Stránka 4 z 7

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 10:01
od aquila
expwy napísal:Maďari plánujú M11 od M0 po Štúrovo. Prebiehajúca studia realizovatelnosti má preveriť trasovanie južnej R3 nielen v koridore Zv-KA-Šahy, ale aj Čaradice-LV-Šahy, ale najmä Čaradice-Tlmače-LV-Želiezovce-Štúrovo. V oblasti Šiah je veľký problém so stanovením bodu prepojenia R3 a M2 kvôli oblastiam s vysokým stupňom ochrany prírody Natura 2000. V Maďarsku sa ukazuje nerealizovatelnost ťahu od Vác po Šahy. Maďari sa prikláňajú k vedeniu trasy cez Štúrovo. U nás to vyzerá na R po križovatku s budúcou R7 resp. cestou 75, medzi Kozárovcami a Tlmacmi krátky tunel cca 400m. Ako ďalej ukáže studia realizovatelnosti...


toto by bolo daleko logickejsie, a dalo by sa to aj len polprofilovou RC .. staci len si zobrat ako narastol pocet aut po tej ceste od caradic smerom na tlmace, resp levice .. tym padom by bol aj juh lepsie napojeny .. resp ono to netreba daleko postiahnut a urobi zopar obchvatov na 76tke .. a nie drahych

fakt, dufam, ze cim skor bude SSC a NDS jedna organizacia ..

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 10:07
od i15
to by sa zopakoval scenár z D3... hraničný prechod nie je otvorený pre kamióny, ale ideme plánovať RC a veštiť z gule intenzity dopravy

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 10:40
od Andrej
Alebo kym laici budu dalej vestit z gule a donekonecna len hovorit o tom, ake je to predrazene, zbytocne, luxusne a ja neviem ake este, odbornici si spocitaju, kade to je lacnejsie a kde to bude vzhladom na priemysel, sidla a intenzity vyhodnejsie.

Staci sa len pozriet, kade by viedla R3 a M2 v okoli Siah a na prvy pohlad je jasne, ze vedenie RC by tam bolo problematicke, nehovoriac o vysokych mostoch v okoli Hont.Nemcoch a dlhych tunelov na trase Krupina-ZV. Nie je to nerealizovatelne, ale vzhladom na intenzity malo efektivne.

Okolie Sturova je na vedenie RC ovela vhodnejsie - relativne siroka kotlina, priemysel v okoli Esztegromu, napojenie Levic a vyuzitie uz existujucej R1.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 14:43
od i15
Tak nech čo najskôr urobia most pre kamióny v Štúrove, aby sa otestoval dopyt po tejto trase. A tiež rekonštrukciu betónky na Turci a preložku okolo Kremnických baní.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 15:22
od Andrej
A co tak si to radsej dobre spocitat, ktore useky sa oplati budovat skor, na ktorych postaci len rekonstrukcia a na aky parameter ich postavit ? Navyse obyvatelia obci pozdlz I/76 (je ich tam spolu asi 20) by sa ti velmi podakovali...

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 15:26
od i15
dobre spočítať = vyveštiť :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 15:45
od aquila
len problem je v tom, ze to dopadne ako s R8 .. a podobnymi nezmyslami . .kde by fakt sa mali konecne inspirovat cechmi, kde stavaju aj normalne jednicky a obchvaty.. tu sa vzdy caka na superdrahu dialnicu ..

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 15:52
od i15
za tieto štúdie poďakujú v Krupine, namiesto dúfania v poloprofilový obchvat budú do roku 2035 čakať na presmerovanie kamiónov na Štúrovo

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 16:01
od Andrej
Ja by som skor povedal, ze v Krupine sa podakuju tym, ze im rapidne klesne mnozstvo kamionov v centre.
aquila napísal:len problem je v tom, ze to dopadne ako s R8 .. a podobnymi nezmyslami . .kde by fakt sa mali konecne inspirovat cechmi, kde stavaju aj normalne jednicky a obchvaty.. tu sa vzdy caka na superdrahu dialnicu ..

R8 je vnutrostatny tah regionalneho (cize ani nie statneho) vyznamu. R3 je CORE TEN-T koridor europskeho vyznamu.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 16:17
od aquila
len do 2035 ako napisal i15 nebude z juznej R3 vela stat, ak vobec nieco .. 2025 budeme radi ak bude D1 kompletna aspon po dargov a R3 bude aspon pri turcianskych tepliciach .. ak prejde nebodaj tunel raztocno, tak pred 2030 nebude .. a juzna R3 je ozaj mizerna priorita ..

