Prepojenie R2 a R3

sekcia venovaná sieti rýchlostných ciest

Moderátor: Moderátori


Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod horo100 » 31. Júl 2012 22:47

to by znamenalo, že vyhral zdravy rozum? ....neverím.

dúfam že to urýchli aj výstavbu R2 medzi TN a ZH.
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod tondiego » 07. Aug 2012 07:24

Co sa tyka R2 TN-ZH predpokladam, ze sa do 2014-2020 nedostane ani jeden usek.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod Andrej » 07. Aug 2012 11:36

Pokial sa nespacka priprava, 1-2 useky by sa do noveho OPD mali dostat, tipol by som to na useky medzi TN a BN. Otazne tiez je, ci sa tam nepresunie aj usek Ruskovce-Pravotice.
Na druhej strane netreba zabudat, ze R2 TN-ZH sa zacala ako RC pripravovat az okolo r. 2005, takze ocakavat suvislu vystavbu celeho tahu sa tiez urcite neda.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod Zolohoj » 28. Jan 2013 21:01



Zaujímal by ma výsledok. Súčasne zatiaľ všade vidím trasovanie R2 od Handlovej po Žiar nad Hronom, R3 cez Kremnicu a variantu R1 cez Slovenskú Ľupču na sever.

R2 a R3 takto viesť by bol nezmysel, mimo iného Kremnica R3 odmieta ak si dobre pamätám. Železničný tunel z Turčianskej do Handlovskej doliny napovie o geológii dosť. Síce by to zrejme dosť zdevastovalo časť môjho rodného kraja, ale bolo by to rozumné riešenie a výborné napojenie Hornej Nitry na Turčiansku dolinu.

A ešte ma znepokojuje slovné spojenie "R1 cez Donovaly", to snáď nemyslia vážne. Jedine tunel popod.
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 110
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod racto » 29. Jan 2013 17:03

Na modeli sa ešte robí. Najaké predbežné výsledky budú začiatkom Marca. Uvažuje sa len s prepojenim cez Ráztočno
tralala
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod Andrej » 29. Jan 2013 18:28

Skvele, variant cez Raztocno inac odporucila aj predosla technicka studia.

Donovaly su podla poslednych informacii passe.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod aquila » 29. Jan 2013 19:38

to by bola vynikajuca sprava, lebo by to bolo ozaj rozumne riesenie a da sa povedat, ze ak to ozaj prejde, tak donovaly uz nebudu bojovat so zilinou, ale s raztocnom, kde nebude taky enviromentalny problem a aj naklady budu radovo mensie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod Andrej » 29. Jan 2013 19:55

Presne tak, z enviromentalneho hladiska je to daleko priechodnejsi usek a vzhladom na jeho dlzku (15-20 km) medzi Novou Lehotou a H.Stubnou aj financne. Mozno aj oprava betonky na I/65 pomoze urychlit pripravu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod johhan » 29. Jan 2013 20:11

racto napísal:Na modeli sa ešte robí. Najaké predbežné výsledky budú začiatkom Marca.


15.03.2013 musí byť dopravný model odovzdaný .. takže 16.03 si ho treba na základe infozákona vypýtať ... odovzdaný musí byť aj v elektronickej forme takže si treba vyžiadať CD/DVD verziu :wink:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod okorec » 29. Jan 2013 23:03

Andrej napísal:Presne tak, z enviromentalneho hladiska je to daleko priechodnejsi usek a vzhladom na jeho dlzku (15-20 km) medzi Novou Lehotou a H.Stubnou aj financne. Mozno aj oprava betonky na I/65 pomoze urychlit pripravu.


uz dlhodobo tvrdim, ze potiahnut R3 od privadzaca, ktory sa teraz buduje, az po Rakovo, v useku Horna Stubna - Rakovo zrekonstruovat betonku, spojit Hornu Stubnu s buducou R2 a opravit usek od Ziaru po krizovatku R2/R3 a mame konecne poriadnu severo-juznu spojku v strede Slovenska medzi D1 a R1. A ani by to tolko nestalo a ani by to nemuselo byt v roku 2030.

na severe sa z MT da ist na D3 (Ostrava, Zywiec) alebo na R3 (Krakov), na juhu sa potom da ist na Sahy (cez Krupinu alebo cez Levice) a dalej na Budapest.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 724
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod johhan » 30. Jan 2013 22:46

