale upřímně vhodnější a snad i příhodnější se mi jeví trasa: po stávající D11 na sjezd Poděbrady - západ (odbočka Kolín), následně obchvat Pňova, Nové Vsi a hlavně Kolína z jihu.... dále je cesta na Čáslav, Havl. Brod až k D1 vcelku propustná, samozřejmě při předpokladu obchvatu Havlíčkova Brodu - který by si ho zasloužil tak či tak.


pozn. Lenny: diskuze týkající se I/38 původně začala v témě o Městském okruhu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3558

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 17:57
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:
Die Autobahn napísal:Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:


Plánuje se čtyřpruhová přeložka silnice I/12 R1 - Úvaly, ale není to rychlostní silnice.


Jde vpodstatě o obchvat Běchovic, Újezda n. L. a Úval, který je vzhledem k současným a předpokládaným intenzitám dopravy plánován jako směrově dělený čtyřpruh. Tato přeložka silnice I/12 bude končit velkým kruhovým objezdem na křížení s II/101, s dalším pokračování se zatím neuvažuje.
Osobně však mám za to, že by nebylo na škodu pokračování zvažovat jako součást alternativní trasy Praha - Brno, která by mohla vést kolem Kutné Hory, Havl. Brodu a Žďáru n. S.


K čemu by to bylo dobré další alternativní tah Praha - Brno, když se připravuje rozšíření D1?

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 20:48
od Jarda
Osobně bych to viděl jako lepší řešení než rozšiřování D1.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 21:22
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Osobně bych to viděl jako lepší řešení než rozšiřování D1.


Já ne, bo po výstavbě R35 a zavedení mýtu se částečně odlehčí D1 a situace nebude tak špatná jako dnes.

Řidiče přitahují čtyřproudovky a mají zažitou trasu na novou se jim těžko zvyká. :wink:

V horizontu 2015 - 2020 bude nutné opravit D1 z důvodu konce životnosti betonvých vozovek. Bylo by vhodné při rekonstrukci povrchu provést i rozšíření D1. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2006 09:23
od Michal R
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Osobně bych to viděl jako lepší řešení než rozšiřování D1.


Já ne, bo po výstavbě R35 a zavedení mýtu se částečně odlehčí D1 a situace nebude tak špatná jako dnes.

Řidiče přitahují čtyřproudovky a mají zažitou trasu na novou se jim těžko zvyká. :wink:

V horizontu 2015 - 2020 bude nutné opravit D1 z důvodu konce životnosti betonvých vozovek. Bylo by vhodné při rekonstrukci povrchu provést i rozšíření D1. 8)


Dobře, Lenny, souhlasím s tím, že řidiče přitahují čtyřproudovky a nelze se jim nijak zvlášť divit, ale zažitá trasa je tak trochu virtuální pojem. Já ve svém okolí spíše vnímám to, že jak se někde "objeví" alternativní trasa (např. při cestách do Budějovic, většina volí trasu /D1-TA-CB nebo R4-PI-CB/ podle toho, zda je na ni objížďka či stavba, resp. když byl otevřen průtah Písku až ke křižovatce I/4, začalo píseckou variantu jezdit více lidí.... s postupným otevíráním D3 (metr po metru :? ) se situace bude obracet...

Ale zpátky k otázce alternativní trasy. Domnívám se, že zkapacitnění komunikace I/38 v ose křiž. s R10 - obchvat Nymburka - Poděbrady - obchvat Kolína - Čáslav - obchvat HavlBrodu - křiž. s D1 by představovalo pouze výstavbu obchvatů v polovičním/plném profilu a případně rozšíření stávající cesty o stoupací pruh, tam kde je to možné a potřebné. Jsem přesvědčen o tom, že toto nikdy nemůže suplovat D1 nebo R35, ale v reálné situaci ČR jsem si jist, že by nenastali obstrukce se strany aktivistů, finanční náročnost projektu (a tady mě prosím oprav!) by byla v řádu stovek miliónů - jednotek miliard Kč. Sečteno podtrženo, stavební příprava bez obstrukcí (snad:-), realizace 12 - 18 mesíců, finanční náročnost na úrovni pár km dálnice v plném profilu a přínos pro dopravu nesporný. Uznávám, že by se trasa I/38 poměrně rychle, poměrně hodně zaplnila.... ale řešení to je. Co o tom soudíš? Díky za odpověď.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2006 09:57
od Lenny
Michal R napísal:Dobře, Lenny, souhlasím s tím, že řidiče přitahují čtyřproudovky a nelze se jim nijak zvlášť divit, ale zažitá trasa je tak trochu virtuální pojem. Já ve svém okolí spíše vnímám to, že jak se někde "objeví" alternativní trasa (např. při cestách do Budějovic, většina volí trasu /D1-TA-CB nebo R4-PI-CB/ podle toho, zda je na ni objížďka či stavba, resp. když byl otevřen průtah Písku až ke křižovatce I/4, začalo píseckou variantu jezdit více lidí.... s postupným otevíráním D3 (metr po metru :? ) se situace bude obracet...


