Hlavné mesto Praha

sekce věnovaná silnicím

Moderátor: Moderátori

Re: Hlavné mesto Praha

Odoslaťod okorec » 13. Dec 2015 14:59

takže namiesto toho, aby sa dokončil v Prahe aspoň jeden okruh, tak je na pláne dostavať ďalšiu radiálu. Radlická radiála by mala mať cez 2,5 km tunelov a mala by spájať Rozvadovskú spojku s Mestským okruhom. Rozvadovská spojka (priame pokračovanie D5 z Norimbergu) momentálne končí "v poli", ale je celkom slušne napojená na mestský okruh (ul. Plzeňská alebo ul. Radlická). ďalšia možnosť ako sa dá dostať z D5 do Mestský okruh je južne cez Barrandov alebo severne cez Břevnov čo sú myslím komplet 2+2 cesty.
čo je ešte horšia správa pre Prahu, hovorí sa o tom, že táto stavba je na rade a začiatok má byť až 2018. to znamená, že iné a potrebnejšie stavby ako trasa D metra, most cez Vltavu na severe, mestský okruh, pražský okruh a pod. si ešte poriadne dlho počkajú.

http://praha.idnes.cz/magistrat-chce-postavit-radlickou-radialu-fjk-/praha-zpravy.aspx?c=A151210_2211524_praha-zpravy_nub
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 787
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: Hlavné mesto Praha

Odoslaťod mapman » 13. Dec 2015 19:31

okorec: Momentálne najväčší problém pražskej dopravy je
1) chýbajúca juhovýchodna časť Pražského okruhu (tá má ale problémy v príprave kvôli odporu občianskych združení) a
2) nedostatok kapacity v juhozápadnej časti okruhu na úseku Slivenec - Třebonice. Tento úsek je postavený v kategorii R 26,5 a neumožňuje prevádzku v režime 4+0 pri oprave a ani provizórne usporiadanie 3+3 (v špičke pojazdný odstavný pruh), čo pri aktuálnej RPDI 80tis vozidiel/24h predstavuje najproblematickejšie miesto pražskej dopravy hned po Južnej spojke v mieste chýbajúceho okruhu. Patočkova a Radlická sú každdodenne dosť ucpané a nedostatok kapacity na Radlickej navyše spôsobuje kolóny na mestskom okruhu. A tento kapacitný problém vyrieši jedine radlická radiála, ktorá vytvorí kapacitné prepojenie medzi mestským okruhom a diaľnicou D5 bez nutnosti vchádzať na Pražský okruh.

Takže za mňa je to pre Prahu priorita č.2 hneď po úseku D1-D11 na okruhu. Severná časť okruhu je v tuto chvíľu len málo potrebná, dostavba mestského okruhu na východe takisto počká...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 645
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Re: Hlavné mesto Praha

Odoslaťod zoom » 13. Dec 2015 20:23

Tak tak, ako píše mapman, napojenie D5 cez plzensku a radlicku nie je rozhodne postačujúce. To predĺženie rozvadovskej spojky aj chápem, aj s odkladom severnej časti súhlasim, ale s čím nesúhlasim, je že východná časť počká. Wilsonova resp. celý prieťah centrom by bolo vhodné čo najskôr presunúť na mestský okruh.
Obrázok používateľa
zoom
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 494
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: Hlavné mesto Praha

Odoslaťod eric987 » 13. Dec 2015 23:07

okorec napísal:čo je ešte horšia správa pre Prahu, hovorí sa o tom, že táto stavba je na rade a začiatok má byť až 2018. to znamená, že iné a potrebnejšie stavby ako trasa D metra, most cez Vltavu na severe, mestský okruh, pražský okruh a pod. si ešte poriadne dlho počkajú.

Pri dalsich usekoch MO sa prave len riesi EIA, z PO by v dohladnej dobe mohol byt len usek Bechovice - Modletice a ten vraj nemoze byt, lebo Sterboholska spojka VRAJ nema naplnenu kapacitu (tu aspon vidno ako vypovednu hodnotu maju cisla od stola). S cast este nema ani len ustalene trasovanie a to asi ani tak skoro nebude.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: Hlavné mesto Praha

Odoslaťod okorec » 14. Dec 2015 00:26

situáciu na Prahe 5 až tak dobre nepoznám, čiže možno preto sa mi javí, že Radlická radiála nie je až taká nutná a môžem sa mýliť.
osobne vidím problém v MHD dostupnosti Prahy 4 (metro D) a čo sa týka tranzitu, tak v prepojení D1-D11 a severnej časti Pražského okruhu.
čo má robiť tranzit zo severu od Drážďan a od Boleslavi ak potrebuje ísť na Plzeň, Budějovice, Brno a je akurát dopravná špička? no jedine zahusťovať dopravu v meste (magistrála, Holešovičky, Průmyslová, Južná spojka..) a stáť v kolónach. Blanka trochu pomôže, ale nevyrieši to, že na Prahe 6 je príliš husto a tiež nepomôže oblasti okolo Pelc-Tyrolky.
prečo je na mestskom okruhu medzi Barrandovom a Smíchovom tak husto? myslím, že to je najmä kvôli zlej MHD dostupnosti P4 a chýbajúcej severovýchodnej časti MO (najrýchlejšie spojenie Dejvice-Strašnice je cez Braník po Južnej spojke). a myslím, že ak potiahnu D5 až po MO, tak to situáciu na Zlíchove ešte zhorší. Dnes keď idem z D5 na P6, P7, P8 tak idem po Bělohorskej alebo Evropskej, keď idem na P1,P2,P3 tak idem po Plzeňskej, keď idem na P9, P10, P11 tak idem cez Barrandov. ak bude postavená Radlická radiála, tak na P1,P2,P3,P6,P7,P8,P9,P10,P11 pôjdem na MO cez Zlíchov. Radlická radiála vytvorí ultimátny vjazd do mesta od Plzne taký ako je D1 od Brna ale ten je 3+3 (a aj tak sa vie veľmi ľahko upchať) a na Roztyloch sa rozvetvuje na 2+2 na sever a východ a 3+3 na juh a západ + centrum. Radlická radiála všetko privedie ako 2+2 na MO a bude upchatá aj ona aj MO.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 787
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Predchádzajúca

Naspäť na Silniční síť v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.