Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

sekcia venovaná sieti rýchlostných ciest

Moderátor: Moderátori

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod devil » 19. Okt 2023 07:50

tie auta musia niekde aj stat, nie kazdy ma parkovisko vo firme, BA historicky takto postavena nebola a nie je mozne zburat pol mesta aby si don kazdy priviezol auto. to nie je nikde na svete. takze problem bude len sa presunie hlbsie do mesta.

Mam syna ktory dochadza do Trnavy na vysoku skolu. Na vlaky sa vykaslal, ked za prve tri tyzdne zmeskal 3x na vyucovanie o hodinu a pol kvoli meskaniu vlaku viac ako hodinu. Chodi kombinaciou busu a auta.
a ja poznam ludi co by radi chodili vlakom len maju daleko stanicu tak kazdy den trpnu ze chytia kolonu....alebo chodia skoro rano ked je vysoka pravdepodobnost ze prejdu.

Tieto percenta su iba kvoli mizernej dialnicnej sieti u nas. Nemoze to byt inak pri zhruba 17.000 km ciest 1/2/3 triedy a zhruba 870km dialnic a rychlostnych. Pri tomto pomere 25% vykonov na dialniciach pri 5% pokrytia je obrovsky uspech dialnic.
preco ? pri BA je 100.000 aut na dialnici, inde 20.000 alebo 10.000. bezne su cesty tretej triedy s par sto autami denne. to je ako vyberanie ceresni z torty. lenze tie dialnice co si nakreslil krizom-krazom by mali ovela nizsie intenzity, lebo hustota obyvatelov nepusti. potom ta efektivita ktoru riesis by isla dole este viac.

Polsko a Madarsko maju tiez este plany na rozsirenie svojej dialnicnej siete. Toto co som poslal je finalny stav. Pricom zakladna potreba je zhruba 850km osi BA - ZV - PO - Snina a tych hore spomenutych 3 severo juznych prepojeni na zapade, strede a vychode Sk.
lenze to si protirecis, vcera si napisal
Ano na tej mojej mapke mozeme pripustit niektore useky ako R1, ale vsetky stavane na dialnicnu 130, inac je to diskriminacia ludi z tej oblasti. Je to nosna nadradena infrastruktura, tak sa k tomu aj tak stavajme.
take madarsko stavia 2+2 AJ s urovnovymi krizovatkami, nespevnenou krajnicou a znizenou rychlostou.npr. https://www.google.com/maps/@47.944162, ... ?entry=ttu to su fakticky 4 pruhove cesty I. triedy s uplne inymi nakladmi ako nase megalomanske 26,5 prip 24,5 s kilometrami mostov, PHS, MUK, naschval vyvolanymi investiciami. suhlasim z prioritnymi osami, to je vlastne aj spojenie so susedmi...

neporovnaval som dialnice a cesty ale dialnice a vlaky. kde je viac nehod, na trati BA-ZA alebo na dialnici BA-ZA ? odpoved pozname.

Autobusmi po dialnici v pohode nahradis aj Ex/R. Cim by si siel do Kosic ak by si mal na vyber terajsi vlak, ktory sa derie do Ke 6h s meskanim +1h normalne, alebo busom ktory prejde celu trasu po dialnici, 350km, rychlostou 110km/h za 3h 11min.
realne existuje autobus HE-KE-ZV-BA. HE 11:30, KE 13:35, ZV 17:45, BA 20:20. Ex vlak chodi 5:26 realne s meskanim okolo 6 hod, to mam od sprievodcov lebo minule som nim isiel. tak si to spocitaj... autobus dokaze konkurovat na trase ZV-BA lebo velka cast trate je najhorsia rychlikova trat na Sk. aj to treba dodat ze vlak ma 10 zastavok a autobus len 2. ale uz ZV-KE vychadza vlak o hodinu lepsie s 10 zastavkami oproti autobusu s 5 zastavkami. staci ze vacsina trate ma 100 km/h. cize autobus so 100 km/h ho nema sancu predbehnut pretoze potrebuje zist z cesty, nabrat ludi a vratit sa naspat. to su +- 5- 10 minutove straty pri KAZDEJ ZASTAVKE. a celkovo komfort vlaku sa neda porovnat s autobusom. s rychlobusmi co by nikde nestali je ten problem ako s IC vlakmi ze na trase su male mesta. ked stojis v kazdom meste vyrazne to spomali a ked nie nemas pasazierov. potom mozes zabudnut ne nejaky seriozny takt a ostane malo spojov, nedostatocna ponuka cize paskvil

k tej prestavke po 4,5 hod...to je pravda ale to sa riesi 2 vodicmi v autobuse. konkretne na HE-BA to tak je.

aj bez kompletnej dialnice juhom bude po koniec R2 2 hodiny a pokial by sa doriesili zavady tak v uplnej pohode 80-90 po KE za 2 hodiny. 4 hodiny spolu. na severe sa minu 4+ miliardy (5+ to bude spolu s tur-hub) a dosiahne sa ten isty stav ako juhom kde sa minu 2 miliardy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Ister » 30. Dec 2023 14:39

