Stránka 3 z 7

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 14:15
od Andrej
Trasa S-J musi pockat minimalne do otvorenia Visnoveho, pretoze kebyze pod Strecno pustime dalsie tisicky kamionov denne, tak bude permanentne upchate.

Co treba akutne riesit, je reko I/65, ale ta nema prakticky ziaden suvis s R3. A vsetky potrebne useky R3 treba postupne dostat do co najvyssieho stadia pripravy.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 20:11
od Kanky
Andrej napísal:Trasa S-J musi pockat minimalne do otvorenia Visnoveho, pretoze kebyze pod Strecno pustime dalsie tisicky kamionov denne, tak bude permanentne upchate.

skus prosim ta podrobnejsie, ze odkial kam pojdu tie dalsie tisicky kamionov? a preco?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 23:24
od Andrej
Staci precitat diskusiu vyssie - jedna sa o presun tranzitu na E75 - namiesto BP - BA - ZA by nova trasa v ramci R3 bola o takmer 150 km kratsia v osi BP - ZH - ZA. Na prvy pohlad to moze prist len ako prinos pre tranzit, ale v skutocnosti sa jednak vytvori spojenie D1 a R1 a ciastocne sa odlahci aj BA a D1. Tazko povedat, kolko tranzitu by nova R3 stiahla, kedze dnes je pre co najrychlejsi prejazd E75 mnozstvo variant - od najdlhsieho cez BA po D1, cez I/64 (KN-NR-HC) az po LV-R1-I/65 a I/66-R1-I/65.

Pre zaujimavost, ako dalsia alternativa skratenia E75 je studia na prelozku I/64 v trase KN-NR-HC.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 23:38
od ANDi
A preco by polsky tranzit mal ist cez Zilinu a nie Oravu?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 23:46
od Andrej
Z jednoducheho dovodu - pretoze Katowicky region (Sliezske vojvodstvo), cez ktore E75 dalej pokracuje, je ekonomicky najsilnejsi region Polska s poctom obyv. 4,6 mil.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 23:49
od Vlados
Andrej napísal:Co treba akutne riesit, je reko I/65, ale ta nema prakticky ziaden suvis s R3. A vsetky potrebne useky R3 treba postupne dostat do co najvyssieho stadia pripravy.

Ako si už písal, pre SSC to nie je priorita. Dôvodov je niekoľko, no hlavný je ten, že pre nich nemá zmysel opravovať niečo čo má byť RC (v správe NDS). Naviac by bolo vhodné/potrebné riešiť paralelnú cestu nakoľko sú tam už len trojky. Kompromisným riešením by bolo v trase rezervovanom pre druhý dvojpruh postaviť RC 1+1 a pri naplnení jej kapacity riešiť "reko" existujúcej I/65 aby vznikla RC 2+2 a vybudovať paralelnú cestu k RC.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 09:35
od Kanky
Andrej napísal:Staci precitat diskusiu vyssie - jedna sa o presun tranzitu na E75 - namiesto BP - BA - ZA by nova trasa v ramci R3 bola o takmer 150 km kratsia v osi BP - ZH - ZA. Na prvy pohlad to moze prist len ako prinos pre tranzit, ale v skutocnosti sa jednak vytvori spojenie D1 a R1 a ciastocne sa odlahci aj BA a D1. Tazko povedat, kolko tranzitu by nova R3 stiahla, kedze dnes je pre co najrychlejsi prejazd E75 mnozstvo variant - od najdlhsieho cez BA po D1, cez I/64 (KN-NR-HC) az po LV-R1-I/65 a I/66-R1-I/65.

no dobre, len si pisal, ze spojenie v-z by malo mat prednost pred s-j lebo inac sa pod Strecno navalia dalsie tisicky kamionov...tym chces povedat, ze keby teraz aj neviem ako zacali tlacit na pripravu a vystavbu R3, tak ze Sklene alebo Kremnicke Bane...alebo ine potrebne useky pre presun z E75 na R3...ze tieto by mohli predbehnut Visnove a spol.???

