Prístavný most: Zatiaľ bez rozšírenia
15.12.2008 - (STV, 19:30; Správy STV; 14/12/2008; M. Zgalinovič)
Bratislave nateraz stroskotali. Podľa výsledkov statických skúšok premaľovanie pruhov z dvoch na tri v každom smere neprichádza do úvahy. Most je preťažený už dnes.
Prístavný most v Bratislave patrí medzi jedno dopravne najvyťaženejších miest na Slovensku. V oboch smeroch sa totiž na moste zlieva diaľnica s mestskou dopravou.
Viliam Brtáň, riaditeľ Stella centra: „Dneska už vlastne viacero Bratislavčanov jazdí nelegálne v treťom jazdnom pruhu, pretože nerešpektujú odstavný pruh, ktorý je určený pre vodičov sanitiek a záchranných vozidiel.“
Vyriešiť to malo zlegalizovanie tretieho pruhu premaľovaním súčasných pruhov na moste. Statické testy túto možnosť vylúčili.
Igor Choma, Národná diaľničná spoločnosť: „Už teraz prakticky dosahujeme maximálne možné zaťaženie na moste.“
Veľkou záťažou pre Prístavný most sú aj nákladné vlaky. Tie jazdia v jeho spodnej časti. Až 11-krát denne sa stáva, že sa práve na moste stretnú súpravy idúce v oboch smeroch. Pomôcť by mohla zmena grafikonu.
Igor Choma, Národná diaľničná spoločnosť: „To podstatne zvyšuje tú pravdepodobnosť, že by sa mohla rozšíriť doprava z dvojpruhu na trojpruh.“
Ladislav Nagy, vedúci oddelenia mostov, Dopravoprojekt a.s.: „Ja som toho názoru, že radšej ten most nechať v tomto stave ako je a čo možno najrýchlejšie pristúpiť ako k výstavbe ďalšieho mosta.“
Národná diaľničná spoločnosť sa chce pokúsiť o ďalšie testy o 3 až 6 mesiacov.
Igor Choma, Národná diaľničná spoločnosť: „Z posudku vyšli niektoré miesta, ktoré by bolo treba nejakým spôsobom zosilniť. Ak sa nám toto podarí, vedeli by sme znovu posúdiť tento most s takto upravenou konštrukciu.“
Ladislav Nagy, vedúci oddelenia mostov, Dopravoprojekt a.s.: „To sú obrovské náklady, proste. Myslím si, že rozprávame aspoň o miliardovom náklade.“
Národná diaľničná spoločnosť sa teraz k zámeru pridať jazdné pruhu na Prístavnom moste nevzdáva. Aktuálne výsledky testov však veľkú šancu na úspech tomuto projektu nedávajú.