Ptal jsem se Budějovičáků, jak jezdí do Prahy. Dostala se mi zajímavá odpověď. Když potřebují na levý břeh Vltavy, tak jedou po I/20+R4 a když na pravý břeh jedou po I/3+D1.

Michal R napísal:Ale zpátky k otázce alternativní trasy. Domnívám se, že zkapacitnění komunikace I/38 v ose křiž. s R10 - obchvat Nymburka - Poděbrady - obchvat Kolína - Čáslav - obchvat HavlBrodu - křiž. s D1 by představovalo pouze výstavbu obchvatů v polovičním/plném profilu a případně rozšíření stávající cesty o stoupací pruh, tam kde je to možné a potřebné. Jsem přesvědčen o tom, že toto nikdy nemůže suplovat D1 nebo R35, ale v reálné situaci ČR jsem si jist, že by nenastali obstrukce se strany aktivistů, finanční náročnost projektu (a tady mě prosím oprav!) by byla v řádu stovek miliónů - jednotek miliard Kč. Sečteno podtrženo, stavební příprava bez obstrukcí (snad:-), realizace 12 - 18 mesíců, finanční náročnost na úrovni pár km dálnice v plném profilu a přínos pro dopravu nesporný. Uznávám, že by se trasa I/38 poměrně rychle, poměrně hodně zaplnila.... ale řešení to je. Co o tom soudíš? Díky za odpověď.


Na silnici I/38 se připravuje řada přeložek a obchvatů. Skoro celý úsek Mezi R10 a Čáslaví bude přeložen do nové trasy. Tyto přeložky budou stát celkově v řádu miliard, přibližně se mi to těď nechce počítat. Jen pro představu obchvat KO 1,7 mld, obchvat NB 1.stavba 1. mld.
V úseku D11 - Kolín se počítá s výstavbou v kategorii S 24,5.

Úsek Čáslav - Havlíčkův Brod
V minulosti zde byly postaveny obchvaty Čáslavy, Golčova Jeníkova a dalších sídel, silnice je postaveny se stoupacími pruhy. Připravuje se rekonstrukce povrchu mezi Habry a HB, která proběhne letos.

Havlíčkův Brod - D1
V roce 2003? byl dokončen SV obchvat HB, připravuje se JV. Zbytek trasy vyhovuje až na kvalitu vozovky.

Realizace 12-18 měsíců je možná u menších staveb, ale u staveb typu obchvat města či velká přeložka je optimální realizace 3 roky.

Silnice I/38 má velký význam v oblasti Středního Polabí. Napojuje tuto oblast s velkým rozvojovým potenciálem na D11. Velký význam má zejména mezi Nymburekem, Poděbrady, Kolínem, Kutnou Horou a Čáslaví tím, že spojuje tyto nejdůležitější města Polabí. Dál její význam klesá.

