Silnice I/16 je vedena od Řevničova (okr. Rakovník, kde se ve směru od K. Varů odpojuje od I/6 - budoucí R6) přes Slaný, MÚK Nová Ves s D8, Mělník, (v peáži s R10 a I/38 ) kolem Mladé Boleslavi, na Jičín, Trutnov a hr. přechod Královec (do Polska).
V minulých létech byla postupně vybudována moderní silnice v parametrech S 11,5/80 v úseku začínajícím obchvatem městečka Velvary a končící na západním okraji Mělníka (tedy na obě strany od MÚK s D8 Nová Ves).
Zcela nedávno byla provedena rekonstrukce obchvatu Jičína (peáž s I/35) a dokončena stavba Vestřev - Chotěvice s rekonstrukcí mostu přes Labe viz: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/963C27C ... BC0031219F .
Jako čtyřpruhová směrově nerozdělená S 16,5/80 byla koncem loňského roku zprovozněna peáž I/16 s I/35 v 2,6 km dlouhém úseku Robousy - Úliblice (navazujícím na obchvat Jičína).
Již dříve byly mezi Ml. Boleslaví a Jičínem vybudovány obchvaty Horního Bousova a Sobotky.
Do budoucna (kolem r. 2015) se plánuje ukončení I/16 v Trutnově s tím, že stávající část ke hranici s Polskem bude degradována na silnici druhé třídy v návaznosti na zprovoznění paralelně vedené R11 (navazující na D11 - stavba 1109, u níž se předpokládá v 1. fázi 1/2 profil viz: http://www.dalnice-silnice.cz/D11.htm).