Stránka 1 z 1

Systematika tejto sekcie

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 11:45
od Jarda
Na rozdíl od Slovenska jsme tuto sekci začali třídit podle čísel silnic. Proto bych se rád čtenářů zeptal, zda jiím to tak vyhovuje nebo by bylo lepší systematiku změnit podle vzoru "Cestná sieť", tedy podle regionů?

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 12:23
od expwy
Názor:
Pokiaľ sa jedná o cesty I. triedy je to lepšie podľa ich čísel, predsa len jednotky sú nadregionálneho významu. Pokiaľ sa jedná o cesty II. a III. triedy (krajské cesty), myslím si že by bolo vhodné ich triediť podľa regiónov.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 12:32
od Ondra O.K.
U silnic R a 1. tridy je myslim lepsi razeni podle cisla. I kdyz nekdy by bylo mozna lepsi rozdelit dlouhou silnici i podle regionu, resp. useku (napr. R35), protoze ty dva konce spolu az tak nesouvisi...
Male silnice podle regionu...

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 13:56
od Jarda
MH napísal:Názor:
Pokiaľ sa jedná o cesty I. triedy je to lepšie podľa ich čísel, predsa len jednotky sú nadregionálneho významu. Pokiaľ sa jedná o cesty II. a III. triedy (krajské cesty), myslím si že by bolo vhodné ich triediť podľa regiónov.


Ony existují i krátké silnice I. třídy (např. I/64 Františkovy Lázně - Aš) a naopak dlouhé silnice II. třídy (např. II/150 Votice - Valašské Meziříčí). Je ale pravdou, že dlouhé silnice II. třídy nebývají využívány pro dlouhé cesty. (Prakticky nikdo nepojede z Posázaví na Hanou stále po II/150, když je daleko pohodlnější využít D1.)

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 17:05
od expwy
Jaroslav Štemberk napísal:Ony existují i krátké silnice I. třídy (např. I/64 Františkovy Lázně - Aš) a naopak dlouhé silnice II. třídy (např. II/150 Votice - Valašské Meziříčí). Je ale pravdou, že dlouhé silnice II. třídy nebývají využívány pro dlouhé cesty. (Prakticky nikdo nepojede z Posázaví na Hanou stále po II/150, když je daleko pohodlnější využít D1.)


Máš pravdu, ale väčšinou tieto dlhé cesty II. triedy vznikli preradením z ciest I. triedy a krátke jedničky zas naopak. Napr. II/150 bola kedysi I/18 a I/64 bola kedysi cestou II. triedy :D

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 00:58
od Jarda
Přeřazením z 2. do 1. třídy vznikly většinou silnice 1. třídy č. 60 - 71.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 09:38
od Dialniciar
Myslím si, že pokiaľ ide len o cesty I. triedy, tak je to dobré tak ako to tu je spravené.

Ja som tiež zvažoval na začiatku to, či sa mám venovať jednotlivo všetkým cestám I. a II. triedy a stručne opísať cesty III. triedy, ale nakoniec som sa rozhodol vytvoriť regióny. Je jasné, že niektoré regióny majú rovnakú cestu, ale ja som si spravil také rozdelenie, aby bola aj samotná cestná sieť rozdelená a je k dispozícii aj presný zoznam celej cestnej siete v SR, ktorému sa venujem v sekcii Cestná sieť: Zoznam ciest I., II. a III. triedy v SR - tu je 2. príspevok: http://www.ssc.sk/custom/doc/CDB/MIESTOPIS.pdf a ja nemám dôvod snažiť sa o nový zoznam, kým tento odkaz je prístupný.

Regióny som spravil aj preto, že sa kladie dôraz na vyššiu samosprávu, tá sa už nezruší, to by bola obrovská chyba a SR je v EÚ a financie pôjdu práve do regiónov bez ohľadu na to, aká vláda tu bude, len bude vždy iná suma.

A ďalšia vec, v ČR je dosť veľa rozostavaných ciest I. triedy, respektíve sa stavajú. V SR je to náhrada v podobe rýchlostných ciest, ktoré sa však stavajú na 1/2 profil a plný profil bude niekedy za ďalších 20 rokov.