Poslanci ŽSK vyzvali vládu SR dokončiť D1 Hričovské Podhradi

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Poslanci ŽSK vyzvali vládu SR dokončiť D1 Hričovské Podhradi

Odoslaťod mark6000 » 15. Dec 2009 14:36

Poslanci ŽSK vyzvali vládu SR dokončiť D1 Hričovské Podhradie–Dubná skala

Žilina– Poslanci zastupiteľstva Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) na dnešnom zasadnutí schválili uznesenie, v ktorom vyzývajú vládu SR a Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR na urýchlené dokončenie výstavby diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Dubná skala.

Návrh uznesenia predložil poslanec ŽSK a predseda Slovenskej národnej strany (SNS) Ján Slota. "Všetci obyvatelia Žilinského kraja pociťujú neudržateľný stav na našich komunikáciách. Tento úsek je jednoznačne najzaťaženejší na Slovensku, prejde tu 36.000 až 40.000 vozidiel za 24 hodín. Je jednoducho neúnosné, aby tento stav nebol urýchlene riešený. Už včera bolo neskoro," konštatoval Slota.

Upozornil, že po dokončení diaľnice D1 v Považskej Bystrici v máji 2010 sa zhorší dopravná situácia v Žiline. "To si ani neviem predstaviť, čo sa udeje v krajskom meste. Pretože diaľnica prechádza priamo stredom mesta. Mesto bude totálne zahltené a nastane absolútny kolaps. Možno väčší ako v Bratislave. Ja si myslím, že toto uznesenie je oprávnené a pevne verím, že vláda sa ním bude intenzívne zaoberať. Dôležitý a dobrý signál je, že všetci poslanci návrh jednomyseľne podporili," uviedol Slota.

Predseda ŽSK Juraj Blanár pripomenul, že rovnaké uznesenie schválilo zastupiteľstvo ŽSK už v minulom volebnom období v roku 2006. "Ak sa dokončí úsek diaľnice cez Považskú Bystricu, celý lievik, ktorý bol riešený v Považskej Bystrici provizórne, sa presunie do Žiliny. A preto je potrebné čím skôr začať stavať úsek Hričovské Podhradie – Dubná skala. Je to najvyťaženejší úsek na Slovensku, čo sa týka dopravnej intenzity, ale je problematický aj preto, že rozdeľuje náš kraj na západ a východ," povedal Blanár.

Za problém považuje predseda ŽSK aj absenciu náhradného riešenia obchádzky v prípade akéhokoľvek kolapsu na ceste európskeho multimodálneho koridoru. "Nemáme náhradné riešenie obchádzky. Pretože cesty II. triedy, ktoré sú v majetku ŽSK, nie sú dimenzované na zaťaženie pre ťažké vozidlá, ale ani na túto dopravnú intenzitu. A navyše, prechádzajú obcami a mestami, kde je vyššie riziko dopravných nehôd," podotkol Blanár.

Slota chce o výzve poslancov ŽSK hovoriť v stredu na stretnutí s lídrami koaličných strán. "Tento úsek je pripravený po stránke stavebnej, projektovej, výkupom pozemkov. Čiže, trošku je to pre mňa záhada, prečo to bol až tretí balík. Prečo to nebol balík číslo jeden, keď je to skutočne najviac zaťažený úsek. Osobne som hlboko presvedčený, že projekty sú skutočne pripravené, stavebné povolenia sú všetky právoplatné. Víťaz tendra je jasný. Skutočne nevidím dôvod, aby sme nezačali ihneď, hoci zajtra," dodal Slota.

zdroj: http://www.idoprava.sk/Appl/WebObjects/ ... NtbzmWag0#
Obrázok používateľa
mark6000
diskutujúci
 
Príspevky: 158
Obrázky: 8
Založený: 29. Aug 2009 15:01

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.