Z: Do Prahy z KM po D1? Už v září

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Z: Do Prahy z KM po D1? Už v září

Odoslaťod Marty » 17. Jún 2009 11:52

Stavbaři otevřou chybějící úsek D1 u Kroměříže. Začneme po ní plynule jezdit až do metropole

Zlínský kraj - Letos v září, o dva měsíce dříve, než se předpokládalo, začnou řidiči jezdit z Kroměříže do Prahy po čtyřech pruzích dálnice D1. A už o rok později po další nové cestě do Otrokovic, odtud pak do Zlína.

Ředitelství silnic a dálnic ČR tyto investice žene kupředu, protože na ně má peníze od Evropské unie. V září chce otevřít poslední úsek dálnice D1 mezi Kroměříží a Vyškovem. Zhruba šest kilometrů dlouhá trasa z Vrchoslavic do Kojetína měla být původně hotová na konci listopadu. Výstavba za 2,5 miliardy korun se ale navzdory hospodářské krizi urychlila.

„Podařilo se to dřív, protože jsme získali peníze z Kohezního fondu Evropské unie. Nebyli jsme závislí na Státním fondu dopravní infrastruktury, což bylo plus. Jinak by to dopadlo asi hůř,“ řekl Martin Kolátor z brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Nový úsek dálnice D1 mezi Vrchoslavicemi a Kojetínem bude otevřen poslední týden v září. Po tomto datu se začne tisícovkám řidičů nejen z Kroměříže, ale i z mnoha dalších částí kraje jezdit do Prahy a dalších míst země pohodlněji než dřív. Dopravu totiž brzdila chybějící část dálnice.

Kolaps čeká Hulín „Věřím, že po dokončení dálnice se bude jezdit do Brna přes Kroměříž lépe. Už teď se mi ale zdá, že je tato trasa výhodnější, než ta přes buchlovské kopce,“ uvedl řidič Jaromír Tlustý ze Zlína.

Spokojenost neskrývá i kroměřížská radnice. „Chybějící úsek dálnice je nepříjemnost. Čím dřív bude pryč, tím lépe,“ uvedl tamní místostarosta Petr Sedláček. Uleví se také obyvatelům obcí ležících mezi Vrchoslavicemi a Kojetínem, přes které projíždí tisíce řidičů.

Otevření dálnice ale působí vrásky lidem v Hulíně. Tam dálnice přivede od Kroměříže spoustu aut. Už dnes kruhové objezdy ve městě dopravní nápor nezvládají. „Máme z toho obavy. Teď je situace dramatická a ještě se zhorší,“ uvedl starosta Hulína Roman Hoza.

Pokud problémy v Hulíně opravdu nastanou, neměly by trvat déle než rok. Do té doby má být totiž hotová křižovatka u Hulína, na niž bude napojen další úsek dálnice D1 z Kroměříže i silnice do Fryštáku a Otrokovic.

Pokračování na straně B2

Do Prahy po dálnici D1? Už v září

Pokračování ze strany B1

Dálniční napojení z Vyškova přes Kroměříž na plánovanou křižovatku v Hulíně by mělo začít fungovat do konce příštího roku. Stejný termín platí i pro rychlostní silnici R/55 z Hulína k otrokovickému obchvatu. Její výstavba bude stát necelé čtyři miliardy korun. Ředitelství silnic a dálnic ČR na ni opět počítá s penězi z Evropské unie. Proto by rozsáhlou stavbu neměla finanční krize zbrzdit. „Tyto silnice nebudou do konce příštího roku úplně hotové, ale bude se po nich jezdit,“ řekl Kolátor. „Podaří se nám tak navzdory krizi pokračovat ve výstavbě důležitých silnic,“ uvedl náměstek zlínského hejtmana Libor Lukáš.

Pokud Ředitelství silnic a dálnic ČR tyto termíny dodrží, dostanou se řidiči po dálnici a silnici R/55 z Prahy až do Otrokovic. Odtud to budou mít už jen kousek do Zlína. Příjezd do krajského města od západu ale stále komplikuje silnice I/49. Je třeba ještě rozšířit její poslední úsek u Malenovic. Ten ale brzdí složité výkupy pozemků i nedostatek peněz.

Špatně to vypadá i s výstavbou rychlostní silnice R/49 z Hulína do Fryštáku. Stát na ni momentálně nemá peníze. Podle Kolátora by se proto zahájení stavebních prací mohlo opozdit o dva roky, možná i více. „Výstavby silnic, které má platit stát, se odkládají,“ řekl Kolátor.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jihovýchodní Morava

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=140 ... &c=1208958
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.