Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

sekcia venovaná sieti rýchlostných ciest

Moderátor: Moderátori

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod i15 » 02. Nov 2013 13:39

Kanky napísal:moznost rozvoja stavebnych firiem, ktore by R1 stavali a tiez financny rozvoj spriaznenych tym firmam...
a keby som sa na to pozrel napriklad z pohladu tranzitujucich vodicov, tak tiez by som mal z R1 BB-RK velku radost :)


mal by si prázdnejšiu Čertovicu? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 02. Nov 2013 13:49

na Certovicu by som mozno aj zanevrel :) jazdim hlavne cez Certovicu preto, ze je to pre mna najrychlejsia trasa :)
ked mi zrychlia inu, tak porozmyslam:) aj ked je pravda, ze ist 400 km a viac len po dialnici/RC nie je vzdy az taka zabava :) Certovica je rozptylenie :)
ale R1 BB - RK moze byt tiez nadhera...most - tunel - most - tunel..atd. :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Nov 2013 17:18

Draha nadhera krizom cez najvacsi narodny park. Ked chces nadheru, urob si radsej hrebenovku cez Nizke Tatry.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 816
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 02. Nov 2013 17:41

keby islo o to, co chcem ja, tak vsetko vyzera inac :) ja som nepisal, ze nieco chcem...cez narodne parky cesty vedu, Donovalmi je vedena dokonca E77, na ktorej sa intenzity znizovat uz nebudu, prave naopak...cize nieco bude treba vymysliet alebo ju zatvorme, ked nam vadi cesta cez narodny park
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 02. Nov 2013 17:59

Kanky napísal:a keby som sa na to pozrel napriklad z pohladu tranzitujucich vodicov, tak tiez by som mal z R1 BB-RK velku radost :)

Kanky, a bude to pre teba rapidne zlepsenie, aj ked bude D1 ZA-RK ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Nov 2013 18:08

Nic netreba zatvarat, sucasna cesta cez Donovaly vedie mimo narodnych parkov Nizke Tatry a Velka Fatra. Navrhovana R1 BB-RK je ale trasovana priamo cez NAPANT. A cez uzemia Natura 2000, takze na europske peniaze mozes zabudnut. Naopak, mimo narodnych parkov a ovela lacnejsie sa da postavit R3. A za europske peniaze. Okrem toho je to core TEN-T, kym Donovaly su len comprehensive TEN-T.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 816
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 02. Nov 2013 20:07

Andrej napísal:
Kanky napísal:a keby som sa na to pozrel napriklad z pohladu tranzitujucich vodicov, tak tiez by som mal z R1 BB-RK velku radost :)

Kanky, a bude to pre teba rapidne zlepsenie, aj ked bude D1 ZA-RK ?

o tom sa dufam budeme moct bavit o tych 6-7 rokov...ale ked napriklad pojdem z Nitry do Popradu alebo zo Zvolena do Krakowa, tak som zvedavy ako rapidne mi pomoze D1 ZA-RK
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 02. Nov 2013 20:17

rastislav5 napísal:Nic netreba zatvarat, sucasna cesta cez Donovaly vedie mimo narodnych parkov Nizke Tatry a Velka Fatra. Navrhovana R1 BB-RK je ale trasovana priamo cez NAPANT. A cez uzemia Natura 2000, takze na europske peniaze mozes zabudnut. Naopak, mimo narodnych parkov a ovela lacnejsie sa da postavit R3. A za europske peniaze. Okrem toho je to core TEN-T, kym Donovaly su len comprehensive TEN-T.

ja za RC BB-RK nebojujem, len sa jej nebojim...pockal by som si, ze co prinesie nejaka studia, ze ci by RC nahodou nebola ohladuplnejsia k prirode ako je sucasna I/59
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod ANDi » 02. Nov 2013 21:34

Prosim ta, ze studia... :mrgreen: Co si do studie dosadis, to ti z nej vyjde...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Nov 2013 23:32

Kanky napísal:ja za RC BB-RK nebojujem, len sa jej nebojim...pockal by som si, ze co prinesie nejaka studia, ze ci by RC nahodou nebola ohladuplnejsia k prirode ako je sucasna I/59

V narodnom parku je ochrana prirody nadradena inym cinnostiam. Ak tam niekto naplanuje novu rychlostnu komunikaciu, potrebujes studiu na to, aby Ti preukazala jej mensiu ohladuplnost k prirode oproti existujucej ceste mimo narodneho parku?
A pokial to s tou ohladuplnostou myslis vazne, nemozes nepodporovat R3, ktora stiahne cast dopravy z Donoval (najma nakladnu, tzn. najhlucnejsiu a sposobujucu najvacsie znecistenie)
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 816
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 03. Nov 2013 01:39