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 09:46
od Kanky
Vlados napísal:Ako si už písal, pre SSC to nie je priorita. Dôvodov je niekoľko, no hlavný je ten, že pre nich nemá zmysel opravovať niečo čo má byť RC (v správe NDS)...

len toto je uz na hlavu padnute lebo tu uz nejde o to, ze ta cesta je nepostacujuca pre sucasnu dopravu, ale o to, ze je v havarijnom stave (betonova cast I/65)...ved aj na useku D. Skala - Turany sa buduje dialnica a opravil sa aj povrch I/18...to iste aj pri ostatnych...je jasne, ze toto bude drahsie, ale jednoducho sa s tym nemoze cakat na nejaku RC, ktora tu nebude ani o 10 rokov...
toto je vizitka SSC...jedna z najhorsich (betonova cast), ak nie najhorsia medzi jednotkami...

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 10:02
od Andrej
Kanky napísal:no dobre, len si pisal, ze spojenie v-z by malo mat prednost pred s-j lebo inac sa pod Strecno navalia dalsie tisicky kamionov...tym chces povedat, ze keby teraz aj neviem ako zacali tlacit na pripravu a vystavbu R3, tak ze Sklene alebo Kremnicke Bane...alebo ine potrebne useky pre presun z E75 na R3...ze tieto by mohli predbehnut Visnove a spol.???

Vobec nie :-) Ale drviva väcsina tranzitu vyuzivajuca strednu cast R3 vyuzije taktiez aj tunel Visnove. Intenzity na R3 mozno aj tak budu natolko nizke, ze usek ZH-Rakovo postaci stavat v 1/2 profile, ale vo Visnovom okrem silneho tranzitu + miestnej dopravy V-Z pribudne aj tranzit S-J.

S I/65 absolutny suhlas.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 10:58
od Kanky
no, len casovy horizont toho vazneho presunu tych tisicov kamionov je podla mna tak daleko / priprava a relizacia usekov R3, ze nie je potrebne cakat...prave naopak :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 11:26
od devil
Staci precitat diskusiu vyssie - jedna sa o presun tranzitu na E75 - namiesto BP - BA - ZA by nova trasa v ramci R3 bola o takmer 150 km kratsia v osi BP - ZH - ZA. Na prvy pohlad to moze prist len ako prinos pre tranzit, ale v skutocnosti sa jednak vytvori spojenie D1 a R1 a ciastocne sa odlahci aj BA a D1.


preboha to myslis vazne ze dnes ide kamion z BP do ZA cez BA lebo tam je dialnica a plati 150 km navyse na myte a nafte. :lol: :lol: :lol: tam nie su ziadne tisicky kamionov takze sa nemaju kam presuvat. nikto im nebrani uzivat trasu cez sahy, ziar a kremnicu ani teraz.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 12:24
od FANUSIK
-Na okruh by mohlo prispiet aj Nemecko, kedze ide o byvaly region Karpatskych Nemcov Hauerland .Prispievam do tejto temy sem lebo tema Stredoslovensky dialnicny okruh je zamknuta . Okrem ineho region Karpatskych Nemcov je aj v okrese PD -N. PRAVNO , TUZINA , KLACNO, MALINOVA , VYSEHRADNE ....Nemci prispeli na rekon. skoly v Nitr Pravne velkou sumou... :wink:

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 12:39
od Andrej
devil napísal:preboha to myslis vazne ze dnes ide kamion z BP do ZA cez BA

Potom mi vysvetli, preco na D1 stretavam tolko tureckych, polskych, rumunskych, bulharskych atd. kamionov a v lete aj dovolenkujucich turistov. A zaroven preco na E77 podiel kamionovej dopravy klesa, kym na D1 rok co rok stupa?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 12:59
od Kanky
Andrej, ked stretnes na dialnici auto, ako podla ECV zistis, ze odkial kam ide?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 13:10
od Andrej
Ked idem po I/11 v smere do ZA vo vlaciku kamionov z Balkanu a v ZA vsetky z nich zabocia na BA, kam asi tak idu?

