Práce na D8 pokračují. Svah zabezpečí podzemní stěna.

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Práce na D8 pokračují. Svah zabezpečí podzemní stěna.

Odoslaťod eric987 » 11. Feb 2016 18:05

Práce na D8 pokračují. Svah zabezpečí podzemní stěna.

Litochovice nad Labem – Dostavět dvanáctikilometrový úsek přes České středohoří mezi Bílinkou a Řehlovicemi schází k tomu, aby dálnice D8 byla kompletní.

Dokončení stavby v roce 2013 zásadně narušil sesuv svahu nad Litochovicemi na Litoměřicku. Díky mírné zimě práce však nyní mohou pokračovat na všech velkých stavbách na dálničním tělese, a to i na sesuvu. Auta by podle slibů politiků měla na dálnici do Německa poprvé vjet už ke konci roku.

Druhá etapa sanace sesuvu
V místě sesuvu na podzim začala druhá etapa jeho sanace.

„Součástí takzvané první etapy sanace sesuvu bylo odtěžení zhruba 90 tisíc kubíků sesutých materiálů a vytvoření odvodňovacího systému, který má při přívalových deštích zabránit tomu, aby nestabilní plocha byla dotována vodou. Postupně jsme ale zjistili, že vybudovat odvodňovací systém v příkrém svahu, ze kterého se čas od času uvolňují balvany, je nebezpečné. Museli jsme proto ještě vyprojektovat a vystavět stěnu, která padající balvany zachytí. Poté dokončíme odvodnění," popsal na místě František Zukerstein z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Druhá etapa sanace navazuje ve spodní části sesutého svahu.

„Staví se zde velice masivní železobetonová záchytná stěna sestávající z třinácti statických prvků, které se budují technologiemi podzemního zakládání staveb. Nejdříve stavbaři vybudují provizorní konstrukce, drapákem vyberou horninu a kamení, které se tam sesuly, dovnitř vetknou ocelové výztuže a vzniklý prostor vylijí betonem. Vznikne tak třináct železobetonových tyčí, které svah udrží a zásadním způsobem zvýší stabilitu celého území. Zabrání tak tomu, aby do budoucna došlo k dalšímu závalu provozované dálnice," vysvětlil Zukerstein.

Jednotlivé statické prvky jsou vnějších rozměrů o délce i šířce zhruba 8 a půl metru. Hloubí se přitom až do 25 metrů. Součástí druhé etapy sanace sesuvu je rovněž vybudování hloubkového drénu, který bude zachycovat spodní vodu, jež se do půdy vsakuje v lomu Dobkovičky. Vodu odtud svede do Labe. Počítá se také s terénními úpravami.

„Předpokládáme, že v polovině roku by mohly začít odklízecí práce hlavní trasy dálnice. O tom, v jakém stavu je stavba pod sesuvem, toho moc nevíme. Víme, že je neprůchodná středová kanalizace, kterou už jsme měli vybudovanou. Zřejmě byla zasypána nějaká šachta. Já osobně se domnívám, že stavba zásadně poškozená nebude, ale můžu se mýlit," řekl František Zukerstein.

Přes údolí vysouvají druhou mostovku

Práce intenzivně pokračují i na mostě přes Uhelnou strouhu, kde stavbaři od pražského portálu tunelu Radejčín postupně vysouvají levou mostovku. Pravá už je vysunutá. Trouby prackovického i radejčínského tunelu jsou vystrojené, vozovka je tu připravená. Nutné však ještě bude oba tunely propojit technologicky a kabeláž dovést do řídícího centra v Řehlovicích.

Z tunelu Radejčín se hlavní trasa dálnice přes další tři malé mosty svažuje kolem Habrovic právě až k Řehlovicím, kde se postupně dokončuje mimoúrovňová křižovatka. V tomto místě se úsek napojuje na již vybudovanou a provozovanou část Řehlovice – Trmice.

Současný ministr dopravy Dan Ťok se ohledně termínu zprovoznění celé dálnice D8 už dříve vyjádřil v tom smyslu, že je stále nutné si uvědomovat veškerá rizika, která slibovaný termín – prosinec 2016 – mohou nadále ohrozit, jako další napadání stavby, soudní rozhodnutí, změny stavby před dokončením, klimatické podmínky a další.

Zdroj: http://ustecky.denik.cz/zpravy_region/f ... -y4f9.html
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.