Stránka 1 z 3

Opravy RC v tomto roku

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2005 10:23
od expwy
1. Opravy vozoviek RC

Číslo rýchlostnej cesty Miestopis Dĺžka úseku (km) Náklady na opravu (tis. Sk)

I/51.1 Trnava - Nitra, PJP km 168,0 - 170,1 2,1 9500
I/51.2 Trnava - Nitra, ĽJP km 169,9 - 165,9 3,2 14650
I/50.2 Šášovské Podhradie - Budča 224,2 - 226,8 3,0 13000
I/50 Pereš - Poľov 436,8 - 437,4 0,8 1600
I/68 Košice, Prešovská cesta,111,1 - 111,9 0,8 3300
I/65 Oprava zárubného múru Zvolen 4375
I/11 Kys.n.Mesto - Čadca 428,1 - 429,4 1,3 9000
I/51 Váhovce - Sereď, km 150,0 - 146,0 4,0 6750
I/50 Pereš - Poľov 437,4 - 438,9 1,5 2400
bežná stav. údržba, hav. opravy 3725
celkom 68300

Re: Opravy RC v tomto roku

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2005 16:10
od Caesar
MH napísal:1. Opravy vozoviek RC

Číslo rýchlostnej cesty Miestopis Dĺžka úseku (km) Náklady na opravu (tis. Sk)

I/51.1 Trnava - Nitra, PJP km 168,0 - 170,1 2,1 9500
I/51.2 Trnava - Nitra, ĽJP km 169,9 - 165,9 3,2 14650
I/50.2 Šášovské Podhradie - Budča 224,2 - 226,8 3,0 13000
I/50 Pereš - Poľov 436,8 - 437,4 0,8 1600
I/68 Košice, Prešovská cesta,111,1 - 111,9 0,8 3300
I/65 Oprava zárubného múru Zvolen 4375
I/11 Kys.n.Mesto - Čadca 428,1 - 429,4 1,3 9000
I/51 Váhovce - Sereď, km 150,0 - 146,0 4,0 6750
I/50 Pereš - Poľov 437,4 - 438,9 1,5 2400
bežná stav. údržba, hav. opravy 3725
celkom 68300


Je to smiešna nízka suma, keďže celkové potrebné financie sú stanovené na takmer 750 mil. SKK. 8)

Stavebné práce: dokončenie RC, ciest I. tried, konečné práce ako zvodidlá, výmena povrchov, kanalizácia, čistenie, ...

... lepšie ako nič ... 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2005 18:38
od expwy
Samozrejme že je to smiešna suma, ale taká je realita. Ale ako som uviedol sú to financie čisto len na opravy povrchov vozoviek RC - to čo je najnutnejšie. Zvodidlá, kanalizácia, čistenie a bežná údržba sú financované z iného balíka peňazí.

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2005 19:06
od Caesar
MH napísal:Samozrejme že je to smiešna suma, ale taká je realita. Ale ako som uviedol sú to financie čisto len na opravy povrchov vozoviek RC - to čo je najnutnejšie. Zvodidlá, kanalizácia, čistenie a bežná údržba sú financované z iného balíka peňazí.


... doplním, sú financované z veľmi malého balíka. 8)

A to najnutnejšie, aj to je asi 20% z toho najnutnejšieho. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2005 19:25
od expwy
Mas recht. Ale ked si najvyssi na MF SR a MDPT neuvedomuju ze takymto financovanim oprav, vystavby, udrzby atd. to ide len k horsiemu, tak sa nemame comu cudovat. A ten balik penazi co davaju na zimnu udrzbu je takisto nedostatocny a to by vsetci chceli aby boli cesty v zime cierne. Bez penazi sa zazraky robit nedaju.

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2005 19:35
od Caesar
MH napísal:Mas recht. Ale ked si najvyssi na MF SR a MDPT neuvedomuju ze takymto financovanim oprav, vystavby, udrzby atd. to ide len k horsiemu, tak sa nemame comu cudovat. A ten balik penazi co davaju na zimnu udrzbu je takisto nedostatocny a to by vsetci chceli aby boli cesty v zime cierne. Bez penazi sa zazraky robit nedaju.


