Dopravný prieskum kvôli Triblavine zavádza

Moderátor: Moderátori

Dopravný prieskum kvôli Triblavine zavádza

Odoslaťod juancarlos » 15. Feb 2017 16:55

Výskumný ústav dopravný do posúdenia kapacity nezapočítal väčšinu plánovanej výstavby ani obchvat Pezinka.
BRATISLAVA. Zmeny v projekte rozširovania diaľnice D1 chcela NDS obhájiť dopravno-kapacitným posúdením, podľa vyjadrení OZ Triblavina je zavádzajúce.

Na dnešnej tlačovej konferencii v NR SR spolu s poslancami z OĽaNO-NOVA informovali, že posúdenie, ktoré vypracoval Výskumný ústav dopravný (VÚD) počíta s oveľa nižším nárastom obyvateľstva ako v skutočnosti vyplýva z platných územných plánov obcí. Podľa aktivistov je zarážajúce aj to, že VÚD, nielen že nezapočítal naplánovanú a v mnohých prípadoch aj povolenú výstavbu v okolitých obciach, ale ani obchvat Pezinka.

Nepočítali s dopravnou prioritou

Práve tento obchvat je pritom dopravnou prioritou Bratislavského kraja a do roku 2023 by mala byť hotová jeho prvá etapa. Keďže informáciou o dopravnom prieskume disponujeme už niekoľko dní, na stanovisko sme sa pýtali aj Národnej diaľničnej, VÚD a tiež Bratislavského kraja.

BSK tvrdí, že pokým zmeny v projekte rozširovania diaľnice nie sú definitívne schválené, nebudú sa vyjadrovať ani k prieskumu, ktorý s nimi počíta.

Na čo taký prieskum?

Z VÚD nám odpovedali, že sa k danej téme už vyjadrovať nebudú a odkázali nás na NDS. Preto sme s otázkou, aký zmysel má prieskum, ktorý nezapočítal plánovaný obchvat Pezinka, zhruba 90-tisícový nárast obyvateľstva a logistické centrá obrátili na diaľničiarov.

"V rámci návrhu tvaru diaľničnej križovatky Triblavina boli zarátané v tom čase dostupné dopravno-inžinierske údaje, aj zo štúdie prepojenia ciest I/61 a II/502 (stará senecká a úsek medzi Pezinkom a Bratislavou, ktorý má byť prvou etapou obchvatu pozn. red.) K otázke relevantnosti prieskumu uvádzame, že v kapacitných posúdeniach pre križovatku Triblavina sú zohľadnené všetky dopravné napojenia na D1 bez ohľadu na finálnu dopravnú koncepciu diaľnice D1. Do kapacitných posúdení vypracovaných v súvislosti s križovatkou Triblavina boli zahrnuté všetky investičné zámery, z ktorých boli v danom čase dostupné dopravno-inžinierske údaje.

Cesta II/502, teda prvá etapa pezinského obchvatu však započítaná nie je. Navyše, aktivisti tvrdia, že ak si údaje o plánovanej výstavbe dokázali zistiť oni, tak to mohla urobiť aj NDS, ktorá vypracovanie prieskumu zadávala alebo VÚD, ktorý zaň dostal zaplatené.

Koniec koncov dnes vôbec nie je jasné, akým smerom sa bude rozširovanie diaľnice uberať, podľa neoficiálnych informácií, má ministerstvo problém aj pri križovatke Blatné a tiež s križovaním D1-D4.

https://nassenec.sme.sk/c/20460271/dopr ... ml?ref=trz
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.