Rok 2007 ve znamení dopravy

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Rok 2007 ve znamení dopravy

Odoslaťod Hosť » 06. Jan 2007 13:55

Rok 2007 ve znamení dopravy

datum: 27. 12. 2006
médium: Lidové noviny, Josef Kolina

Co přinese rok 2007 pražské dopravě? „Rekonstrukce, modernizace a velké stavby,“ odpovídají zástupci dopravců a správců komunikací v hlavním městě.

PRAHA Jeřáby a rachotící stroje začínají být nedílnou součástí pražského koloritu. Jinak tomu nebude ani v příštím roce.
„Největším zásahem do dopravní situace ve městě bude jistě oprava Štefánikova mostu,“ říká ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek. Jeden z nejvytíženějších pražských mostů je totiž v havarijním stavu. Dělníci si ho vezmou do práce již na počátku února a auta s tramvajemi se na něj vrátí na konci srpna.
Před dokončením budou v závěru příštího roku dvě velké dopravní stavby. Téměř postaven bude nový úsek metra C z Ládví do Letňan. „Stavba bude hotova. Probíhat zde bude jen montáž konečných technologií. Vyjet by se mělo v první polovině roku 2008,“ říká mluvčí Metrostavu František Polák.
Těsně před cílovou páskou bude i stavba takzvaného Nového spojení, tedy nové spojky Hlavního nádraží s Libní. „V příštím roce již budou položeny koleje a dokončena estakáda od Hlavního nádraží k Vítkovu“, říká mluvčí Správy železničních dopravních cest Anna Kodysová. „Začnou i přípravné práce na rychlém spojení z Prahy do Berouna, tedy výstavbě dvacet kilometrů dlouhého tunelu, který odvede dálkovou železniční dopravu z údolí Berounky. Vzniknou i nové vlakové stanice - Bubny, Rajská zahrada a Podbaba,“ dodává Kodysová.

Začne se stavět tunel pod Stromovkou

Pozadu nezůstanou ani silniční stavby. „Pokračovat bude výstavba jihozápadní části pražského okruhu u Radotína včetně několika tunelů a jednoho z nejdelších pražských mostů. Dále by se měl začít stavět městský okruh pod Stromovkou,“ popisuje plánované budování obou pražských okruhů Heroudek.
Mimo silnic dálničního typu se Praha dočká i komunikací skromnějších. Naplno se totiž rozběhnou práce na prodloužení Pobřežní ulice v Karlíně. Nepříliš známá stavba bude rozdělena do dvou etap. Ta první, jejíž přípravné práce již probíhají, protáhne Pobřežní ulici od Šaldovy k Invalidovně. Ve druhé etapě nová Pobřežní dorazí až k Voctářově ulici u Libeňského mostu. Ulice, která má ulevit centru Karlína, bude mít ve výsledku čtyři jízdní pruhy a nové, tři metry široké chodníky. „Součástí stavby bude také třímetrový zelený pás se stromořadím,“ dodává k tomu ředitel technické správy komunikací Luděk Dostál.
Další kapitolou budoucnosti pražské dopravy v příštím roce jsou rekonstrukce. Projdou jimi kromě Štefánikova mostu i ulice Na Františku a další pražská nábřeží. Také dopravní podnik chystá na příští rok velkou rekonstrukci křižovatky na Palackého náměstí s výměnou všech kolejnic za nové.
Rekonstruovat se bude nadále i budova Hlavního nádraží. „Na konci roku 2007 už bude na nádraží fungovat část moderních komerčních a obchodních prostor a dále zde již bude sjednocené zákaznické centrum,“ předvídá průběh opravy budovy mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj, který v průběhu příštího roku slibuje Pražanům také další moderní příměstské vlaky. „Bude to pět nových dvojpodlažních moderních příměstských souprav,“ říká.

Přibude vozů metra i tramvají

Velkou obměnu vozového parku slibuje v příštím roce i dopravní podnik. Na trase B by mělo razantně přibýt nových souprav metra. Výsledný poměr starých a nových vozů bude podle předpokladů na konci roku 2007 jedna ku jedné.
„Dodáno bude 25 nových nízkopodlažních tramvají, rekonstruováno bude padesát starých tramvají T3. Deset z nich bude mít sníženou podlahu,“ říká generální ředitel DP Tomáš Jílek. V Praze by se mělo objevit i pět kloubových tramvají a padesát nových autobusů. Dvacet kloubových autobusů projde v příštím roce kompletní rekonstrukcí.

***

Co se má postavit a opravit?

Metro C do Letňan - na konci příštího roku má být více než 4,5 kilometru dlouhý úsek prakticky hotový. Cestující se zde poprvé svezou v první polovině roku 2008.
Nové spojení - velkokapacitní propojení Hlavního nádraží se stanicemi Libeň a Vysočany bude na konci roku 2007 finišovat. Hotova má být celá estakáda se čtyřkolejnou tratí a tunel pod Vítkovem.
Městský silniční okruh - příští rok má začít výstavba úseku městského okruhu od Malovanky po Pelc-Tyrolku, včetně tunelu pod Stromovkou. Rozkopaná bude část Letenských sadů u Špejcharu.
Dostavěno bude v roce 2010.
Pražský silniční okruh -pokračovat bude nadále stavba jihozápadní části okruhu v oblasti Radotína, kde vznikne mimo jiné i jeden z nejdelších mostů v Praze.
Pobřežní ulice v Karlíně - má se začít stavět prodloužení frekventované ulice, jež má ulevit od dopravy v centru Karlína. Ulice bude mít čtyři jízdní pruhy a stromořadí.
Štefánikův most - od počátku února zde bude probíhat kompletní rekonstrukce.
Opraven má být na konci srpna. Palackého náměstí - přestavba tramvajové křižovatky. Důležitý dopravní uzel bude opravován od půli června příštího roku do konce října 2007.
Hosť
 

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.