Tak to si trafil úplne presne. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:46
od Alexander Velky
Tých opráv je veľmi málo, reálne náklady na opravy celej diaľničnej siete sú odhadnuté na sumu 15 mld. Sk, pričom v tejto sume je zarátaná aj prestavba D1 BA-TT na 3+3 prúdy a opravy na D2 ako aj výrazné opravy na D1 v oblasti LM a opravy D1 KE-PO a R1 ZH-ZV-BB.

Podľa mňa reálna suma bude aj okolo 20 mld. Sk. Ale v rámci možností sa to ešte dá zniesť, naše diaľnice ešte nie sú nejako výrazne opotrebovavné a najhoršie úseky sa snažíme aj pravidelne opravovať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 18:06
od Caesar
Vo všeobecnosti platí, že kým sa dostavia D1 až po Michalovce (MI), tak bude D1 na úseku BA-TT rozšírená na 3+3 pruhy ako aj bude prebiehať rozšírenie úseku TT-ZA na 3+3 pruhy.

Už dnes sú zámery, aby celý úsek D1 BA-ZA bol stavaný na parametre 4+4 pruhy a ZA-PP na 3+3 pruhy. Až D1 PP-PO a KE-MI-hranice s UA by mala byť 2+2 pruhy, t.j. aj úsek PO-KE sa plánuje v budúcnosti rozšíriť na 3+3 pruhy.

V rámci RC R1 sa plánuje, že táto RC sa zmení svojimi parametrami na diaľnicu a v úseku TT-NR sa rozšíri na 3+3 pruhy. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 08:04
od Nevedko
Caesar napísal:Už dnes sú zámery, aby celý úsek D1 BA-ZA bol stavaný na parametre 4+4 pruhy a ZA-PP na 3+3 pruhy. Až D1 PP-PO a KE-MI-hranice s UA by mala byť 2+2 pruhy, t.j. aj úsek PO-KE sa plánuje v budúcnosti rozšíriť na 3+3 pruhy.

V rámci RC R1 sa plánuje, že táto RC sa zmení svojimi parametrami na diaľnicu a v úseku TT-NR sa rozšíri na 3+3 pruhy. 8)


Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 08:37
od Caesar
Nevedko napísal:Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.


BA-TT na 3+3 pruhy sa začne realizovať okolo r. 2010. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 17:47
od Alexander Velky
Nevedko napísal:Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.


BA-TT bude 3+3 pruhy skôr, než bude D1 v MI.

A PB-ZA-MT bude mať tiež postupne 3+3 pruhy, pretože tam bude neúmerná premávka. :lol:

Kde sa zmesti 3+3

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 09:48
od B;
Alexander Velky napísal:
Nevedko napísal:Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.


BA-TT bude 3+3 pruhy skôr, než bude D1 v MI.

A PB-ZA-MT bude mať tiež postupne 3+3 pruhy, pretože tam bude neúmerná premávka. :lol:


Mohol by si prosim tuto uvahu trosku upresnit.
Neviem si to celkom dobre predstavit, maju sa stavat estakady okolo Hricova a ZA-MT je tunel Visnove.
Ako sa tu planuju napasovat 3+3, to by muselo byt uz v terajsich projektoch, nie?
A kedze je predpoklad strednodobo na 3+3 ,co sa v projektovej priprave celej D1 urobilo, aby sa to ulahcilo?
dik

Re: Kde sa zmesti 3+3

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 10:28
od Caesar
B; napísal:A kedze je predpoklad strednodobo na 3+3 ,co sa v projektovej priprave celej D1 urobilo, aby sa to ulahcilo?


B,

nič sa neurobilo, projektová príprava ešte nie je, to bude všetko robiť PPP.

Ale ani sa nič robiť nebude. Plánuje sa potom prestavba cesty I. triedy na RC v danom úseku, takže tam bude aj D aj RC a zrejme aj cesta I. alebo II. triedy. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 13:18
od Alexander Velky
B,

projektová príprava bude robená až s PPP, tam ešte nie je ani presné trasovanie. Teraz sa riešia pozemky a príprava zmluvy.

