Tunel Korbeľka je v nedohľadne. Výstavbe kľúčovej časti D1 začína brániť pitná voda
Tunel Korbeľka na úseku D1 Turany – Hubová, ktorý si vyžiadali ekoaktivisti, sa nepozdáva samospráve a vodárom.
Z hľadiska dosahov na životné prostredie patrí úsek D1 Turany – Hubová k tým najkomplikovanejším. Diskusie, kadiaľ presne bude viesť, prebiehali roky. A kým sa štát a ochranári nevedeli zhodnúť na presnej trase, vodiči naďalej schádzali z diaľfnice za Martinom na cestu prvej triedy, aby sa na D1 znova napojili až za Ružomberkom. Pred pár dňami však prišlo dôležité rozhodnutie a s ním i nádej, že diaľnica sa konečne začne stavať. Trasa pôjde cez tunel Korbeľka, s čím súhlasili aj ochranári. Kto si myslel, že tým sa problémy končia, mýlil sa. Ozvali sa totiž tamojšie obce a vodárenská spoločnosť. Proti rozhodnutiu sa odvolali. Boja sa ohrozenia podzemného zdroja pitnej vody.
Celý úsek diaľnice má dokopy necelých 14 kilometrov. Majú na ňom byť dva tunely, jedným z nich je spomínaná Korbeľka. A cena? Pôvodné odhady štátu hovorili o 738 miliónoch eur. Jedným z hlavných kritikov variantu s Korbeľkou je starosta obce Krpeľany Jaroslav Kráľ. Podľa neho by mohli prísť o vodné zdroje v masíve Kopy, odkiaľ berú vodu s ďalšími troma obcami. Tento zdroj je strategický pre časť dolného Turca aj podľa Turčianskej vodárenskej spoločnosti. „Je tiež záložným vodným zdrojom pre mesto Martin,“ dodáva Rastislav Zabronský, predseda
http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/975712-vystavbe-klucovej-casti-d1-zacina-branit-pitna-voda