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 16:42
od devil
A co tak si to radsej dobre spocitat, ktore useky sa oplati budovat skor, na ktorych postaci len rekonstrukcia a na aky parameter ich postavit ? Navyse obyvatelia obci pozdlz I/76 (je ich tam spolu asi 20) by sa ti velmi podakovali...


viacmenej cely usek od HB az po BP. nielen obce su problem ale cesta I/76 nie je stavana pre kamiony a ma horsie sirkove parametre ako I/66.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 16:50
od i15
takže postavíme 76km naraz?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 18:22
od black1
Sahy - Levice - H. Benadik : 50km
Sahy - Krupina - Zvolen : 70km

Bol by nezmysel R3ku tahat az zo sturova (+30km). Ta 50km varianta sa mi viacej pozdava. PPP3 a PPP4 usek od ziaru po martin a je vybevene :D

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 18:40
od Jano1
i15 napísal:Tak nech čo najskôr urobia most pre kamióny v Štúrove, aby sa otestoval dopyt po tejto trase. A tiež rekonštrukciu betónky na Turci a preložku okolo Kremnických baní

To by bolo super, keby sa toto urobilo, nezavisle na tom kadial pojde R3. Nejde o testovanie, jednoducho je to potreba, ktora je financne zvladnutelna.

Kanky napísal:drzim palce, aby sa v trase R3 pohla co i len reko I/65

Ja uz z toho stavu na tej betonke mam chut niekomu na SSC polamat ruky. Len vyhovorky, ze az z dalsieho programoveho obdobia a ked obdobie je za dverami, tak sa to nemoze tendrovat lebo to nie je pripravene.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2013 23:27
od Kanky
cize, ked sa madari rozhodli, ze nepojdu na Sahy, tak sa my mame prisposobit a potiahneme viac km na Sturovo? hmmm
neviem, ci by naozaj nebolo lacnejsie postavit hontiansko - stiavnicke tunely :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 09:11
od rastislav5
Kilometrovo to mas rovnako, ale trasa Hronsky Benadik - Sturovo bude velmi pravdepodobne lacnejsia (prakticky stale popri Hrone).
Najlacnejsia alternativa je ako pise black1 Hronsky Benadik - Sahy. Tzn. Hontianske Tunely by boli asi najdrahsie.

Pre dohodu o hranicnom bode je ale podstatne aj to, kolko budu stat madarsku stranu jej useky, ako su potrebne a ako zasahuju do zivotneho prostredia.

A Madarom by pravdepodobne viac vyhovovala trasa cez Levice aj z politickych dovodov: cesta obsluzi viac slovenskych obcanov madarskej narodnosti ako cesta cez Sahy. http://portal.statistics.sk/files/8narodnostx.pdf

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 09:13
od mb1000
Region LV - Sturovo - Sahy poznam velmi dobre. Namiesto predrazenej R3 v novej trase ZV/Sahy alebo Levice/Sahy by bola idalna oprava/uprava I/76 od Hronskeho Benadiku po Sturovo, nech sa to potom kludne vola R3.

Poporiadku:
- napojenie z R1 Hronsky Benadik / Tlmace - jedine uzke hrdlo kde to treba dobre vymysliet, kratky tunel a pod
- Tlmace / Kalna nad Hronom / Sarovce - nepoznam na SK idealnejsi stav pre prerobenie cesty I.triedy na Rku, dokonca v Kalnej je MUK s I/51, pre uplny obchvat Kalnej chyba 1 km, ktory uz komousi nestihli postavit
- Sarovce (krizovatka s I/75, buduca R7) / Zeliezovce / Kamenin - tu je suvislejsi rad obci, dlhsie obchvaty
- Kamenin / Sturovo / hranica - potrebny obchvat Sturova a most cez Dunaj

Vsade sama rovina, postavit 1+1, mosty a pod s rezervou na 2+2 a vybavene. A hlavne ked Madari chcu tahat Rku na Ostrihom, tak naco sa pchat na Sahy? Nakolko tento region poznam dobre, nad umyslom R3 ZV - Sahy som vzdy nechapavo krutil hlavou.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 09:21
od i15
Kanky napísal:cize, ked sa madari rozhodli, ze nepojdu na Sahy


