Zdravý rozum v NDS? Namiesto kolektorov rozšírenie Seneckej

Moderátor: Moderátori

Zdravý rozum v NDS? Namiesto kolektorov rozšírenie Seneckej

Odoslaťod rybana1 » 07. Feb 2017 11:01

Zdravý rozum v NDS? Namiesto kolektorov rozšírenie Seneckej cesty?
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000673/1607171/Zdravy-rozum-v-NDS--Namiesto-kolektorov-rozsirenie-Seneckej-cesty-

NDS chce namiesto diaľničných kolektorov rozšíriť Seneckú cestu. Žeby megalomanstvo ustúpilo zdravému rozumu?

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy. NDS pre TASR uviedla, že toto riešenie by malo zabezpečiť komfortnejšiu obsluhu priľahlého územia a nahradiť súbežné cesty popri diaľnici D1.

"Komplexnú investorskú prípravu rozšírenia Starej seneckej cesty si od nás listom vyžiadal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek. Požiadali sme Slovenskú správu ciest (SSC) o delimitáciu podkladov k uvedenej stavbe," povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. V skapacitnení diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava sa podľa jej slov pokračuje ďalej v jednotlivých úsekoch, pričom križovatka Triblavina a Blatné sú vo výstavbe.

Pre stavbu križovatky Triblavina sa očakáva vydanie rozhodnutia ministerstva životného prostredia ako podklad pre zmenu stavby pred dokončením, v súvislosti so zmenou dopravného riešenia diaľnice na osempruh. "Pre ďalšie etapy rozšírenia D1, najmä v úseku Bratislava - Triblavina súvisiacom s výstavbou D4 sa zabezpečujú podklady pre stavebné konanie a prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov," podotkla Žgravčáková.

Za súbežné kolektory dlhodobo bojujú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu. Zástupca združenia a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva sa obrátil na SSC, aby zistil, čo sa deje s projektovaním Seneckej cesty na štvorpruh. "Požiadal som ich, nech pokračujú v projektovaní, lebo región medzi Pezinkom, Sencom a Bratislavou má mať 200.000 obyvateľov a "uživí" sa tu komunikácia štvorprúdová Senecká, diaľnica s kolektormi a štvorprúdový obchvat Modry, Pezinka a Grobov. Tieto všetky komunikácie by tam mali byť," povedal pre TASR starosta. Rozšírenie Seneckej cesty podľa neho nemá byť náhradou kolektorov. Starosta Bernolákova Richard Červienka si však myslí, že pre obyvateľov obce je výhodnejšie mať rozšírenú Seneckú cestu ako kolektory pri diaľnici. "Ja to vítam. Keď sú takéto možnosti na stole, vyberám si starú seneckú cestu," povedal pre TASR.

Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy.

Odborná skupina pokladá pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú.

________________________________________________________________________________
Podkapotou komentuje:

Mať osempruhovú D1, k tomu kolektory po oboch stranách, štvorprúdovú Seneckú cestu a štvorprúdový obchvat Pezinku, Grobov a Modry by bolo fajn a možno raz jedného dňa, keď...

Senecká cesta potrebuje štyri pruhy už dávno. Rozumné napojenie Ivanky pri Dunaji na štvorpruhovú Seneckú cestu tiež. Osempruhová D1 sa dozaista tiež uživí a uživil by sa aj obchvat Pezinka, Modry a Grobov, to je vidieť každé pracovné ráno a každé pracovné poobedie.

Otázka ktoré riešenia a koľko z nich je lepších ako len osempruhová D1 má svoju odpoveď – všetky riešenia, ktoré zo Zlatých pieskov neurobia lievik, ale vodičom dajú alternatívu. Z môjho pohľadu je nepochopiteľné prečo chudobný štát ako Slovensko (prečo je chudobný nemusíme rozoberať...) najprv pretláča to najdrahšie možné riešenie – budovanie diaľničných úsekov a rýchlostných ciest, namiesto toho, aby najprv budoval viacprúdové cesty a obchvaty obcí, a tým výrazne pomohol obyvateľom i tranzitu s nižšími nákladmi a až potom typickým pomalým tempom v často náročnom teréne budoval diaľnice a rýchlostné cesty. Prečo musíme plátať diery tými najdrahšími záplatami dávno potom ako to bolo treba? Prečo sa začínajú presadzovať obchvaty a viacpruhové úseky až teraz?

Senecká cesta potrebuje rozumný štvorpruh už dávno. Možno brať ako pozitívum, že sa v danej veci začalo konať aspoň teraz... Lebo pozitíva treba hľadať aj tam, kde nie sú.
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.

cron