Komentár Ľubomíra Jaška: Diaľnice sú trochu drahý trenažér

Moderátor: Moderátori

Komentár Ľubomíra Jaška: Diaľnice sú trochu drahý trenažér

Odoslaťod mirecko255 » 11. Jún 2017 21:00

Kto chce zistiť, ako funguje Slovensko, nemusí chodiť hore-dole po krajine celé týždne. Stačí mu zájsť na najbližšie stavenisko diaľnice a za pár minút pochopí všetko. „Nedráždime ľudí!“

Je obdivuhodné, že štát sa po všetkých neúspechoch pri stavaní diaľnic neostýcha organizovať noblesné poklepkávanie po kameňoch alebo otváranie nových úsekov.

Ako keby sa nechumelilo - limuzíny a policajti vo svojich najlepších autách, štátni manažéri v oblekoch, hostesky, prípitky a príhovory.

Najnovšie sa v tomto glamour štýle otváral nový kus kysuckej diaľnice. Čo na tom, že „autostráda“ bude v polovičnom profile, a tak si úvodzovky naozaj zaslúži...

A je tradične otvorená s oneskorením, predražená a pri jej výstavbe prišli mnohí o česť, meno a nervy (a kopec peňazí).

A jeden trojkilometrový úsek sa začal stavať ešte za blahej pamäti ministra Rezeša.

Keď nič iné, za pokus by stálo aspoň gesto.

Keby súčasný minister pozbieral všetky zásoby pokory a hanby, mohol by z princípu zbytočné open žúry zrušiť a niekomu do telefónu vykričať: „Kašlite na ceremónie! Nedráždime ľudí. Makajme na dokončení ostatných úsekov a ukážme, že sa aspoň trochu hanbíme.“

Namiesto toho sa „cestné“ (nemýľme si so slovom čestné) politické strany Most a Sieť (zostali z nej práve manažéri zašití v NDS) tešia zo sústa, ktoré v politických obchodoch ukoristili.

Predražený trenažér

Čo na tom, že manažéri NDS by sa mali namiesto cestovania za prestrihávaním pások pripravovať na návštevu úradu práce, aby sa evidovali ako nezamestnaní?!

Už len z mediálne dostupných výstupov je jasné, že niečo nezvládajú. Stačí jeden príklad. „Do konca apríla 2017 rozhodneme o trasovaní tunela pri Ružomberku.“

Je jún, o žiadnom rozhodnutí nepočuť. Niekto jednoducho nesplnil pracovnú úlohu. A nič.

Prešvihol termíny, ktoré si zaškrtol v kalendáre na stole, a stále za veľký peniaz chodí do tej istej roboty.

Stavba diaľnic má jedinú výhodu. Rozostavali sme si dokonalý trenažér, na ktorom je možné študovať, ako v slovenskom prostredí funguje politická vôľa, schopnosť manažovania, obchody, verejné zákazky, korupcia a vplyv oligarchov živených betónom a asfaltom.

Trochu drahý trenažér. A už pomaly aj zbytočný.

Zmyslom trenažéra (viď autoškola) je vyskúšať si niečo, skúšobne zhavarovať a vyjsť z neho vytrénovaný a múdrejší.

Trápenie s diaľnicami zatiaľ nikoho nevychovalo. Ani k tomu, aby aspoň zrušil zbytočnú frajerinu na Kysuciach.

https://www.aktuality.sk/clanok/496144/ ... -trenazer/
mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.

cron