Stránka 1 z 1

I/20 Karlovy Vary - Plzeň - České Budějovice

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 10:01
od Jarda
Silnice I/20 začíná na západním okraji Karlových Varů (v současné době tam probíhá výstavba MÚK s R6), mostem překonává řeku Ohři a údolím řeky Teplé pokračuje k Bečovu n. T. , kde uhýbá směrem na Toužim a Plzeň, kde prochází k centrem velkoměsta a ve složité útvarové MÚK Černice se kříží s dálnicí D5 a pokračuje v peáži s I/19 za obec Losiná, odkud směřuje kolem Blovic, Nepomuku a Blatné na křižovatku s budoucí R4.
Tato křižovatka je v současné době budována jako mimoúrovňová (viz http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r4-s20.jpg ).
Od této křižovatky vede jako směrově rozdělený čtypruh do Písku, který prochází mezi centrem a okrajovými čtvrtěmi v uspořádání jako směrově nerozdělený čtyřpruh a v dvoupruhovém uspořádání pokračuje kolem Vodňan do Českých Budějovic, kde je jako směrově rozdělený čtyřpruh vybudován úsek od MÚK s II/105 k MÚK s I/3 na které silnice končí.

Další podrobnosti: http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-20.htm

Vzhledem k tomu, že silnice I/20 je v celé své trase součástí mezinárodního tahu E49 a spojuje tři krajská města, podle mého názoru výrazně aspiruje na přeřazení do kategorie rychlostních silnic. (Pak by ale musela být v úseku mezi R6 a Toužimí zcela nově trasována, neboť vedení rychlostní silnice úzkým údolím Teplé by bylo nejen enviroimentálně nepřijatelné, ale i technicky velmi obtížné. A bylo by také potřebné řešit obchvat Plzně.)

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2007 09:29
od pp21
Plánuje se přestavba průtahu Plzní v nové trase, společnost CTECH vytvořila vizualizace, zde jsou jen malé ukázky.

foto ... video

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 20:25
od Lenny
Jsou problemy s trasovanim pres mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 12:13
od AdamD
v plánu je přeložka silnice mezi Toužimí a Bochovem na silnici I/6, podle podkladů je předpokládaná výstavba v roce 2010.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2008 10:23
od Thomas

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2009 15:05
od kraken
Už jsem začal promýšlet nový projekt:

D20 Plzeň (D5) - Nepomuk - Blatná - Nová Hospoda (R4) - Písek - Protivín - Vodňany - České Budějovice

D20 je rozdělena do 4 staveb. Jednotlivé části budou dodávány jako seriál.

POZOR!! Zachovalé části I/20 = II/620!

Plzeň - Nepomuk
Začátek D20 je na křižovatce D5 x I/20, kde bude výměna směrovek I/20 na D20. Doprovodná cesta (II/620) začíná na navrhovaném kruhovém objezdu na cestě II/180 (u OC Černice na východ od D5). Pokračuje v tělese I/20 (II/620 bude těsně vedle), mine ve směru Budějovice straně ČSPH (návrh vybudovat i ve směru Plzeň) a před obcí Losiná odbočuje na východ, kde tvoří obchvat Losiné. Za Losinou následuje křižovatka s I/19, II/183 a II/620. Stále se ale nevrací do tělesa dnešní I/20, je od něho východně. D20 pak tvoří obchvat Chválenic a Želčan a vrací se na I/20. V tělese I/20 pak tvoří obchvat obce Seč. II/620 vede stále podél D20 až cca 300 m před MÚK Seč, kde uhýbá do stejnojmenné obce. Následuje MÚK Seč s přiváděčem od II/178, II/620 a pak se D20 od stávající I/20 odlání zase k východu a tvoří tak obchvat Chocenické Lhoty, Kotousova, Chocenic a Měcholup. U obce Prádlo následuje křížení staré cesty s D20 a zpátky k I/20 se vrací až na MÚK Nepomuk, kde budou cesty II/191, II/230, stará I/20 a nová II/620. D20 pak vede jižně od Nepomuku a za Nepomukem se vrací na starou cestu provizorní křižovatkou s I/20 a II/620 (tentokrát Nepomucký průtah), kde úsek končí.