ANDi napísal:Tak si to zhrnme; juzna R3
Sahy - Krupina - Zvolen vs. Sturovo - Levice - Hronsky Benadik
V obidbvoch pripadoch treba postavit plus minus rovnaky pocet kilometrov.
Jednoduchsi / rovnejsi teren: 2
Obsluha vacsieho poctu obyvatelov: 2
Dlzka trasy E77: 1
A mozte doplnat...
ked vezmem ze vzdialenost Budapest - Krakov je cca 400 km, tak ten 20 km rozdiel v dlzke E77 pri trasovani cez Sturovo nie je az taky rozdiel.
ako plus pre variantu cez Sturovo by som videl este:
- dlhsia cast E77 na uzemi SR
- vacsi potencial pre buduce osidlenie oblasti pozdlz trasy (priestor medzi Sturovom a HB ma urcite vacsi potencial osidlenia ako Sahy - Zvolen; takisto Turiec vs BB-RK)
- vyrazne lepsie napojenie na D3 a oblast Katovice-Ostrava hovori v prospech sucasne uvazovaneho trasovania strednej casti R3 a to pri uvazovanie spojky R3/R2 a obchvatu ZH (vo vystavbe) hovori v prospech trasovania juznaj casti R3 na HB
- napojenie oblasti okolo Sturova na Budapest
ako plus pre variantu na Sahy:
- vedenie prevazne tranzitnej dopravy mimo obytnych a polnohospodarskych uzemi (aj ked toto subjektivne ja nepovazujem za plus)
- jednoduchsie prekrocenie rieky Ipel ako rieky Dunaj
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.