headshottt napísal:Metro v Brně je zbytečný luxus. Stejně tak v Bratislavě. Podle mě by se mělo víc investovat do tramvajových tratí, rekonstrukce, stavba nových tratí, nákup nových vozů. Jsou to reálné cíle oproti metru a určitě stoupne kredit MHD u cestujících a budou ji více využívat. A o to tu jde nebo ne? Za relativně málo peněz hodně muziky. Samozřejmě podporuji zakopáni v CMO
Problémom v Bratislave je, že síce pomerne rozsiahla električková sieť je postavená tak, že nezvláda nápor cestujúcich. Je postavený veľmi malý okruh a na neho potom naopak nadväzujú veľmi dlhejednotlivé linky/radiály. Trate sú síce staré (ich kompletná rekonštrukcia by stála 10 mld. SKK, len samotný tunel pod hradom vyjde na 0,5 mld. SKK a musí sa spraviť, lebo už sú tam priesaky vody), ale problémom je, že toto nemôže by nosný dopravný systém a nové trate nie je moc kde stavať. Stačí jedna dopravná nehoda na niektorej radiále a tá následne celá kolabuje.
Sieť trolejbusov je celkom slušná, ale sieť je stará a pri výpadkoch elektrickej energie vypadávajú celé bloky a to vrátane svetelných križovatiek a električiek a vtedy doprava kolabuje totálne. Na tieto investície chýba cca. 4 mld. SKK.
Ďalším problémom BA je terén. Také Kramáre alebo Dlhé Diely sú do kopca, do značného stúpania a hlavne v zime tu majú problémy aj staré autobusy aj nové duobusy.
V Bratislave je extrémna zastavanosť, na druhú stranu stiesnené podmienky a myslím si, že Bratislavčania už nechcú to, čo sa stalo pri výstavbe Nového mesta, kedy sa zbúrala 1/4 starého mesta. Taktiež sa rozširujú všetky hlavné cestné ťahy, samozrejme na úkor zelených plôch a voľné plochy sa zastavávajú tiež novými výškovými budovami.
Totálne kolabuje Prístavný most, najdôležitejšia tepna v meste a jeho stav sa každým rokom zhoršuje.
Narozdiel od Prahy či Brna alebo akéhokoľvek mesta v SR, MHD v Bratislave už nepostačuje ani technicky, ani kapacitne. Sú miesta ako Mlynská Dolina (20 tis. študentov tam býva), kde autobusy chodia kĺbové každých 5 minút, mimo špičky každých 10 minút, no v špičke sú totálne preplnené. A častejšie chodiť nemôžu.
Taktiež Praha nemá sídlisko typu Petržalka, kde by bývalo na tak malom území 115 tis. ľudí a kde už dnes chýba 17 tis. parkovacích miest.
Takže výstavba metra práveže potrebná je, no nerealizuje sa z finančných dôvodov SR a hlavného mesta SR. SR nemá 50-100 mld. SKK na metro, že by ho postavilo za 6, resp. 15 rokov. Ale stavať čokoľvek na zemi, nemá význam a preto sa bude realizovať aspoň rýchloelektrička, čiastočne vedená mostom, čiastočne estakádami, aby sa pozemnej doprave vyhla. Náklady sú 8 mld. SKK na jednu trasu, 15 mld. SKK na dve trasy a aj toto je problém pre SR, resp. hlavné mesto SR.
Ak by MHD v BA dnes dostala 1 mld. SKK od štátu, tak ich použije na opravu trate v tuneli pod hradom a nákup nových autobusov. To sú najsúrnejšie investície. Lebo za rok 2006 až 6x horel motor autobusu v BA.
Oporoti tomu si myslím, že stav MHD v Brne je na tom oveľa lepšie.