Minister Érsek hovorí o výraznom pokroku

Moderátor: Moderátori

Minister Érsek hovorí o výraznom pokroku

Odoslaťod DrX » 25. Apr 2017 23:32

Minister Érsek hovorí o výraznom pokroku

V závere uplynulého roka sa začala výstavba diaľnice D1 medzi Bidovcami a Budimírom.

26. apr 2017 o 0:00 Marián Kizek
V blízkosti rieky Torysa. Práce komplikuje vysoká hladina spodnej vody.(Zdroj: tasr)
Písmo:A-|A+00

BIDOVCE. V závere uplynulého roka sa začala výstavba diaľnice D1 medzi Bidovcami a Budimírom.

Ak by všetko na stavbe išlo tak dobre ako počas predchádzajúcich vyše piatich mesiacov, tak v závere roka 2019 už môžu motoristi tento úsek využívať.

Prvé bagre a ďalšie stavebné mechanizmy sa na stavbe tohto 14,4 kilometra dlhého diaľničného úseku, ku ktorému sa má pri Hrašovíku postaviť ešte ďalších 1 060 metrov rýchlocesty ako napojenie na budúcu trasu R2 medzi Šacou a Košickými Oľšanmi, objavili ešte v novembri 2016.

Odvtedy sa okrem „neprispôsobivého“ orla kráľovského, ktorý nechce opustiť svoje hniezdo, nevyskytli pri stavbe diaľnice v investičnom náklade takmer 237 miliónov eur žiadne väčšie prekážky.
Prečítajte si tiež: Stavba diaľnice Budimír - Bidovce sa už začala
Á. Érsek: Najlepšia stavba na Slovensku

Minister bol so stavom prác spokojný.

„Môžem povedať, že sme obišli väčšiu časť tejto stavby. Chodím po všetkých stavbách na Slovensku a túto môžem vyhodnotiť ako najlepšiu. Aj sami vidíte, že nastal výrazný pokrok, odkedy som tu bol naposledy. Nehovorím, že tu ešte nemôžu nastať rôzne vonkajšie vplyvy, no všetky termíny sa dodržiavajú. Vidno, že stavba postupuje podľa harmonogramu a nenavýšila sa ani jej cena. Mám z toho radosť,“ skonštatoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Ďurišina, momentálne spoločnosť Skanska ako realizátor stavby vykonáva na nej preložky inžinierskych sietí a dokončuje výstavbu prístupových ciest.

Vodiči idúci okolo Vajkoviec si už mohli všimnúť výrazný pokrok pri zakladaní spodných stavieb mostov, prebiehajú aj zaťažkávacie skúšky pilót ako aj betónovanie mostných pilierov.
Arzenál munície

Na niektorých častiach ešte trvá archeologický výskum.

Ten zostal zatiaľ „ušetrený“ od nejakých vzácnych pravekých nálezov, a tak by ani toto nemalo pôsobiť spomalenie postupu prác.

Trochu iný prípad je už pyrotechnický prieskum.

Keďže nový úsek diaľnice sa nachádza na miestach bojov v II. svetovej vojne, pyrotechnici na vyše 232 000 m2 plochy už našli a zneškodnili slušný arzenál nevybuchnutej munície.

Stavebné mechanizmy by nemali spôsobovať väčší stres ani už spomínanému orlovi kráľovskému, keďže sa mu stavbári prispôsobili a išli radšej pracovať tam, kde ho nebudú rušiť.

„Od marca až do konca júla sme práve kvôli orlovi obmedzili stavebné práce na takmer kilometer dlhej časti tohto úseku. Vedeli sme dopredu o tejto skutočnosti, tak sme sa podľa toho aj zariadili,“ uviedol hlavný inžinier stavby Ján Kuchár z firmy Skanska.

Dodal, že orla pravidelne monitoruje ornitológ a ten nehlásil, žeby tento dravec chcel zmeniť svoje aktuálne pôsobisko.
Minister: Orol robí to, čo má

Mimoriadne korektný a zodpovedný prístup orla kráľovského k postupu stavebných prác potešil aj ministra Árpáda Érseka.

„Ten orol je v pohode a robí to, čo má. Aj stavbári robia pod tým jeho stromom to, čo môžu. Celé stavenisko je ako mravenisko, všade je plno áut a každý vie, čo tam má robiť.“

Po dokončení tohto úseku sa motoristom skráti cesta medzi Budimírom a Bidovcami o 14 minút, keďže sa vyhnú prejazdu cez obce Rozhanovce, Košické Oľšany a Ďurďošík.
Juhovýchodný obchvat Košíc bude hotový najskôr v roku 2022

Aj keby sa koncom roka 2019 naozaj jazdilo po novom úseku D1-ky medzi Budimírom a Bidovcami, problém odklonu tranzitnej dopravy z metropoly východu by to vyriešilo len veľmi málo. Dôležitým krokom k tomu, aby kamióny jazdiace napr. v smere od Prešova k maďarským hraniciam alebo k terajšiemu U. S. Steelu a ďalej na Rožňavu a Zvolen, bude rýchlosť výstavby úseku rýchlocesty R2 medzi Šacou a Košickými Oľšanmi.Ako nám povedal šéf NDS Ján Ďurišin, ak by všetko išlo podľa plánu, v prípade, ak sa nájdu peniaze, by súťaž na zhotoviteľa tohto vyše 21 km dlhého úseku R2-ky mohla byť vypísaná na prelome rokov 2017-2018. Zatiaľ nezodpovedanou otázkou je však to, či sa to bude financovať z eurofondov alebo zo štátneho rozpočtu. Ak by aj všetko klaplo, pri najoptimistickejšom scenári by sa po celom juhovýchodnom obchvate Košíc v trase Šaca – Haniska – Krásna – Košické Oľšany – Budimír a späť mohlo jazdiť najskôr začiatkom roku 2022.

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20517524 ... kroku.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.