Pri Bratislave vznikne 6 diaľničných križovatiek

Moderátor: Moderátori

Pri Bratislave vznikne 6 diaľničných križovatiek

Odoslaťod juancarlos » 04. Apr 2017 14:18

Vodiči, ktorí jazdia v okolí hlavného mesta, dostanú v najbližších rokoch šesť nových diaľničných križovatiek.
Štát chce vďaka nim prepojiť existujúcu diaľnicu D1 s pripravovaným nultým obchvatom Bratislavy na diaľnici D4 a napojiť na ne priľahlé obce. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) tvrdí, že nové diaľničné križovatky budú odovzdané do používania do roku 2020. Štyri križovatky vzniknú na diaľnici D4.

V súčasnosti sú vo výstavbe už dve križovatky na diaľnici D1. Jednou z nich je križovatka Blatné, kde uplynulý víkend diaľničiari pripravovali dopravné obmedzenia, ktoré potrvajú až do novembra. V danom úseku bude doprava presmerovaná len do jedného pásu diaľnice kvôli výmene povrchu vozovky. Križovatka za 23,3 milióna eur má byť hotová v tomto roku. Jej výstavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
Ďalšou vo výstavbe je križovatka Triblavina, ktorá vznikne v osempruhovom usporiadaní bez súbežných jednosmerných ciest, tzv. kolektorov. „Podľa mňa je však v súčasnosti nevyhnutné realizovať prioritné opatrenie v podobe rozšírenia diaľnice D1 na 8-pruh minimálne po križovatku Blatné tak, aby sa z diaľnice odstránili pravidelné dopravné kolapsové stavy v čase ranných a popoludňajších špičiek a zároveň v druhom kroku bude dôležité v súlade s aktuálnou projektovou dokumentáciou na 8-pruhové riešenie v termínovej a technickej koordinácii s diaľnicou D4 preniesť dopravnú obsluhu územia na už existujúcu, ale skapacitnenú cestnú sieť vedenú popri diaľnici a v nej hľadať deklarované kolektory,“ povedal v rozhovore pre Pravdu Ľubomír Palčák, šéf Výskumného ústavu dopravného.
Kolektory z projektu padli aj pre tesnú blízkosť križovatky diaľnic D1 a D4 (Ivanka sever), ktorá vznikne len 1,8 kilometra od Triblaviny. Rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Blatným na 8-pruhovú diaľnicu s odstavnými pruhmi bez kolektorov bude podľa NDS stáť 372,2 milióna eur. Spolu s kolektorovými pásmi v šesťpruhovom usporiadaní diaľnice je odhadovaná cena výstavby na úrovni 437,2 milióna eur.

Napojenie mestskej časti Vajnory alebo obce Čierna Voda na diaľnicu D4 zabezpečí križovatka Čierna Voda, ktorá vznikne v rámci výstavby nultého obchvatu D4. Spolu s ňou koncesionár projektu spoločnosť Cintra postaví križovatky Rača, Ivanka sever a Ivanka západ.

Odborník tvrdí, že namiesto kolektorov treba zvýšiť kapacitu už existujúcej infraštruktúry. „Netreba stavať nové cesty, ale skapacitniť tie, ktoré tam už sú, a to je Stará senecká cesta prvej triedy I/61 a na opačnej strane regionálna cesta druhej triedy II/502 s obchvatmi Svätého Jura a Pezinka,“ hovorí Palčák. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) si vo februári tohto roka od NDS vyžiadal investorskú prípravu na rozšírenie Starej seneckej cesty I/61, ktorá bude na diaľnicu D4 napojená križovatkou Ivanka západ.

Najväčšiu križovatku vytvorí Ivanka sever, kde bude dochádzať ku križovaniu diaľnic D1 a D4. Diaľničiari tvrdia, že v rámci výstavby križovatky bude potrebné dvihnúť diaľnicu D1 vyššie. Vodičov čakajú pri výstavbe výrazné dopravné obmedzenia. NDS v súčasnosti rokuje s koncesionárom bratislavského obchvatu. Ten by mal na seba prevziať výstavbu celej križovatky Ivanka sever spolu s približne dvojkilometrovým úsekom diaľnice D1 od Bratislavy až po križovatku Triblavina. Vďaka tomu podľa NDS bude možné jednoduchšou koordináciou výstavbu urýchliť. Súčasťou rozširovania diaľnice D1 bude aj dostavba križovatky Senec.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... izovatiek/
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.