Kremnické Bane otvorili. Cena narástla o milióny

Moderátor: Moderátori

Kremnické Bane otvorili. Cena narástla o milióny

Odoslaťod DrX » 15. Nov 2017 17:06

Kremnické Bane otvorili. Cena narástla o milióny

Na ceste sa budú mesiace stretávať kamióny s mechanizmami a robotníkmi.

15. nov 2017 o 15:17 Ivana Zigová
Plná premávka a stavebné práce na jednom z troch pruhov. Tak to bude od dnes vyzerať na horskom priechode Kremnické Bane. (Zdroj: Ján Krošlák)
Písmo:A-|A+014

KREMNICKÉ BANE. Horský priechod Kremnické Bane otvorili po rekonštrukcii v stredu krátko po 13. hodine, a to pre všetku dopravu. Na úsek sa tak vracajú osobné autá aj kamióny. K dispozícii sú im dva z troch jazdných pruhov, na dokončení tretieho, pre pomalé autá, by sa malo pracovať ďalej v nasledujúcich mesiacoch, hotový by mal byť v lete budúceho roka.

"Sme radi, že sa nám úsek podarilo dokončiť tak, ako sme sľúbili, teda pred zimou. Dnešným dňom sa sem vracia doprava, ako sme ju poznali pred augustom 2016," povedal dnes pri otvorení cesty Viktor Stromček, štátny tajomník ministerstva dopravy.

"Snažili sme sa prípravu aj výstavbu zdynamizovať, ako najviac sa dalo," povedal a dodal, že jedinou významnou komplikáciou počas doterajšej rekonštrukcie bol zosuv svahu. Za trpezlivosť poďakoval obyvateľom regiónu, ktorých výstavba obmedzovala, aj dopravcom, ktorých podnikanie vynútené obchádzky ovplyvnili.
Premávku sa na cestu vrátila v stredu (15.11.).
Problémy spôsobil aj zosuv.
Na trase platí päťdesiatka.
FOTO: Otvorenie Kremnických Baní (5 fotografií)
Cena narástla aj pre zosuv

Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera priblížil, že v rámci rekonštrukcie vybudovali v úseku desať oporných a zárubných múrov, upravili tristo metrov potoka a aktuálne stále pracujú na pruhu pre pomalé vozidlá. "Ten zdynamizuje cestu a zlepší paramatre na ceste," povedal.

Cestu prvej triedy Kremnica – Kremnické Bane uzavreli vlani na konci júla po povodniach z dažďa, ktoré úsek výrazne poškodili. Pre udalosť vyhlásili mimoriadnu situáciu.

Rozsah prác sa v priebehu stavby menil a s ním rástla aj cena, podľa zverejneného štvrtého dodatku z októbra tohto roku je viac ako 25 miliónov a 192-tisíc eur bez DPH, pričom pôvodná zmluvná cena bez DPH bola približne 20,5 milióna eur. Práce uskutočňujú Líniové stavby, a.s., Metrostav, a.s., a subdodávatelia.

Výrazné zvýšenie ceny podľa Žemberu spôsobilo riešenie nečakaného zosuvu, ale aj rekonšrukcia ďalšieho asi dvojkilometrového úseku za pôvodne plánovaným s dĺžkou 1,5 kilometra. Pripomenul aj opravy cesty na obchádzke cez katastre Kremnice a obce Krahule s doplnením bezpečnostných prvkov v časti so semaforom.
Žembera: Ak by bol problém, rýchlosť sa zníži

Práce budú pokračovať za plnej premávky. Cestári ani ministerstvo v tom problém nevidia. "Budú sa diať postupne a tak, aby nedochádzalo k obmedzeniu premávky a k ohrozeniu ľudí, ktorí na stavbe pracujú," povedal Stromček.

"Túto záležitosť sme komunikovali s dodávateľom, robíme viacero takýchto rekonštrukcií, že nás doprava nepustí. Budú to sťažené podmienky pre zhotoviteľa, ale zhotoviteľ povedal, že sa toho zhostí a nebudú s tým problémy. Ak by boli, možno sa máličko zníži rýchlosť, čo je úplne bežné pri stavbách," doplnil Žembera.

Policajti plánujú v úseku, v ktorom platí päťdesiatka, kontrolovať doržiavanie pravidiel a merať rýchlosť. "Doprava je smerovaná tabuľami, takže vodiči vedia, že nemajú zachádzať do pravého pruhu a stavbári sú povinní dodržiavať opatrnosť najmä, ak budú vchádzať do časti vozovky, ktorá je určená ne premávku," zareagoval Július Remenár, šéf Okresného dopravného inšpektorátu v Žiari nad Hronom.

Uzávera horského priechodu, ktorá trvala takmer rok a pol, nepriniesla výraznú nehodovosť na obchádzkovej trase.

"Dopravné nehody sme tam v podstate nemali, len nejaké drobné, skôr škodové udalosti a poškodené zvodidlá. Problém bol skôr s kamiónmi, ktoré nedodržiavali dopravné značenie a spôsobovali nám komplikácie v tuneli v smere z Kremnice na Skalku, ktorý nie je dimenzovaný pre nákladné autá. Keď sa tam zapichli, spôsobili trojhodinové odstávky obchádzky a museli ich odtiaľ vyťahovať," zhodnotil Remenár.

Čítajte viac: https://myziar.sme.sk/c/20696916/kremni ... liony.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.