V rámci 3+3 pruhy, bude to nevyhnutné kvôli KIA, to bude 1000-2000 kamiónov denne a po spustení ďalších dodávateľov aj 3000 kamiónov denne naviac. Veď už je aj štúdia, že celý pravý pruh na D1 bude vyhradený pre kamióny. Takže bude len otázkou času, že sa prestavia cesta I. triedy na RK alebo sa postaví ďalšia cesta a vznikne 4-prúdová cesta I. triedy v danej lokalite PB-ZA.

Ohľadom ZA-RK, tento úsek by mal byť takto riešený až ako posledný, ak vôbec, práve kvôli náročnosti na tunely a mosty. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 13:50
od B;
Mal som na mysli aj usek, ktory sa uz stava Vrtizer-Hricovske Podhradie.
Je na trase PB-ZA-MT, a uz asi ma hotove planovanie, ked sa stavia.
Bolo tam uvazovane s moznostou rozsirenia, alebo je idea 3+3 novsia ako plany
podla ktorych sa stavia.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 15:16
od aquila
mohlo by sa aspon stavat bez toho travnateho deliaceho pasu, ale urobit tam betonove zvodidla potom by bolo rozsirenie na niektorych usekoch jednoduchsie

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 15:40
od expwy
Jediný úsek, ktorý sa momentálne stavia a je pripravený na rozšírenie 3+3 v budúcnosti je D1 Viedenská - Prístavný most. Tam nebude trávnatý deliaci pás, ale betónové zvodidlá typu "New Jersey".

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 15:48
od B;
Mozes prosim objasnit v com bude spocivat pripadne rozsirenie na 3+3.
Co pri pri tom treba urobit, cca naklady, pripadne ak nie su vysoke, preco sa to rovno nerobi 3+3.
dik

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:09
od Alexander Velky
B; napísal:Mal som na mysli aj usek, ktory sa uz stava Vrtizer-Hricovske Podhradie.
Je na trase PB-ZA-MT, a uz asi ma hotove planovanie, ked sa stavia.
Bolo tam uvazovane s moznostou rozsirenia, alebo je idea 3+3 novsia ako plany
podla ktorych sa stavia.


B,

v takomto prípade som ťa nepochopil, sorry, prepáč, nie neráta sa s tým priamo pri D1. To by sme stavali BA-ZA 20 rokov ešte minimálne a na to nie je čas, peniaze by boli, ale stavala by sa len D1 BA-ZA na 8 prúdov.

3+3 sa plánuje na BA-TT, reálne, aj sa tam robia už nejaké menšie úpravy do projektov a do trasy. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:12
od Alexander Velky
aquila napísal:mohlo by sa aspon stavat bez toho travnateho deliaceho pasu, ale urobit tam betonove zvodidla potom by bolo rozsirenie na niektorych usekoch jednoduchsie


aquila,

vidím, že teba ten stredný deliaci trávnatý pás trápi.

Prečo, ak smiem vedieť?

Sú diaľnice ako D2, D3 a aj D1 od PP po hranice s UA, kde nebude treba stavať 3+3 pruhy a tie kríky sú efektívne: prach, svetlá, estetika, cena.

Keď sa bude stavať na 3+3 pruhy, kdekoľvek, tak ten deliaci pás, to sú zanedbateľné náklady voči takým problémom akými budú mosty či tunely. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:16
od Alexander Velky
B; napísal:Mozes prosim objasnit v com bude spocivat pripadne rozsirenie na 3+3.
Co pri pri tom treba urobit, cca naklady, pripadne ak nie su vysoke, preco sa to rovno nerobi 3+3.
dik


Jedna časť nákladov je ušetrená a to sú náklady, keď SSC/NDS vlastní pozemky pri diaľniciach, takže pozemky sú vysporiadané, aj trasa je v podstate zvolená a stačí už len stavať.

Rozšíriť cestu na oboch stranách, krajnice, nové DZ, stredný deliaci pás nemusí byť až takým problémom, záleží od prírodných podmienok.