Podstatné je kadial pojde R3 od Štubne ... či na BB alebo Sklené a ZH ... lebo to je Core TEN-T a to bude aj preplatené a preferované podla nových pravidiel TEN-T a programu CEF 2014-2020 ... :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod Kanky » 31. Jan 2013 07:02

to akoze sa vrtat od Stubne do BB? tak to uz mozme prevrtat aj Donovaly...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod rastislav5 » 31. Jan 2013 11:41

Pozor, aby sa rychlostna cesta popod Donovaly vyhla narodnemu parku a Nature 2000, musel by byt tunel velmi dlhy (podla starsich udajov ministerstva dokonca 17 km http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-/ ... ovaly.html.
Na mape Natura http://www.sazp.sk/slovak/posobnost/www ... ta_2_1.jpg vidno, ze Bystrica je zo severu zarubana.
Cez Raztocno by to bolo uplne v pohode, cez Sturec nieco medzi tym (lizalo by to chranene oblasti + su tam udajne poddolovane uzemia), ale urcite by to nemusel byt jeden dlhy tunel. Kdesi v galerii je uz vlozeny zoznam kratsich tunelov variantu cez Sturec.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 4
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod horo100 » 11. Feb 2013 22:19

ja hlasujem určite za variant cez Ráztočno. Je to jednoznačne najekonomickejšia, najekologickejšia a aj najrýchlejšie realizovatelný variant.
Ze nejde dokonale stredom je síce pravda(geograficky by to chcelo s Martina na BB), ale aspon vybereme viac na mýtnom za prejdené km na trase Polsko - Madarsko :)
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod ANDi » 27. Máj 2013 23:06

Ziadne nove info?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1041
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod johhan » 27. Máj 2013 23:34

ANDi napísal:Ziadne nove info?


Ale ano, štúdia je hotová :-) a je skúmaná objednávateľom :-) a únia čaká na závery.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod simonsson75 » 28. Máj 2013 08:36

Nevieme sa dostať k nejakej kópii štúdie?
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod ANDi » 28. Máj 2013 15:44

Inac ako pozeram na tu mapku v prvom prispevku... Cez Kremnicu by som R3 vobec netahal... Urcite napojit R3 na R2 pri Raztocne.

A co sa tyka napojenia na BB, to tak skoro nebude, ale je to rozhodne lepsi napad ako tahat R1 cez / popod Donovaly. Ale ta juzna R3 C varianta mi pride ako uplne zbytocne predlzenie, ci je to len kvoli tomu, aby to bolo blizsie pri Kremnici?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1041
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod Zolohoj » 02. Mar 2014 13:06

horo100 napísal:ja hlasujem určite za variant cez Ráztočno. Je to jednoznačne najekonomickejšia, najekologickejšia a aj najrýchlejšie realizovatelný variant.
Ze nejde dokonale stredom je síce pravda(geograficky by to chcelo s Martina na BB), ale aspon vybereme viac na mýtnom za prejdené km na trase Polsko - Madarsko :)


Súhlasím. Určite to ťahať zo Štubne do Ráztočna. Je tam už dlhší železničný tunel zo Skleného na Remätu a bol by to podobný prípad ako Soroška. To že nejde trasa R3 potom ideálne priamo je normálne. Naše územie je raz také. Ani v Rakúsku nejdú všetky cesty priamo. Stačí sa pozrieť napríklad na trasu Salzburg - Innsbruck, kde diaľnica obchádza dookola cez Nemeko. Boli by dve varianty - Rka - rýchla, bezpečná, bez problémov, alebo klasická cesta 1. triedy - kratšia a bez poplatkov. Každý si vyberie čo mu pasuje.

Trasovať R3 cez Kremnicu je nezmysel.

Na stránke NDS sa zatiaľ uvažuje o oboch: http://www.ndsas.sk/dialnicna-siet/44346s
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 110
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod horo100 » 09. Dec 2014 11:44

poskocil poskocil. Mame teda nieco nove k studii?
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: Prepojenie R2 a R3

Odoslaťod black1 » 10. Dec 2014 07:12

"V súčasnej dobe je štúdia realizovateľnosti dopracovávaná zhotoviteľom." sprava z 9.11.
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Predchádzajúca

Naspäť na Rýchlostné cesty

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.