A smer sa da zistit casto aj tak, ze si das prestavku a tie iste kamiony potom predbiehas o dalsich x km :-)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 14:10
od i15
neverím že zo ZA do Budapešti jazdia kamióny po D1, pri ich maximálke 90km/h im to trvá dlhšie, nehovoriac o nákladoch

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 14:31
od Andrej
i15, devil, Kanky, aby sme sa rozumeli, ja som ani netvrdil o presune kamionov (aj ked ich zrejme znacne cislo cez BA jazdi), ako o presune _trasy_ E75 a jej znacnom skrateni.

Visnove by sa viac zaplnilo ani nie tak kvoli presunu tranzitu jazdiaceho teraz po D1, ako skor novou trasou R3 - kedze kazda nova infrastruktura pritiahne nove intenzity, o to viac v pripade kvalitneho spojenia dvoch mnohomilionovych regionov - BP a Sliezska.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 15:51
od devil
BP aj sliezsko mozu byt milionove regiony ale zavisia od exportu na zapad, a maju ine ekonomicke zazemie. ja zase stretavam turecke, rumunske, bulharske ale aj nemecke atd. kamiony najma na D2 tam je "diverzita" evc znacne vacsia ako na D1, pritom z HU a balkanu sa urcite jazdi aj cez rakusko. na D1 su vacsinou SK, CZ a PL kamiony doplnene pobaltim a mozno par percent z inych krajin.

to ze kamion ide na BA moze znamenat aj to ze ide prave do BA (ake prekvapive) alebo do W alebo do gyoru atd...

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 16:06
od Andrej
V podstate suhlas so vsetkym. Kazdy silny region vo V4 vsak stale ekonomicky relativne rychlo vzrasta, cize po prepojeni na zapad (ktore z oboch regionov uz existuje), bude pre oba regiony prospesne prepojenie medzi nimi. Myslim, ze stredne Slovensko z toho moze len profitovat.

Inak vzhladom na predpoklad suvislej vystavby R3 az po r. 2020 bude zrejme znacne otazne financovanie, kedze SR uz v dalsom prog.obdobi mozno nebude splnat podmienky na cerpanie KF (max. 90% HNP na hlavu oproti EU)...

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2013 17:55
od Kanky
Andrej napísal:Ked idem po I/11 v smere do ZA vo vlaciku kamionov z Balkanu a v ZA vsetky z nich zabocia na BA, kam asi tak idu?

to vooobec nemusi znamenat, ze idu na Budapest...ale keby si videl ist zo Ziliny vlacik tankov, tak je to jasne :lol:

Andrej napísal:A smer sa da zistit casto aj tak, ze si das prestavku a tie iste kamiony potom predbiehas o dalsich x km :-)

alebo ich budem prenasledovat :lol:

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2013 09:46
od black1
Andrej napísal:Mas pravdu, nikdy som si neuvedomil, ze je to takmer 150 km, to je obrovska uspora, ktora navyse odlahci BA a postupne zaplnujuci sa tah BA-ZA od tranzitnej dopravy. Cize poriesenie stredneho Slovenska a Visnoveho prakticky pomoze BA :-)

Otazne je, ake useky treba postavit, aby sa mohla E75 presunut na tuto trasu a aby v Budapesti bola smerova tabula Zilina a PL :-) Neverim, ze by to pustili po otvoreni Visnoveho a napr. vyriesenia Kremnickych Bani, to moze byt aj niekolko tisic kamionov denne.

Kazdopadne cim dalej, tym viac mi pride ako logickejsie a hlavne podstatne jednoduchsie trasovanie R3 cez Sturovo - Levice - ZH. Jediny problematicky usek na juznej vetve R3 by bol medzi Tlmacmi a Hronskym Benadikom, co sa ale da poriesit relativne kratkym tunelom.
https://www.google.com/maps/preview#!da ... !4f1&fid=0


V tom pripade by sa musel menit most v Sturove :) a z madarskej strany by to bol problem kedze ziadna dialnica nieje trasovana smerom k esztergomu. Sahy - Budapest sa planuje vystavba M2 na ktoru sa napoji nasa R3.

