Érsek sklamal Trnku, na tunel pod Soroškou nie sú peniaze

Moderátor: Moderátori

Érsek sklamal Trnku, na tunel pod Soroškou nie sú peniaze

Odoslaťod DrX » 19. Feb 2018 00:10

Érsek sklamal Trnku, na tunel pod Soroškou nie sú peniaze

Košický župan sa stretol s ministrom dopravy. Odchádzal sklamaný.

19. feb 2018 o 0:00 Marián Kizek
Rastislav Trnka. Župan bol po stretnutí s ministrom dopravy rozladený.(Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)
Písmo:A-|A+00

KOŠICE. Na juhovýchodný obchvat Košíc na trase rýchlocesty R2 Šaca – Košické Oľšany by sa mala tento rok vyhlásiť súťaž.

Na iný úsek R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou vrátane tunela pod Soroškou nie sú peniaze.

To sú asi najdôležitejšie novinky, ktoré sa na nedávnom stretnutí šéfov samosprávnych krajov s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most – Híd) dozvedel košický župan Rastislav Trnka (nezávislý).
Tlmočili najväčšie problémy

Župani počas stretnutia tlmočili ministrovi najväčšie problémy, ktoré trápia obyvateľov v jednotlivých krajoch.
Prečítajte si tiež: Budovanie ďalších úsekov rýchlostnej cesty R2 je neisté

Šéf KSK vyjadril najväčšiu nespokojnosť s tým, že v Košickom kraji je najmenej diaľnic (5,4 km) a rýchlostných ciest (26,5 km) na celom Slovensku, no vodiči platia rovnako za diaľničné známky ako inde na Slovensku.

Nepáčilo sa mu ani to, že KSK je aj na chvoste „pelotónu“ nielen čo do počtu postavených kilometrov ciest I. triedy (339,5 km), ale aj financií vyčlenených pre tento rok na ich údržbu.

V KSK je ale na druhej strane najvyšší počet mostov (665) na cestách II. a III. triedy, ktoré sú často v zlom technickom stave, a zároveň aj najmenší počet kilometrov elektrifikovaných, resp. zmodernizovaných železničných tratí zo všetkých krajov.

Župan Trnka preto Érsekovi viackrát zdôraznil, že by na ministerstve mali venovať väčšiu pozornosť Košickému kraju.

Odpoveď ho trochu zaskočila.
Minister pochybuje, že do volieb sa niečo zmení

„Čakal som niečo úplne iné ako otázku z jeho strany, či si myslím, že sa to práve jemu do budúcich volieb podarí zmeniť... Keďže zo strany pána Érseka nepadol ani jeden konkrétny návrh, ako by kraju mohol pomôcť, dohodli sme sa aspoň na tom, že niekedy na jar navštívi Úrad KSK a snáď bude mať už aspoň náčrt toho, či by vláda a jeho ministerstvo mohli dať do svojich priorít aspoň nejakú investíciu,“ povedal nám Trnka.

Jediná pozitívna správa zo spomínaného stretnutia pre KSK bola podľa župana tá, že sa tento rok vyhlási verejná súťaž na tzv. juhovýchodný obchvat Košíc medzi Šacou a Košickými Oľšanmi.

Na tento úsek rýchlocesty R2 sa totiž našli peniaze z eurofondov.
Na iný úsek financie nemajú

Už horšie to vyzerá s ďalšou stavbou, na ktorú dlhé roky čakajú vodiči z východu Slovenska – úsek R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou vrátane tunela pod Soroškou.

Ešte začiatkom roka štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček (Smer) pre Korzár uviedol, že sa začne stavať len vtedy, ak sa naň podarí získať dodatočné zdroje v rozpočte alebo po možnom uvoľnení financií z dlhovej brzdy.

Érsek tieto slová potvrdil s tým, že vôbec nevie, kedy sa v tomto projekte niečo pohne.
Ďalšia projektová dokumentácia pre Sorošku

„Dozvedel som sa, že sa na tento úsek opäť pripravuje projektová dokumentácia. Dosť som bol šokovaný, keď na moju priamu otázku, že kedy by sa teda mohlo začať s výstavbou, som dostal od pána ministra odpoveď, že nevie, lebo na tento úsek nie sú peniaze. Nerozumiem potom, na čo sa robí ďalšia projektová dokumentácia na tento tunel. Je smutné, že za posledných 30 rokov sa tam len robia projektové dokumentácie na novú cestu a tunel, no stále sa jazdí cez horský priechod, ktorý je dosť nehodovým úsekom... Z môjho pohľadu je ďalšia takáto projektová dokumentácia doslova do šuplíka len zbytočným mrhaním s verejnými zdrojmi,“ tvrdí košický župan.
S preťaženými kamiónmi má ísť za Kaliňákom

V súvislosti s cestami II. a III. triedy, ktoré trpia „nájazdmi“ často preťažených kamiónov s drevom, požiadal R. Trnka ministra o súčinnosť pri ich návrhu, aby vybrané peniaze za pokuty išli priamo krajom.

KSK by za ne potom kúpil automatické nové váhy, ktorými by kontroloval hmotnosť kamiónov.

Ani v tejto veci sa podľa vlastných slov pochopenia nedočkal.

„Pán minister mi v podstate povedal, že nám v tom nijako nepomôže, a že keď chcem, mám ísť za ministrom vnútra a vybaviť si to uňho. Mrzí ma takýto prístup, lebo aj pán Érsek dobre vie, že KSK spomedzi všetkých krajov najviac trpí nedostatkom infraštruktúry. Čakal som od neho väčšie pochopenie, lebo takáto kritická situácia v doprave má veľkú súvislosť aj s počtom hladových dolín v našom kraji a stave (ne)zamestnanosti v našom kraji,“ hodnotí nový predseda KSK.

Dodáva, že pred voľbami túto skutočnosť často kritizovali aj terajší poslanci Mosta–Híd.

„Preto verím, že nielen oni, ale aj ďalší poslanci vládnych koaličných strán v zastupiteľstve pomôžu vyvinúť väčší tlak na to, aby sme z pohľadu investícií do dopravy neboli len akýmsi 'slepým črevom'. Aj preto v priebehu tohto roka plánujem predložiť na zastupiteľstvo KSK správu o stave dopravnej infraštruktúry, kde bude priestor na diskusiu. Verím, že o problémy v doprave a jej nedostatočnú infraštruktúru v našom kraji sa dovtedy začnú viac zaujímať aj kompetentní v Bratislave,“ doplnil Trnka.

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20763647 ... niaze.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.