bez R7: Jazdiť z Lužnej je ako mať šichtu navyše

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

bez R7: Jazdiť z Lužnej je ako mať šichtu navyše

Odoslaťod ribka » 27. Nov 2009 09:05

Vodiči, ktorí dochádzajú do Bratislavy zo smeru od Šamorína, tvrdia, že v kolónach týždenne strávia až osem hodín. Zmeniť by to mala rýchlostná cesta R7. Zatiaľ ostáva len plánom.

Celý pôvodný článok:
SME 4.11.09

http://bratislava.sme.sk/c/5095336/jazdit-z-luznej-je-ako-mat-sichtu-navyse.html

BRATISLAVA, DUNAJSKÁ LUŽNÁ. Autá v dlhom rade pred Dunajskou Lužnou sa len nebadane posúvajú vpred - k Bratislave vzdialenej okolo 15 kilometrov. Ľudia v nich rezignovane rátajú minúty strateného času. Policajti stoja pri ceste väčšinou so zvesenými rukami, kolóna im veľa možností na riadenie dopravy nedáva.

„Trvá to už niekoľko týždňov, je to horor," zhodujú sa vodiči. Niektorí tvrdia, že v zápche strávia sedem až osem hodín za týždeň. Pol hodiny až hodinu sa zdržia pred Dunajskou Lužnou.

Muž, ktorý sem vozí syna do školy, radšej odstavuje auto na parkovisku. Rýchlejšie prejdú pešo. Vodič medzimestského autobusu hovorí, že nemá šancu dodržať grafikon. „Ľudia nadávajú." Jazda zo Šamorína, ktorá má podľa cestovného poriadku trvať do 40 minút, sa môže pretiahnuť skoro na dve hodiny.

Kolóny pre kanalizáciu
K najhorším miestam patrí úsek, kde sa na hlavný ťah I/63 napájajú v Dunajskej Lužnej smery z Kalinkova, Hamuliakova a Miloslavova. Cesta do Bratislavy býva v špičke preplnená, v posledných týždňoch je to však horšie ako obvykle.

Súvisí to s uzáverou na Vinohradníckej ulici v Podunajských Biskupiciach, ktorá by mala trvať približne do polovice novembra. Vstup do mesta, ktorý využívali autá od Miloslavova a okolitých obcí, znemožnili práce na kanalizácii. Musia sa teda tlačiť s ostatnými na hlavnom ťahu zo Šamorína. Na otázku, čo by pomohlo, viacerí vodiči odpovedajú: širšia cesta, obchvat.

V diskusnom fóre na webe miestneho úradu sa objavili aj návrhy, aby Vinohradnícka ostala zatvorená. Biskupice by sa tým zbavili tranzitu, ktorý spôsobuje zápchy vo vnútri mestskej časti. Doprava sa tu začala zhoršovať úmerne s rastom výstavby v blízkych obciach, kde sa do nových domov presťahovalo aj veľa Bratislavčanov.

Starostka: pomôže len R7
Starostka Biskupíc Alžbeta Ožvaldová (nezávislá) tvrdí, že zatvorená Vinohradnícka len zviditeľnila skutočný problém.

„Potrebujeme, aby sa vybudovala cesta R7. Nie je možné, aby uzatvorenie jednej ulice malo takéto následky," povedala starostka.

Nová rýchlostná cesta má viesť z Bratislavy do Lučenca. Práve jej prvá časť od Dunajskej Lužnej po Bratislavu má odľahčiť dopravu na ceste I/63. Zatiaľ ostáva v štádiu plánov.

Zbierali podpisy
Budúca R7 uľahčí cestovanie z juhu Slovenska, upozorňujú už dlhšiu dobu samosprávy, ktorých sa to týka.
Starostovia a primátori z regiónu zbierali aj podpisy za urýchlenie výstavby. Veľa obyvateľov z tejto oblasti patrilo k voličom strany SMK. K vládnej koalícii patrila osem rokov, výstavbu cesty sa jej však nepodarilo presadiť.

Bývalý stranícky šéf Béla Bugár (dnes predseda strany Most-Híd) hovorí, že ju dostali do úloh. Ministerstvo výstavby, ktoré v tých časoch patrilo SMK, podľa Bugára nemalo na riešenie cesty vplyv. Mal to robiť rezort dopravy. Vedenie toho súčasného si na R7 necháva obdobie až do roku 2013.

Na trasovanie cesty má súčasný minister dopravy Ľubomír Vážny iný názor ako mesto, bratislavská župa a zainteresované obce. Presadzuje variant odlišný od toho, s akým v územnom pláne ráta mesto Bratislava aj samosprávny kraj.



Varianty sú dva, každý chce iný
Ministerstvo dopravy chce inú trasu cesty R7, ako je v územnom pláne mesta a župy.

BRATISLAVA. Z pôvodných troch variantov na výstavbu cesty R7 ostali dva. Ministerstvo dopravy presadzuje variant C, ktorý by mal stáť približne 117 miliónov eur. Mesto a župa sú za variant A, ktorého cena by mala byť okolo 225 miliónov eur.

Argumentom ministerstva je okrem ceny aj ekológia. Hovorca rezortu Stanislav Jurikovič argumentuje aj tým, že obchvat obcí Rovinka a Dunajská Lužná môže fungovať nezávisle od diaľnice D4. „Iba v prípade oneskorenia diaľnice D4 bude treba rozšíriť Ulicu svornosti na štvorpruh," povedal. Dodal, že začatie výstavby cesty R7 a úseku diaľnice D4 Bratislava-Jarovce - Ivanka-sever sa dostáva do jedného časového horizontu. Doprava sa po ich ukončení vraj rozdelí z R7 po D4 a zároveň sa vylúči tranzit z Podunajských Biskupíc.

Opačný názor má starostka Biskupíc Alžbeta Ožvaldová. Tvrdí, že práve variant C bude nepoužiteľný bez D4 a vráti autá do Biskupíc.

„Variant C považujeme z hľadiska rozdelenia dopravy smerom do mesta za nedostatočný a vzhľadom na nadmerné zaťaženie Ulice svornosti za celkom nevhodný," povedala hovorkyňa mesta Eva Chudinová. S variantom A ráta územný plán mesta aj bratislavskej župy.

streda 4. 11. 2009 18:08 | Dagmar Gurová
ribka
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Nov 2009 08:11
Bydlisko: I/63

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.