Tunel Horelica bude širší, kedy sa začne s prácami NDS nevie

Moderátor: Moderátori

Tunel Horelica bude širší, kedy sa začne s prácami NDS nevie

Odoslaťod jozin z bazin » 15. Mar 2017 10:05

Tunel Horelica bude širší, kedy sa začne s prácami NDS nevie

Horelický tunel bude v budúcnosti o dva pruhy širší. V súčasnosti sa spracováva dokumentácia potrebná pre získanie stavebného povolenia.

ČADCA. Tunel v Čadci – Horelici sa rozšíri o druhú tunelovú rúru. Teraz môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Dĺžka druhej rúry bude 558 metrov.
„V súčasnosti sa vypracováva dokumentácia potrebná pre získanie stavebného povolenia. Po jej prevzatí začne proces majetkovoprávneho vysporiadania. Po alokovaní financií a úspešnom obstaraní zhotoviteľa stavebného diela, sa výstavba úseku predbežne plánuje na 3 roky,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Podľa jej slov keďže na posledné spomínané procesy nemá NDS vplyv a nie sú plne v kompetencii spoločnosti, bolo by predčasné vyjadrovať sa ku konkrétnym termínom.
Z dokumentácie dobudovania 2. profilu diaľnice D3 vyplýva, že bude zahŕňať aj druhú tunelovú rúru na Horelici. Súčasťou riešeného úseku je tiež pravostranné veľké odpočívadlo a Stredisko správy a údržby v Oščadnici.

Tunel funguje takmer trinásť rokov
Horelický tunel funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba sa začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995.
Tunel je približne 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie tunelári vybudovali 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu. Aj na Horelici má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči.
Počas prác v auguste 2001 vznikol vovnútri zával.
Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Na celom diele sa podieľalo viac ako dvesto ľudí
Stavebné práce zabezpečovalo v tuneli približne 60 ľudí vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 pracovníkov. Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu. Všetky technologické zariadenia napojili na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.


15. mar 2017 o 8:12 IVETA HAŽÍKOVÁ

https://nasekysuce.sme.sk/c/20483665/tunel-bude-sirsi-kedy-sa-zacne-s-pracami-nds-nevie.html
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.