To je len želanie miestnych diskutérov. Chcú stavať R-ku na Štúrovo _a_ M2 na Šahy. R-ka má prioritu, lebo v jej trase je hustejšie osídlenie, vyššia premávka a horšia cesta.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 09:22
od Andrej
Patrilo by sa, keby sme si vzhladom na predlzenie tahu po Sturovo vylobovali aspon viac eurofondov oproti Madarsku. IMHO to vsak bude vyhodnejsie aj pre SR, kedze dostane ovela rychlejsie napojenie na Budapest oproti podstatne dlhsej ceste cez Sahy. Madarsko odmieta napojenie cez Sahy zrejme z dovodu blizkosti narodneho parku, co je pochopitelne vzhladom na mnozstvo ich pohori :-)

A z tych 20 km navyse by som si hlavu nelamal, jedna sa o teren ako R4 KE-Milhost. Skor je problem to, co pise i15, postavit naraz vyse 70 km usek, na paralelnej ceste I. triedy absolutne nevhodny pre kamionovu dopravu...

mb1000, to by sa muselo prerobit komplet teleso cesty, kedze v sucasnosti ma sirku 7,5 m, a to uz by mozno vyslo rovnako ako postavit novu - pricom ako pises, postacovalo by zrejme aj v polprofile.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 09:57
od Kanky
devil napísal:viacmenej cely usek od HB az po BP. nielen obce su problem ale cesta I/76 nie je stavana pre kamiony a ma horsie sirkove parametre ako I/66.

mb1000 napísal:Region LV - Sturovo - Sahy poznam velmi dobre. Namiesto predrazenej R3 v novej trase ZV/Sahy alebo Levice/Sahy by bola idalna oprava/uprava I/76 od Hronskeho Benadiku po Sturovo, nech sa to potom kludne vola R3.

Poporiadku:
- napojenie z R1 Hronsky Benadik / Tlmace - jedine uzke hrdlo kde to treba dobre vymysliet, kratky tunel a pod
- Tlmace / Kalna nad Hronom / Sarovce - nepoznam na SK idealnejsi stav pre prerobenie cesty I.triedy na Rku, dokonca v Kalnej je MUK s I/51, pre uplny obchvat Kalnej chyba 1 km, ktory uz komousi nestihli postavit
- Sarovce (krizovatka s I/75, buduca R7) / Zeliezovce / Kamenin - tu je suvislejsi rad obci, dlhsie obchvaty
- Kamenin / Sturovo / hranica - potrebny obchvat Sturova a most cez Dunaj

Vsade sama rovina, postavit 1+1, mosty a pod s rezervou na 2+2 a vybavene. A hlavne ked Madari chcu tahat Rku na Ostrihom, tak naco sa pchat na Sahy? Nakolko tento region poznam dobre, nad umyslom R3 ZV - Sahy som vzdy nechapavo krutil hlavou.

Andrej napísal:... 70 km usek, na paralelnej ceste I. triedy absolutne nevhodny pre kamionovu dopravu...

sa nejako dohodnite :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 10:13
od mb1000
Kanky napísal:sa nejako dohodnite :)


;-) Prepocitat, podciarknut a povedat co sa viac oplati. Ak niekto spocita ze ZV - Sahy je vyhodnejsie a budu to rozumne argumenty, budem s tym suhlasit.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2013 19:08
od devil
takže postavíme 76km naraz?


vacsina je urcite nutnost. samozrejme spolu s novym mostom cez dunaj na ktory nejak kazdy zabuda. v madarsku je nutnost min. usek po dorog napojenie na most cez dunaj aj cast M0 medzi cestami 10 a 11.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2013 09:40
od Andrej
Suhlasim, pricom zda sa to ako obrovske cislo, ale napr. teraz staviame "naraz" 61 km D1 (o par mesiacov to moze byt aj 85 km) a to v nepomerne tazsom terene.

IMHO tych zhruba 76 km aj s mostom cez Dunaj bude lacnejsich, ako +- 30 km usek H.Stubna-ZH v 1/2 profile.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2013 13:10
od ANDi
Kanky napísal:...zaroven vsak aspon odpada peaz 3 RC na husenkovom prekategorizovanom useku S. Podhradie - Budca :)

No nepovedal by som, ze usek od Hronskeho Benadiku po ZH je menej klukaty.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2013 15:04
od Jano1
Este to moze byt HB - R7 cca 27-30 km, R7 - Sahy cca 10-12 km.