Z autobusovej stanice má viesť nová nadzemná električka do P

Moderátor: Moderátori

Z autobusovej stanice má viesť nová nadzemná električka do P

Odoslaťod bzzi » 07. Mar 2017 11:27

Z autobusovej stanice má viesť nová nadzemná električka do Petržalky (+navrhovaná trasa)

https://dennikn.sk/698579/z-autobusovej-stanice-ma-viest-nova-nadzemna-elektricka-do-petrzalky-navrhovana-trasa/

HB Reavis chce získať štatút významnej investície, navrhuje preto spojiť električkou autobusovú stanicu v Bratislave a Petržalku. Výstavba stanice skomplikuje dopravu v meste, ulicu Mlynské Nivy pravdepodobne uzavrú až na 14 mesiacov.

http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=36269
Vizualizácia - HB Reavis

Plány na prestavbu bratislavskej autobusovej stanice sa menia tesne pred začiatkom prác.

Mlynské nivy navrhuje developer HB Reavis prepojiť nadzemnou električkou, ktorá by viedla z Petržalky od Ekonomickej univerzity, napísali Hospodárske noviny.

Denník N už pozná aj navrhovanú trasu nadzemnej električky do Petržalky.

Zo stanice by išla naprieč rozostavanou zónou na Nivách, krížila by Košickú ulicu. Dunaj by preťala kúsok od Mosta Apollo. Na druhom brehu chce investor postaviť trať nad križovatkou Košickej a Prístavnej, konečná by bola tesne pred novou stanicou.

Trasovanie aj plán nadzemky sú zatiaľ len predbežné, zatiaľ nie je jasné, či električku investor skutočne postaví.

http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=36270
Plán nadzemnej električky

Bola by to už druhá električková trasa cez Dunaj, Bratislava iba vlani pustila električky po obnovenom Starom moste.

Developer chce menej povolení

HB Reavis odhaduje náklady na električku okolo 50 miliónov eur, v Petržalke k nej chcú postaviť aj záchytné parkovisko za 30 miliónov eur.

Developer predstavil projekt ako súčasť žiadosti o udelenie štatútu významnej investície. O tom rozhoduje vláda.

Ak by s tým štát súhlasil, HB Reavis by dostal na projekt nákupného centra s podzemnou stanicou väčšiu voľnosť. Spoločnosť tvrdí, že cez štatút nechcú získať stimuly. “Ide nám hlavne o zrýchlenie procesu a efektívne využitie času a prostriedkov,” hovorí riaditeľ HB Reavis Andrej Rácz.

Nové spojenie električky má podľa neho odľahčiť dopravu. “Petržalka s množstvom obyvateľov a 10-tisíc študentov ekonomickej univerzity je tak trochu odtrhnutá od mesta,” hovorí Rácz.
Úsek ulice Mlynské nivy s plánovaným dopravným obmedzením. Foto N - Matej DugovičÚsek ulice Mlynské nivy s plánovaným dopravným obmedzením. Foto N - Matej Dugovič
Ulicu zatvoria na rok

HB Reavis chce začať s prácami na stanici v júli, ešte predtým presunú starú stanicu do náhradných priestorov bývalého centra Bottova.

Výstavba spustí výrazné dopravné obmedzenia, ktoré sa dotknú širokého okolia. Na ulici Mlynské nivy pri dnešnej stanici vykopú podzemný kruhový objazd. Ulicu preto pravdepodobne úplne uzavrú až na 14 mesiacov. HB Reavis tvrdí, že je to praktickejšie ako čiastočné obmedzovanie počas trojročnej výstavby. Obchádzkové trasy ešte nie sú jasné.

Autá, ktoré po ulici doteraz jazdili, môžu využiť ako obchádzku menšie bočné uličky alebo paralelnú Landererovu či Záhradnícku ulicu.
Prečítajte si tiež
Práce na autobusovej stanici ochromia dopravu v Bratislave, štvorprúdovku môžu na rok úplne zatvoriť

Tie sú však už aj dnes v špičke preplnené, HB Reavis navyše oproti stanici dokončil nový komplex Twin City, do ktorého sa už sťahujú nájomcovia, čo premávku ešte viac zahustí.

Veľké problémy môžu byť aj s organizáciou verejnej dopravy. Cez stanicu dnes jazdí osem liniek mestskej dopravy a desiatky medzimestských a medzinárodných spojov. Až štyri bratislavské spoje majú jednu z konečných zastávok priamo na stanici alebo v jej blízkosti (21, 25, 88, a 210 s konečnou pri novom SND) a ich posunutie bude menší problém. Dve trolejbusové linky 202 a 205 cez Nivy iba prechádzajú a dopravný podnik ich nemá cez najbližšie obchádzkové trasy ako napojiť na elektrické vedenie.

Vizualizácia - HB ReavisVizualizácia - HB Reavis

Výstavbu roky posúvali

Termíny prestavby stanice sa pravidelne posúvali, pôvodne sa práce mali rozbehnúť ešte niekedy v roku 2008. Výstavba sa podľa posledného odhadu mala začať už vlani v júli, tento termín bol aj v správe o posúdení vplyvov na životné prostredie. Developer zatiaľ zbúral starú lávku nad cestou a bývalú budovu pohrebníctva, práce sa však oficiálne ešte nezačali. HB Reavis tento rok naplánuje začiatok prác pravdepodobne opäť na leto, aby sa obmedzenia sústredili viac na prázdniny.

Obyvatelia sa na niektorých doterajších projektoch v Bratislave presviedčajú, že plánované termíny musia brať trochu s rezervou. Napríklad rekonštrukcia Štúrovej ulice v centre trvala takmer dva roky, pričom viac ako pol roka bola rozkopaná zbytočne a práce nijako nepokračovali.

Autobusová stanica má mať päť podlaží, z toho dve pod zemou. Väčšinu priestoru zaberú obchody a projekt bude viac nákupným centrom ako autobusovou stanicou. Po dostavaní má byť druhé najväčšie na Slovensku.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.