ANDi, pravda, ale hladovku proti vystavbe RC BB - RK by som nedrzal :)

rastislav5, proti R3 nie som, je to jedno z rieseni pre ciastocne uvolnenie Donoval, len nik nevie, ze do akej miery, kedze Donovaly sa oproti I/65 zaplnaju viac a R3 je v nedohladne mozno viac ako R1 BB - RK
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2013 10:14

Kanky napísal:o tom sa dufam budeme moct bavit o tych 6-7 rokov...ale ked napriklad pojdem z Nitry do Popradu alebo zo Zvolena do Krakowa, tak som zvedavy ako rapidne mi pomoze D1 ZA-RK

Pomoze ti minimalne tym, ze sa odlahcia Donovaly, plus casom moze byt postavena aj stredna R3 (nie je to az tak vela km), po vystavbe ktorej mozeme z Donoval uplne vylucit dopravu nad 7,5 t, cim budu do znacnej miery poriesene aj pre mesto BB. Povies, ze to je opät vzdialena buducnost, ale pripadna BB-RK by vzhladom na pripravu stala tiez najskor o 9-11 rokov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Nov 2013 10:17

Nemyslim, ze R3 je vo vacsom nedohladne ako R1. Na R1 BB-RK nebude chciet dat z ekologickych dovod peniaze ziadna banka, podobne ako to bolo pri povrchovom variante PPP Turany-Hubova. A tu bude odpor ochranarov ovela vacsi ako pri useku Turany-Hubova, lebo jasna blizka alternativa R3 je ovela lacnejsia a ovela ekologickejsia. Pozri si mapu chranenych uzemi Natura 2000 v trase R1 a pochopis.

R3 sa bude stavat postupne (a tak je to spravne) - najskor obchvat Martina, potom Martin-Turcianske Teplice a nakoniec tunel.

Z R1 postavia len usek do Slovenskej Lupce a potom odhadujem, ze zmenia jej trasovanie na Brezno.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 816
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2013 10:29

IMHO by sa mal po obchvate Martina stavat rovno tunel a cestu MT-TR staci docasne iba zrekonstruovat, potom to bude nasa najlepsia cesta I. triedy.

Aj o tuneli Sklene/Remata by sa dalo polemizovat, ci by nebolo predsa len lepsie postavit prelozku I/65 v okoli Kremnickych Bani. Vyslo by to podstatne lacnejsie, pricom pri R3 by bolo potrebne stavat aj tunely okolo Handlovej, predbezne dlhe 2900 a 650 m. Robi sa vobec na tuto cast studia realizovatelnosti?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Nov 2013 13:51

Iste by bolo logickejsie stavat najskor tunel, ale slovenska realita je ina, najskor najlahsie a najlacnejsie useky a usek Martin-Turcianske Teplice je pomerne lahky a lacny
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 816
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2013 15:07

Lahky, lacny, ale takmer zbytocny, ked bude zrekonstruovana I/65. Tak preco radsej neinvestovat do potrebnejsieho useku?

Aj tak by ma zaujimalo, kedy a ci vobec sa nejaka vlada pusti do tohto projektu. Znamena to totiz nielen poriesenie strednej R3, ale s tym suvisiaci aj postupny presun tranzitu E75 z D1 na R3 - cize aj nutne poriesenie dalsich usekov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Nov 2013 15:38

Som za, kedze I/65 je postavena v parametroch dialnice, ale obavam sa, ze politici uprednostnia pocty km v lahkom terene pred tunelom. Aj ked obchvat Turcianskych Teplic a napojenie na existujuci R3 obchvat Hornej Stubne by sa zisli.

Po dokonceni Visnoveho bude spojenie Ziliny s Budapestou rychlejsie cez R3 ako cez Bratislavu. A o skoro 150 km kratsie. Po dokonceni obchvatu Martina to bude este jasnejsie v prospech R3. Takze tlaky tu budu stale vacsie.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 816
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2013 16:08

Mas pravdu, nikdy som si neuvedomil, ze je to takmer 150 km, to je obrovska uspora, ktora navyse odlahci BA a postupne zaplnujuci sa tah BA-ZA od tranzitnej dopravy. Cize poriesenie stredneho Slovenska a Visnoveho prakticky pomoze BA :-)

Otazne je, ake useky treba postavit, aby sa mohla E75 presunut na tuto trasu a aby v Budapesti bola smerova tabula Zilina a PL :-) Neverim, ze by to pustili po otvoreni Visnoveho a napr. vyriesenia Kremnickych Bani, to moze byt aj niekolko tisic kamionov denne.