Najvyssi cas aby sa zacalo nieco riesit okolo R3. Podla mna to je najdolezitejsia RC po dokonceni dialnici D1.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2013 18:01
od expwy
Maďari plánujú M11 od M0 po Štúrovo. Prebiehajúca studia realizovatelnosti má preveriť trasovanie južnej R3 nielen v koridore Zv-KA-Šahy, ale aj Čaradice-LV-Šahy, ale najmä Čaradice-Tlmače-LV-Želiezovce-Štúrovo. V oblasti Šiah je veľký problém so stanovením bodu prepojenia R3 a M2 kvôli oblastiam s vysokým stupňom ochrany prírody Natura 2000. V Maďarsku sa ukazuje nerealizovatelnost ťahu od Vác po Šahy. Maďari sa prikláňajú k vedeniu trasy cez Štúrovo. U nás to vyzerá na R po križovatku s budúcou R7 resp. cestou 75, medzi Kozárovcami a Tlmacmi krátky tunel cca 400m. Ako ďalej ukáže studia realizovatelnosti...

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2013 18:12
od Andrej
Schvalenie novej trasy v osi BP-Sturovo-Kozarovce-ZH-MT-ZA by bol definitivny klinec do rakvy mesikovskym vymyslom o dialnicnom krizi slovenska :-) Zaroven sa ukazuje ako velmi kratkozrake, ked sme budovali R1 v parametri 22,5/80. Vitazoslavne sme usetrili mozno 100 mil. € na useku HB-ZH, ale v buducnosti po dobudovani R3 sa moze tento usek javit ako problem.

Trasovanie v okoli Kozaroviec by idealne bolo vhodne naplanovat tak, aby tranzit nemusel stupat a nasledne klesat na kratkom useku 100 vyskovych metrov a zaroven tak urobit aj mensiu obchadzku - t.j. napojenie pri Hronskom Benadiku namiesto pri Caradiciach hoci aj s dlhsim tunelom popod Krivinsku skalu.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2013 18:17
od black1
expwy napísal:Maďari plánujú M11 od M0 po Štúrovo. Prebiehajúca studia realizovatelnosti má preveriť trasovanie južnej R3 nielen v koridore Zv-KA-Šahy, ale aj Čaradice-LV-Šahy, ale najmä Čaradice-Tlmače-LV-Želiezovce-Štúrovo. V oblasti Šiah je veľký problém so stanovením bodu prepojenia R3 a M2 kvôli oblastiam s vysokým stupňom ochrany prírody Natura 2000. V Maďarsku sa ukazuje nerealizovatelnost ťahu od Vác po Šahy. Maďari sa prikláňajú k vedeniu trasy cez Štúrovo. U nás to vyzerá na R po križovatku s budúcou R7 resp. cestou 75, medzi Kozárovcami a Tlmacmi krátky tunel cca 400m. Ako ďalej ukáže studia realizovatelnosti...

o tom som nevedel :wink: dik za info

byvam nedaleko tlmac (30km) a viem ako to tam vyzera a zial R3 medzi obec Rybnik - Tlmače - Lipník nenapraces. R3ka by sa musela napajat v inom bode na R1 ako H. Benadik.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2013 18:30
od Kanky
Andrej napísal:Schvalenie novej trasy v osi BP-Sturovo-Kozarovce-ZH-MT-ZA by bol definitivny klinec do rakvy mesikovskym vymyslom o dialnicnom krizi slovenska :-) Zaroven sa ukazuje ako velmi kratkozrake, ked sme budovali R1 v parametri 22,5/80. Vitazoslavne sme usetrili mozno 100 mil. € na useku HB-ZH, ale v buducnosti po dobudovani R3 sa moze tento usek javit ako problem.

zaroven vsak aspon odpada peaz 3 RC na husenkovom prekategorizovanom useku S. Podhradie - Budca :)