Silnice I/38 by se nezaplnila, protože je to trasa delší a pomalejší, a navíc málokdo bude chtít sjíždět z dálnice u Jihlavy. Přínos bude mít pro dopravu mezi MB, Polabím a Vysočinou. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2006 20:01
od Lenny
Včera byla na obchvatu Nymburka zvednuta nosné ocelová konstrukce. 1. stavba obchvatu Nymburka bude dokončena příští rok. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22367#22367

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2006 07:34
od Michal R
To Lenny: Když už jsme cca ve středních čechách, mám na tebe Lenny dotaz: Náhodně jsem objevil nově otevřený obchvat Lysé n. Labem ve směru od přivaděče z D11. Toto je definitivní podoba? Hodně mě překvapilo, že sympaticky vyhlížející obchvat se z ničehonic ztočí doleva a zavede dopravu do centra Lysé.... Bude pokračování ve směru na Milovice? Benátskou Vrutici? Díky

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2006 17:29
od Lermik
Včera jsem jel po I/38 s novou Octavií z ze Znojma do Kolína poté po I/12 do Prahy.

1) Znojmo-Jihlava pěkný povrch málo obchvatů :? rychlost mimo obce 90-110 km/h
1a) dotaz: kdy se otevře JZ část obchvatu Jihlavy? (můj odhad podzim 2007)
2)Jihlava-D1 šílený povrch, 4pruh, rychlost 90-100km/h
3)D1-Havlíčkův Brod kamiony,vyjeté koleje, stoupací pruhy, v HB není návěst na SV část obchvatu (stejně jako v Jihlavě, tam jsem ale nevěděl zda se to časově vyplatí), rychlost 80-100 km/h
4)HB-Golčův Jeníkov povrch je střídavý, několik obchvatů, rychlost 90-100 km/h
5)GJ-Kolín povrch je dobrý, obchvaty jsou stále v dobrém stavu, chybí obchvat Kolína a zlepšení parametrů a povrchu od křiž. I/2 až do Kolína nejlepší část projeté části I/38, 100-120 km/h mimo obce

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2006 16:21
od Lenny
Lermik napísal:Včera jsem jel po I/38 s novou Octavií z ze Znojma do Kolína poté po I/12 do Prahy.

1) Znojmo-Jihlava pěkný povrch málo obchvatů :? rychlost mimo obce 90-110 km/h
1a) dotaz: kdy se otevře JZ část obchvatu Jihlavy? (můj odhad podzim 2007)
2)Jihlava-D1 šílený povrch, 4pruh, rychlost 90-100km/h
3)D1-Havlíčkův Brod kamiony,vyjeté koleje, stoupací pruhy, v HB není návěst na SV část obchvatu (stejně jako v Jihlavě, tam jsem ale nevěděl zda se to časově vyplatí), rychlost 80-100 km/h
4)HB-Golčův Jeníkov povrch je střídavý, několik obchvatů, rychlost 90-100 km/h
5)GJ-Kolín povrch je dobrý, obchvaty jsou stále v dobrém stavu, chybí obchvat Kolína a zlepšení parametrů a povrchu od křiž. I/2 až do Kolína nejlepší část projeté části I/38, 100-120 km/h mimo obce


AD 1a) letos se začal stavět

AD 2-3 letos by měly být povrchy opraveny

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2006 10:33
od Michal R
Ještě jednou..... Netušíte někdo z diskutujících, jak je to s pokračováním obchvatu Lysé n. Labem? Díky. Michal

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 09:31
od Jarda
Michal R napísal:Ještě jednou..... Netušíte někdo z diskutujících, jak je to s pokračováním obchvatu Lysé n. Labem? Díky. Michal


Netuším, v Lysé n. L. se jedná o silnice II. třídy, takže by bylo potřeba zeptat se buď přímo na odboru dopravy KÚ Stč kraje anebo na radnici v Lysé. Fórum k tomuto obchvatu je zde: http://lysanadlabem.info/viewtopic.php?t=522 .

