Skončí sa gigantický projekt fiaskom? Naráža na viaceré prob

Moderátor: Moderátori

Skončí sa gigantický projekt fiaskom? Naráža na viaceré prob

Odoslaťod peterle » 25. Nov 2017 20:58

Skončí sa gigantický projekt fiaskom? Naráža na viaceré problémy

Staviteľ tvrdí, že ešte stále nemá všetky potrebné povolenia.


Takmer 60 kilometrov nových ciest a 1,9 miliardy eur. Projekt diaľničného obchvatu Bratislavy, súčasťou ktorého je aj rýchlostná cesta smerujúca na Žitný ostrov, sa svojim rozsahom zaraďuje medzi najväčšie stavby slovenskej histórie.

Celkovými nákladmi takzvaný nultý obchvat prevýši len rýchlostná cesta Pribina medzi Nitrou a Pohroním, ktorá si za 30 rokov splácania vyžiada približne 4 miliardy eur.

Stavitelia novej diaľnice však narazili na viacero problémov. Nevedeli zohnať firmy, ktoré by sa do diela pustili a navyše zatiaľ vôbec nezačali napríklad s budovaním mosta ponad Dunaj. Koncesionár na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional by pritom mal stavbu skolaudovať do novembra 2020.

Stavbárov už vraj majú

Aktuálne už vraj investor potrebných stavbárov zabezpečených má.

„Vybraných subdodávateľov už máme zazmluvnených. V súčasnosti sa zameriavame na kľúčové oblasti subdodávok, ktoré sú priamo spojené s prvými stavebnými prácami, v súvislosti s aktuálnou fázou projektu,“ reagovali na otázky portálu Aktuality.sk zástupcovia koncesionára.

Výber nových ľudí bude podľa nich pokračovať s pribúdajúcimi rozostavanými úsekmi. „Ku ďalším konkrétnostiam sa v tejto fáze nebudeme vyjadrovať,“ dodali stavitelia.

Stihnú postaviť most?

Stavebné práce sa oficiálne začali v októbri 2016, ale reálne sa pracovalo najmä na ceste R7 v oblasti Šamorína. Hoci je záver roka 2017, nielenže neodštartovali napríklad náročnú stavbu mosta ponad Dunaj, ale koncesionár tvrdí, že ešte nemá všetky potrebné stavebné povolenia.

„Začiatok stavby priamo nadväzuje na získanie platných stavebných povolení, ktoré prešli príslušným konaním o zmene stavby pred dokončením a reflektujú projekčné riešenia a ponuku víťazného konzorcia, ktorá je súčasťou platnej Koncesnej zmluvy. Daný administratívny proces na mnohých úsekoch stavby stále prebieha a bez jeho ukončenia nie je možné naplno začať s výstavbou,“ napísali stavitelia.

Na priamu otázku, či je technicky možné vybudovať most križujúci nielen Dunaj, ale aj ramená v jeho okolí, jednoznačná odpoveď nezaznela.

„Vzhľadom na časový sklz pri vydaní platných stavebných povolení (....) nemôžeme v tejto chvíli odhadnúť možný sklz v samotnej výstavbe spomínaného mosta," uzavrel koncesionár.

Obrázok

https://www.aktuality.sk/clanok/541701/ ... -problemy/
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 544
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 14:31

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.