Kazdopadne cim dalej, tym viac mi pride ako logickejsie a hlavne podstatne jednoduchsie trasovanie R3 cez Sturovo - Levice - ZH. Jediny problematicky usek na juznej vetve R3 by bol medzi Tlmacmi a Hronskym Benadikom, co sa ale da poriesit relativne kratkym tunelom.
https://www.google.com/maps/preview#!da ... !4f1&fid=0
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 03. Nov 2013 18:38

Andrej napísal:
Kanky napísal:o tom sa dufam budeme moct bavit o tych 6-7 rokov...ale ked napriklad pojdem z Nitry do Popradu alebo zo Zvolena do Krakowa, tak som zvedavy ako rapidne mi pomoze D1 ZA-RK

Pomoze ti minimalne tym, ze sa odlahcia Donovaly, plus casom moze byt postavena aj stredna R3 (nie je to az tak vela km), po vystavbe ktorej mozeme z Donoval uplne vylucit dopravu nad 7,5 t, cim budu do znacnej miery poriesene aj pre mesto BB. Povies, ze to je opät vzdialena buducnost, ale pripadna BB-RK by vzhladom na pripravu stala tiez najskor o 9-11 rokov.

len ked dajme tomu o tych 6-7 rokov, po dostavbe D1 ZA-RK, sa odlahcia Donovaly, tak kto mi zabezpeci, ze sa odlahcia do miery dnesnych intenzit alebo menej???
mnohokrat je lahsie predist 1 pomaly kamion ako 2-3 auta pod 7,5 t nalepene na seba ako vlacik :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 03. Nov 2013 18:40

rastislav5 napísal:R3 sa bude stavat postupne (a tak je to spravne) - najskor obchvat Martina, potom Martin-Turcianske Teplice a nakoniec tunel.

Z R1 postavia len usek do Slovenskej Lupce a potom odhadujem, ze zmenia jej trasovanie na Brezno.

to su dost odvazne informacie, to mozme zrusit debatu o RC BB-RK...alebo to bude len RC s inym cislom ako 1 ??? :D
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2013 19:03

Kanky napísal:len ked dajme tomu o tych 6-7 rokov, po dostavbe D1 ZA-RK, sa odlahcia Donovaly, tak kto mi zabezpeci, ze sa odlahcia do miery dnesnych intenzit alebo menej???
mnohokrat je lahsie predist 1 pomaly kamion ako 2-3 auta pod 7,5 t nalepene na seba ako vlacik :)

Netvrdim, ze netreba nic riesit na Donovaloch. Urcite je tam potrebne riesenie aj v pripade presmerovanie TIR na R3, v podobe dalsich pridavnych pruhov pre pomale vozidla, alebo vrcholovym tunelom. Na obhajenie novej RC krizom cez NP to vsak nebude.

R3 je po novom core koridor TEN-T, pricom podla priorit noveho OPII mozes vidiet, ze je to pre EU maximalna priorita, aj na ukor ostatnych usekov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kanky » 03. Nov 2013 20:06

drzim palce, aby sa v trase R3 pohla co i len reko I/65
cize pri studiach na R3 budeme vychadzat z toho, ze tam po dostavbe presmerujeme dopravu, hlavne tu nakladnu, z inych smerov...tiez drzim palce
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Andrej » 04. Nov 2013 00:03

Reko I/65 ma na starost SSC, z jej pohladu zrejme nema ziaden suvis s R3 a kludne tu cestu nechaju aj uplne rozpadnut.

Ci sa bude nieco realne hybat na R3 bude zavisiet najmä od nastavenia fondov 2021-2027, cize dovtedy bude cas maximalne na studie. A aj vystavbu si nepredstavujem v nasich podmienkach ako suvislu vystavbu celeho tahu, skor postupne lepenie/platanie - napr. Martin-Rakovo + tunel Remata + reko I/50 Handlova-N.Lehota (na sprejazdnenie), nasledne most cez Dunaj + vybrane useky medzi Sturovom a H.Benadikom. Bez znalosti noveho prog.obdobia, trasovania ci aktualneho stavu dalsich dialnicnych tahov je to vsak len odhad na urovni vestenia z gule :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2013 00:13

pekna diskusia...

treba uz spojit tie kosice s bratislavou (cize hlavne visnove a obchvat RK), nech sa taketo strategicke diskusie mozu viest v realnych konturach aj na ministerstve. akonahle vylucime ten psychologicky moment spojenia KE-BA, tak sa mozme bavit o napojeni na CZ (E50), severojuznom tahu (R3), celej R2 a podobne.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 782
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod ANDi » 04. Nov 2013 01:39

Ja nevidim dovod, preco by trasa sever-juh mala cakat na dokoncenie trasy vychod-zapad, ked nam prepaduvaju nevycerpane eurofondy...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Rýchlostné cesty

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.