II/603 Poříčí n. Sáz. - Praha (Libuš)

sekce věnovaná silnicím

Moderátor: Moderátori

II/603 Poříčí n. Sáz. - Praha (Libuš)

Odoslaťod Jarda » 27. Sep 2006 23:03

Silnice II/603 začíná na MÚK s I/3 v Poříčí nad Sázavou a vede přes Kamenici a Jesenici do Prahy, přičemž končí na hranici hl. m. Prahy, MČ Libuš - Písnice, kde se mění v městskou komunikaci ve správě hl. m. Prahy pod označením Vídeňská ulice. Její délka je cca 25 km.
Podle sčítání dopravy v r. 2005 je to nejfrekventovanější silnice 2. třídy v ČR (nepočítáme-li silnice uvnitř velkých měst). Intenzita dopravy u Poříčí byla naměřena 4,5 tis. vozidel denně s nárůstem směrem k Praze, kde u Vestce bylo naměřeno 19 tis. vozidel a na krátké peáži s II/101 v Jesenici dokonce přes 20 tis. vozidel denně.
Je sice pravdou, že v dávnější minulosti to byla silnice 1. třídy (část I/3), avšak od 70. let 20. století, kdy byla degradována po zprovoznění D1 Praha - Mirošovice a přeložky I/3 Mirošovice - Benešov na silnici 2. třídy, na ní nebyly prováděny žádné investice a silnice prochází obcemi s omezenou rychlostí prakticky polovinou své trasy.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

II/603 - zkouška nervů

Odoslaťod zdkristufek » 20. Sep 2007 20:56

Projet tuto silnici v ranní špičce nebo v páteční odpoledne je pořádná zkouška nervů. Bohužel ani v budoucnu se to jen tak nezlepší. Doufejme, že se do roku 2011 dostaví tzv. "Vestecký přivaděč", který alespoň částečně odvede dopravu z obcí Vestec a Jesenice. Ovšem od konce obce Vestec směrem do centra Prahy (zvláště k Jížní spojce) se bude i v budoucích letech stále více "parkovat" než jezdit. Nejvíce tím trpí cestující HMD - ve špičce pracovního dne tudy projíždí autobus každých cca 4-5 minut, často bohužel naplněný až k prasknutí. Rozšíření na čtyři pruhy přitom reálné je po celé délce od Jížní spojky až do Vestce, ale bohužel smůla pro tuto silnici začíná již u Krčské Thomayerovy nemocnice, kde je údajně problém s vysokou prašností takovéto rozšířené čtyřpruhové silnice vzhledem k blízké nemocnici. I když si myslím, že v situaci, kdy by rozšířený pruh (pruhy) využívali pouze autobusy MHD, by ke zvýšení prašnošti nedošlo. U této silnice je v posledních letech vidět jasný signál ze strany vedení Prahy tuto silnici zcela zneprůjezdnit v kritických obdobích a to budováním nových a nových semaforů a kruhových objezdů. Bohužel ani to však nepřináší tížený efekt, protože auta hledají jiné komunikace, kudy by projely kolem a i ty se stávají čím dál častěji rovněž velkými "parkovišti" - tj. průjezd přes Hrnčíře, Libuš, resp. po D1. Tak můžeme doufat, že toužené metro D bude dostavěno alespoň v roce 2020 nebo bude do této oblasti zavedena někdy tramvaj nebo snad nakonec i to nejlevnější řešení a to zřízení nového pruhu pro autobusy HMD/PID, a to směrem do centra.
zdkristufek
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 07. Sep 2007 23:23


Naspäť na Silniční síť v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.