Takze varianta prepojenia R1 a D1 popod Donovaly je spat :D :D :D

https://www.youtube.com/watch?v=hAECCiPxz04

Tak na druhej strane sa snad aspon pouziju nejake "papiere" z predchadzajucej pripravy.
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod michaelse » 31. Dec 2023 19:08

ziadne platne papiere z pripravy niesu :-D jediny papier zatial je ten ktory neodporuca kvoli komplikovanost a nakladnosti prepojenie realizovat
bude sa akorat diat prefinancovanie penazi na studie a aj tak nakoniec sa zisti ze ta miliarda sa nikde nenajde ,Bude treba PPP na R4,na chybajuci posledny usek D1, na hromadnu opravu mostov chystaju PPP ,na druhu ruru braniska pravdepodobne bude velky problem najst financie.
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Pacho » 01. Jan 2024 09:40

podľa mňa ďalší ražov folklór, alebo volebné kortešačky pre pelleho.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod JaNY » 02. Jan 2024 02:32

Milujem tie socikovo-smeracke zmyslanie, ze treba tie Nizke Tatry prevrtat, sak to bude bomba. Ze nemame peniaze a ze Brusel nam na to nic neda to nevadi. Nieco vymyslime teraz lebo neskor uz tu nebudeme. Len mutme vodu. najlepsie by bolo prevrtat SK od Dudiniec az po Dolny Kubin... Chcem tu povedat ze tunelovy variant riesi len ega politikov. Keby pozerali na to aky osoh ma pre SJ prepojenie pre SK, tak jednoznacne cez Turiec. Tam by sa dalo budovat nejaky bussines pri R3.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Lorenc » 02. Jan 2024 07:53

Aj keby sa postaví usek po slovensku lupcu a jednorurovy tunel do korytnice by mohol byt spoplatnený. Tak je to dobrý biznis. Širšia cesta po lupcu bude mat intenzity a tunel by mal aj 10000 denne. 1500 kamiónov denne by si určite zaplatili za tunel aj 20 eur.

Ceny za prejazd tunelom v europe. https://www.teraz.sk/spravy/co-poradit- ... lanok.html
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod devil » 02. Jan 2024 08:34

a 27 (slovom dvadsatsedem) km zilinsko-kysuckych tunelov bolo tiez socikovske myslenie ? alebo ktory ekonomicky porovnatelny stat taketo nieco postavil ?

vypustil sa dzin z lampy tak sa netreba cudovat ze ludi nezaujima kolko to stoji. ked sa dalo tam preco nie aj hentam.

ale pobavil si s tym bussines pri R3. to priklad R-ky do kazdej doliny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod JaNY » 03. Jan 2024 16:32

Ze sa stavaju stale "bombasticke" D-cka okolo ZA len ukazuje ze sa ide stale v minulom mode. A najviac mi dvihla tlak ta estakada krizom cez Hricovsku priehradu... :D Inac keby tie peniaze co sa vlozili na D1 od Sucian po Hricovske Podhradie boli pouzili na usek od Martina na juh, tak zme mohli byt z R3 mozno aj pri Ziary n/Hronom a slovenske strasidlo Strecno by ostalo len pre oblastnych soferov Martini - Zilina.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kvík » 04. Jan 2024 18:52

Lorenc napísal:Tak je to dobrý biznis. Širšia cesta po lupcu bude mat intenzity a tunel by mal aj 10000 denne. 1500 kamiónov denne by si určite zaplatili za tunel aj 20 eur.


Čiže 30000 eur denne ≈ 10 M€ ročne, alebo 300 M€ za 30 rokov. Pri odhadovaných nákladoch 2 G€ (+ ďalšie zohydzenie NAPANTu a celej doliny Korytnice) mi to veľmi ako dobrý biznis nepripadá.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod RudoLM » 24. Apr 2024 14:41

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... zlivostou/

Ráž tvrdí, že výstavba potom bude pokračovať aj ďalej. „Z druhej strany, od Ružomberka, ideme podať žiadosť na vydanie územného rozhodnutia. Prepojenie medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom má táto vláda v pláne. Keďže príprava bude ešte dlhá nepredpokladám, že to dokončíme, ale určite by sme to mali začať,“ doplnil.

Slepá ulica
Banskobystrický primátor Ján Nosko pripomenul, že o severojužné prepojenie už dlho bojuje Iniciatíva stredné Slovensko. „Tento úsek je jedným z prvých krokov, ktoré môžu pomôcť,“ hovorí Nosko.

„Náš región je rýchlostnou cestou teraz ukončený akoby slepou ulicou Banskej Bystrice pred Slovenskou Ľupčou. Verím, že v budúcnosti tento úsek pomôže prepojiť severojužné Slovensko tak, aby sme boli atraktívni nielen pre turistov, ale tiež pre investorov,“ zhodnotil primátor.
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Predchádzajúca

Naspäť na Rýchlostné cesty

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.