Náklady sú vysoké, mosty/estakády/tunely, zárezy do svahov, to všetko je náročné pri rozšírení.

Cenový odhad na rozšírenie D1 v ČR na úsek Praha-Brno na 3+3 pruhy (podotýkam, že tam už pred Prahou 3+3 pruhy sú a aj pred Brnom sa teraz budú stavať) sú odhadnuté na 12 mld. CZK.

Problémy: ČSPH, odpočívadlá, parkoviská, pripájacie pruhy, exity, všetko treba "posunúť" alebo "obísť". :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:20
od expwy
Urobiť ho na 3+3 by nemal byť až taký problém, keďže s New Jersey sa dá ľahko manipulovať. Ďalej by sa muselo prestriekať VDZ a vymeniť ZDZ.

Investičné náklady by to až v takej citeľnej miere neovplyvnilo, ale čo sa týka prevádzkových nákladov tam by to bolo horšie. Zatiaľ je tento úsek zbytočné otvárať ako 3+3, lebo časť dopravy zostane na dnešnej Einsteinovej. Na tomto úseku je použitý drenážney koberec, na ktorého údržbu sa musí používať špeciálna technológia a nákup väčšieho množstva takýchto mechanizmov potrebných na údržbu 3+3 by dosť navýšilo náklady, a nákladná by bola hlavne zimná údržba. Zaiaľ bude stačiť 2+2 a po otvorení tunela Sitina a Prístavného mosta na 3+3 sa uvidí.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:26
od expwy
A tak ako píše AV, rozšírenie BA - TT bude dosť nákladné. Najmä čo sa týka mostov na ale aj nad diaľnicou. Všetky budú musieť ísť dole a budú musieť sa postaviť na novo. Pri tomto úseku sa možno podarí presadiť aj rekonštrukciu križovatky Trnava, ktorá absolútne nevyhovuje parametrom diaľničnej križovatky D1/R1. Všetky vetvy sú zle klopené a je na nich potrebné rapídne zníženie rýchlosti, čo na diaľnici nie je vhodné. Jedná sa hlavne o vetvu BA - NR a NR - BA.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:32
od Alexander Velky
MH napísal: Pri tomto úseku sa možno podarí presadiť aj rekonštrukciu križovatky Trnava, ktorá absolútne nevyhovuje parametrom diaľničnej križovatky D1/R1. Všetky vetvy sú zle klopené a je na nich potrebné rapídne zníženie rýchlosti, čo na diaľnici nie je vhodné. Jedná sa hlavne o vetvu BA - NR a NR - BA.


O tomto viem, že je to nepodarená križovatka D1/R1 a naviac ani jej stav, povrchová úprava nezodpovedá kvalite diaľnic. :lol:

Pristavny most -VC

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 16:46
od B;
MH napísal:Urobiť ho na 3+3 by nemal byť až taký problém, keďže s New Jersey sa dá ľahko manipulovať. Ďalej by sa muselo prestriekať VDZ a vymeniť ZDZ.

Investičné náklady by to až v takej citeľnej miere neovplyvnilo, ale čo sa týka prevádzkových nákladov tam by to bolo horšie. Zatiaľ je tento úsek zbytočné otvárať ako 3+3, lebo časť dopravy zostane na dnešnej Einsteinovej. Na tomto úseku je použitý drenážney koberec, na ktorého údržbu sa musí používať špeciálna technológia a nákup väčšieho množstva takýchto mechanizmov potrebných na údržbu 3+3 by dosť navýšilo náklady, a nákladná by bola hlavne zimná údržba. Zaiaľ bude stačiť 2+2 a po otvorení tunela Sitina a Prístavného mosta na 3+3 sa uvidí.


MH:
Prejdem iba k tomuto konkretnemu useku:

Je v podstate schopny fungovat 3+3 ked sa premaluju znacky a presunu betonove zvodidla, ale nerobi sa to, lebo by bola drahsia udrzba.

Pochopil som ta spravne?

Bolo by to plne 3+3 alebo by musel byt jeden zuzeny resp. uzsia krajnica?