Systematika této sekce

sekce věnovaná silnicím

Moderátor: Moderátori

Silniční síť ČR podle čísel silnic?

Anketa bola ukončená dňa 21. Okt 2006 12:45

Vyhovuje mi to tak
8
67%
Bylo by lepší podle regionů (jako SVK na tomto fóru)
2
17%
Je mi to jedno, ale mám zájem o tuto sekci
2
17%
 
Celkový počet hlasov : 12

Systematika této sekce

Odoslaťod Jarda » 21. Sep 2006 12:45

Na rozdíl od Slovenska jsme tuto sekci začali třídit podle čísel silnic. Proto bych se rád čtenářů zeptal, zda jiím to tak vyhovuje nebo by bylo lepší systematiku změnit podle vzoru "Cestná sieť", tedy podle regionů?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2006 13:23

Názor:
Pokiaľ sa jedná o cesty I. triedy je to lepšie podľa ich čísel, predsa len jednotky sú nadregionálneho významu. Pokiaľ sa jedná o cesty II. a III. triedy (krajské cesty), myslím si že by bolo vhodné ich triediť podľa regiónov.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Ondra O.K. » 21. Sep 2006 13:32

U silnic R a 1. tridy je myslim lepsi razeni podle cisla. I kdyz nekdy by bylo mozna lepsi rozdelit dlouhou silnici i podle regionu, resp. useku (napr. R35), protoze ty dva konce spolu az tak nesouvisi...
Male silnice podle regionu...
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 570
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 15:58

Odoslaťod Jarda » 21. Sep 2006 14:56

MH napísal:Názor:
Pokiaľ sa jedná o cesty I. triedy je to lepšie podľa ich čísel, predsa len jednotky sú nadregionálneho významu. Pokiaľ sa jedná o cesty II. a III. triedy (krajské cesty), myslím si že by bolo vhodné ich triediť podľa regiónov.


Ony existují i krátké silnice I. třídy (např. I/64 Františkovy Lázně - Aš) a naopak dlouhé silnice II. třídy (např. II/150 Votice - Valašské Meziříčí). Je ale pravdou, že dlouhé silnice II. třídy nebývají využívány pro dlouhé cesty. (Prakticky nikdo nepojede z Posázaví na Hanou stále po II/150, když je daleko pohodlnější využít D1.)
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2006 18:05

Jaroslav Štemberk napísal:Ony existují i krátké silnice I. třídy (např. I/64 Františkovy Lázně - Aš) a naopak dlouhé silnice II. třídy (např. II/150 Votice - Valašské Meziříčí). Je ale pravdou, že dlouhé silnice II. třídy nebývají využívány pro dlouhé cesty. (Prakticky nikdo nepojede z Posázaví na Hanou stále po II/150, když je daleko pohodlnější využít D1.)


Máš pravdu, ale väčšinou tieto dlhé cesty II. triedy vznikli preradením z ciest I. triedy a krátke jedničky zas naopak. Napr. II/150 bola kedysi I/18 a I/64 bola kedysi cestou II. triedy :D
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Jarda » 22. Sep 2006 01:58

Přeřazením z 2. do 1. třídy vznikly většinou silnice 1. třídy č. 60 - 71.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2006 10:38

Myslím si, že pokiaľ ide len o cesty I. triedy, tak je to dobré tak ako to tu je spravené.

Ja som tiež zvažoval na začiatku to, či sa mám venovať jednotlivo všetkým cestám I. a II. triedy a stručne opísať cesty III. triedy, ale nakoniec som sa rozhodol vytvoriť regióny. Je jasné, že niektoré regióny majú rovnakú cestu, ale ja som si spravil také rozdelenie, aby bola aj samotná cestná sieť rozdelená a je k dispozícii aj presný zoznam celej cestnej siete v SR, ktorému sa venujem v sekcii Cestná sieť: Zoznam ciest I., II. a III. triedy v SR - tu je 2. príspevok: http://www.ssc.sk/custom/doc/CDB/MIESTOPIS.pdf a ja nemám dôvod snažiť sa o nový zoznam, kým tento odkaz je prístupný.

Regióny som spravil aj preto, že sa kladie dôraz na vyššiu samosprávu, tá sa už nezruší, to by bola obrovská chyba a SR je v EÚ a financie pôjdu práve do regiónov bez ohľadu na to, aká vláda tu bude, len bude vždy iná suma.

A ďalšia vec, v ČR je dosť veľa rozostavaných ciest I. triedy, respektíve sa stavajú. V SR je to náhrada v podobe rýchlostných ciest, ktoré sa však stavajú na 1/2 profil a plný profil bude niekedy za ďalších 20 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16


Naspäť na Silniční síť v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.