Stavba obchvatu Třince začala. Se zpožděním pěti let

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Stavba obchvatu Třince začala. Se zpožděním pěti let

Odoslaťod paul0001 » 06. Aug 2014 11:04

Stavba obchvatu Třince začala. Se zpožděním pěti let

V roce 2009 měl stát, jak se zaručil mimo jiné i ve smlouvě se společností Hyundai, začít s výstavbou obchvatu Třince. Až do úterka čekali obyvatelé města na zahájeni stavby marně.

Smlouva zněla jasně. V rámci dohod o příchodu automobilky Hyundai do nošovické průmyslové zóny, se stát zavázal postavit kvalitní silnici ve směru na Slovensko tak, aby jihokorejská společnost měla kvalitní spojení se sesterskou automobilkou Kia.

V té se vyrábějí například motory, montované do aut také v Nošovicích, opačným směrem pak putují například převodovky.

Stavět se mělo začít v roce 2009, oficiálně se začalo 5. srpna 2014. O pět let později. Po silnici měly už dva roky jezdit automobily.

"Co na to říct, už dva roky to tady mělo stát, žádnou slávu bych kolem toho, že teprve začínají stavět, nedělal. Ale jsou volby a hodí se všechno, že," komentoval slavnostní zahájení stavby obchvatu Třince žilinský rodák Pavol. V Třinci žije od roku 1963.

Politici se na slavnostním zahájení trumfovali, kdo toho zažil při plánování více. Moravskoslezského hejtmana Miroslava Nováka, který konstatoval, že jen za dobu svého působení na kraji zažil osm ministrů dopravy vzápětí přebila starostka Třince Věra Palkovská s tím, že ona deset.

"Bylo hodně lidí, kteří se o zahájení stavby obchvatu Třince zasloužilo, byli i lidé, kteří se ji snažili zastavit. Každopádně je jasné, že po dokončení stavby obchvatu se městu hlavně ulehčí, zlepší se dopravní situace a nová silnice pomůže i rozvoji kraje," řekla Věra Palkovská.

Odemknutí symbolického zámku zahájilo stavbu hned dvou úseků obchvatu Třince. Z Nebor do Oldřichovic a z Oldřichovic do Bystřice nad Olší, kde silnice naváže na již zprovozněný tah na Slovensko.

Dva zahájené úseky, v celkové délce deset kilometrů, vyjdou na 2,8 miliardy korun bez DPH. Na trase je naplánováno pětadvacet mostů a tři mimoúrovňové křižovatky.

"Prozatím bude celý rozpočet stavby hrazen z peněz státního rozpočtu," řekl Tomáš Blecha, náměstek sekce pro realizaci zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury. "Budeme ale žádat o proplacení nákladů z evropských fondů v rámci operačního programu Doprava."

Evropská unie by mohla proplatit okolo osmdesáti procent uznatelných nákladů.

"Věříme, že uspějeme, tato silnice je totiž zařazena do seznamu významných dopravních spojení, na které se mohou evropské dotace využívat," Tomáš Blecha.

K úplné spokojenosti všech zúčastněných ale chybí napojení obchvatu Třince na rychlostní silnici mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

Takzvaný třetí úsek obchvatu Třince se ještě nestaví

"Stále zde chybí dokončit některé přípravné práce, nejsou vykoupeny všechny pozemky a podobně. Věřím ale, že se vše podaří dokončit co nejrychleji tak, aby se mohl třetí úsek, mezi Třanovicemi a Nebory, začít stavět co nejdříve," řekl ministr dopravy Antonín Prachař.

Stavba obou úseků mezi Nebory a Bystřicí by měla trvat 44 měsíců.

"Doufám, že v roce 2017 už budeme jezdit po nové silnici," řekl generální ředitel třineckých železáren Jan Czudek. "Pro město i pro železárny má tato stavba obrovský význam, současné dopravní spojení Třince se zbytkem republiky totiž bylo, hlavně v zimních měsících, hodně špatné, problémy, které mívají kamiony na neborském kopci, kde dochází k častým zácpám a uvíznutím nákladních automobilů jsou všeobecně známé, i tento problém by to mělo vyřešit."
Autor: sta

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/stavba-obchvatu ... zpravy_dar
paul0001
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 12
Založený: 14. Aug 2008 13:22
Bydlisko: Brusel - Paris - Washington

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.