Silnice I/38 Jestřebí (u České Lípy) - Hatě (hr. s A)

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 17:04
od Jarda
Silnice I/38 začíná na křižovatce s I/9 u Jestřebí (okr. Česká Lípa) a vede v trase Doksy - Mladá Boleslav (cca 7 km peáž s R10) - Nymburk - MÚK s D11 u Poděbrad - Kolín - Čáslav - Havlíčkův Brod - MÚK Pávov s D1 - Jihlava - Moravské Budějovice - Znojmo a končí na hraničním přechodu Hatě (státní hranice ČR/Rakousko). Tato silnice spojuje sever Čech s jihem Moravy. Ve čtyřpruhovém uspořádání je vybudován přivaděč Jihlavy od D1. V minulosti byla plánována kategorie R v celém úseku Pávov - hr. s Rak., od tohoto záměru však bylo prozatím upuštěno a silnice se v celé trase postupně modernizuje na kategorii S 11,5/80 s tím, že na čtyřpruh by mohly být ve vzdálenější budoucnosti rozšířeny další úseky, jestliže dvoupruh přestane kapacitně stačit.
Podrobnosti viz: http://www.dalnice-silnice.cz./I/I-38.htm

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 21:14
od Branco
Jihlava má štvorpruhové napojenie na D1. Je to súčasť I/38? Tiež nie somsi istý, či Jihlava má obchvat v smere I/38, myslím, že existuje len štvorpruh - napojenie na D1.

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 21:40
od Jarda
Branco napísal:Jihlava má štvorpruhové napojenie na D1. Je to súčasť I/38? Tiež nie somsi istý, či Jihlava má obchvat v smere I/38, myslím, že existuje len štvorpruh - napojenie na D1.


Ono to z mého předchozíhu příspěvku nevyplývá dost jasně, že ten čtyřpruhový přivaděč Jihlavy je součástí I/38?
Budovaný západní obchvat Jihlavy na I/38 zatím není dokončený. Zatím je postavena severní část (k silnici II/602 na Pelhřimov), jižní by měla být dokončena v r. 2008 (bude-li na to dost peněz). Nejde o úplný obchvat, silnice vede mezi centrem města a okrajovými čtvrtěmi, jedna část je v tunelu. Čtyřpruhové uspořádání končí na MÚK s II/523 (na Humpolec), dále obchvat pokračuje v polovičním profilu (s uvažovanou dostavbou na čtyřpruh ve vzdálenější budoucnosti).

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 22:08
od Jarda
Zatím jsou na I/38 vybudovány obchvaty měst Bělá pod Bezdězem, Poděbrady, Čáslav, Golčův Jeníkov a Habry, na obchvatu Mladé Boleslavi zbývá dokončit poslední etapu, dále je rozestavěn kromě obchvatu Jihlavy i obchvat Nymburka a v nejbližší době by měla začít vystavba obchvatů Kolína, Moravských Budějovic a Znojma.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 00:24
od Jarda
Ve čtyřpruhovém uspořádání by měl být vybudován jako přeložka I/38 nový přivaděč Kolína od D11.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 16:25
od Lermik
Ale dokončení obchvatu Jihlavy by se hodilo. V červenci jsem jel kolem a viděl výstavbu připojení na I/38. Jen mě napadá, že diskuze prubíhala i ve vedlejší sekci, takže se to možná mohlo přesunout sem.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 20:34
od Lenny
Už jsem je sloučil.

V některých materiálech se počítá se čtyřpruhem i v úseku Kolín - Kutná Hora.

Stavba Jihlava - SZ obchvat by na plný profil byla jen o 30% dražší než na poloviční profil, :roll:

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2006 12:10
od Lermik
Lenny napísal:Už jsem je sloučil.

V některých materiálech se počítá se čtyřpruhem i v úseku Kolín - Kutná Hora.

Stavba Jihlava - SZ obchvat by na plný profil byla jen o 30% dražší než na poloviční profil, :roll:


A jsou nějaké plány na obchvat kolína? (jižní nebo severní, 1/2 profil nebo plny profil, zákresy atd.)

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2006 13:50
od Jarda
Obchvat Kolína by měl být jihozápadní S 11,5/80.

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2006 21:55
od Lenny
Obchvat Kolína se již řadu let odkládá, snad se příští rok zahájí. Jasněji bude po zveřejnění rozpočtu SFDI

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 17:37
od Jarda
Byl vypsán tendr na 1. etapu obchvatu Znojma. Nenastanou-li komplikace, bude stavba zahájena koncem letošního roku.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 17:41
od Jarda
Na přivaděči Jihlavy probíhá rekonstrukce povrchu.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 18:33
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:Na přivaděči Jihlavy probíhá rekonstrukce povrchu.


tam je potřeba jako sůl.