Modernizácia koridoru zmení brehy nosickej priehrady

Moderátor: Moderátori

Modernizácia koridoru zmení brehy nosickej priehrady

Odoslaťod jarino » 15. Mar 2017 10:12

V septembri uplynulého roku sa začalo s realizáciou stavby „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa“. Pôjde o investične aj technicky najnáročnejšie stavebné činnosti, ktoré pôvodne 16-kilometrový železničný úsek od Púchova po Považskú Teplú skrátia o 2 821 metrov. Zhotoviteľom prác je Združenie Nimnica. Výstavba potrvá 40 mesiacov a s jej ukončením sa uvažuje v januári 2020. Zároveň budú finišovať práce na modernizácii koridoru od Dolného Hričova po Žilinu a v Trenčíne.

PÚCHOV – POVAŽSKÁ TEPLÁ
Technicky komplikovaná stavba od Púchova po Považskú Teplú je rozdelená na 4 úseky. Hneď prvý traťový, od Púchova do Považskej Bystrice, je špecifický tým, že napriek dominantným a náročným stavebným objektom nie sú na ňom v tomto roku plánované žiadne dlhodobé výluky. Všetky podstatné práce sa budú realizovať na „zelenej lúke“, mimo telesa existujúcej železničnej trate. Zhotoviteľ stavby musí vybudovať dva tunely – Diel a Milochov, nové železničné mosty nad Nosickým kanálom, riekou Váh a nad nosickou priehradou a tiež železničný násyp a zastávku Nosice na ostrove. Nasledujúce mesiace teda budú venované razeniu tunelov, zakladaniu mostných objektov a realizácii spodných stavieb.
Zimné obdobie nezastavilo stavebnú činnosť v železničnej stanici Považská Bystrica. V koľajisku sa už začalo s betonážou základov trakčných podpier. Ale až dve dlhodobé výluky natrvalo zmenia zabehnutý rytmus stanice. Práce na železničnom spodku aj zvršku, podchode, nástupišti, opornom múre popri priehrade, trakčných stožiaroch a odvodnení sa budú realizovať v dvoch etapách. Od 2. mája bude v stanici vylúčená párna skupina staničných koľají, okrem koľaje č. 2. Toto obmedzenie potrvá do 8. septembra, na ktoré hneď nadväzuje výluka nepárnej skupiny koľají, vrátane koľaje č. 2. Stavebné aktivity utíchnu v polovici decembra.
V úzadí prvých dvoch spomínaných úsekov bude prebiehať aj modernizácia traťového úseku medzi Považskou Bystricou a Považskou Teplou, ako aj samotnej železničnej stanice v Považskej Teplej. Práce sa sústredia najmä na narovnávanie oblúkov trate. V tomto roku dôjde k budovaniu nových železničných telies, ako aj železničných mostov a priepustov. Stavebný proces však vyvrcholí výraznou zmenou. Zo železničnej stanice Považská Teplá vznikne zastávka.

DOLNÝ HRIČOV – ŽILINA (MIMO)

V tomto roku je naplánované odstránenie nedorobkov v železničnej stanici Dolný Hričov, ktoré sa nedali zrealizovať v nepriaznivých klimatických podmienkach v závere uplynulého roku. Ukončia sa tiež všetky modernizačné práce na traťovom úseku Dolný Hričov – Žilina, ktoré si ešte vyžiadajú dlhodobé výluky. Prvá traťová koľaj bude vylúčená z prevádzky od 1. marca do 18. mája, výluka 2. traťovej koľaje sťaží prácu dopravným zamestnancom a dopravcom v období od 19. mája do polovice júla. Počas týchto dní sa uskutoční odovzdanie nového a následná asanácia starého cestného nadjazdu do Horného Hričova, dokončenie podchodu a zriadenie nástupíšť na zastávke v Hornom Hričove, osadenie nadchodu pri priehradnom múre, realizácia protihlukových stien a, najmä, ukončenie železničného zvršku a spodku, trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia. Na konci roku 2017 by už vlaky mali premávať po kompletne vynovenom úseku medzi Považskou Teplou a Žilinou, zmodernizovanom v zmysle schválenej projektovej dokumentácie.

ZLATOVCE – TRENČIANSKA TEPLÁ

Pôvodne malo byť stavebné dielo ukončené koncom novembra 2016, finalizácia niektorých stavebných objektov sa však oddialila. Železničný most cez Váh v Trenčíne je stavebne ukončený vrátane pevnej jazdnej dráhy, chýbajú ešte dilatačné zariadenia. Na zlatoveckej strane sú hotové násypy z oboch strán mosta, ich ukončeniu na trenčianskej strane prekáža prevádzkovaná pôvodná koľaj č. 1. V nepriaznivom zimnom období pokračovali len práce na podchode pri predajni Billa a na moste k Ostrovu, na ktorom obyvatelia mesta túžobne očakávajú sprevádzkovanie letnej plavárne. Podľa harmonogramu prác sú hlavné traťové výluky naplánované od 3. marca a začnú na koľaji č. 2 medzi Trenčínom a Zlatovcami. Úplná prevádzka vlakov po novom železničnom moste sa očakáva v lete. Po odstránení starej koľaje č. 1 a dokončení násypu mosta sa zrealizuje preložka regionálnej trate na Chynorany a dobuduje sa podchod pre peších a cyklistov, dodatočne požadovaný mestom Trenčín. Na všetkých objektoch, súvisiacich s novým mostom cez Váh, zhotoviteľ garantuje ukončiť stavebné práce do 30. septembra 2017

Časopis Železničný semafór
http://www.zsr.sk/buxus/docs//zsemafor/ ... 2_2017.pdf
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.