Stránka 1 z 1

Vlaky na juhu získajú päť minút k dobru.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2024 16:21
od devil
Vlaky na juhu získajú päť minút k dobru. Problémovú trať opraví Strabag za desiatky miliónov eur

Rýchliky jazdia cez juh oproti severu polovičnou rýchlosťou a okrem toho musia pre rozbité koľaje stále pribrzďovať.
Koncepčné riešenie tohto problému zostáva síce v nedohľadne, železničiari však začali aspoň s najproblémovejšou časťou infraštruktúry.
Z plánu obnovy idú najnovšie opraviť zhruba 10-kilometrovú trať pri Novej Bani. Stáť bude viac než 37 miliónov eur.
Jedným z najvýraznejších prínosov je skrátenie cestovného času na problémovom úseku o viac než tretinu.

Kým na koľaje cez priemyselný sever Slovenska prúdia stámiliónové investície, „agrárny“ juh dostáva z rozpočtu skromnejšiu porciu.

Vidieť to aj na rýchlostiach, akými sa tu pohybujú vlaky. Severom prefrčia až po Žilinu 160-kou, na juhu však jazdia o polovicu pomalšie a na mnohých miestach musia ešte pribrzdiť.
Železničiari vlani predostreli, že by z plánu obnovy chceli vynoviť jednu z najhorších koľají, po ktorej jazdia nielen lokálky, ale aj kľúčové rýchliky.

Ide o trať medzi Hronským Beňadikom a Novou Baňou, ktorá je v katastrofálnom stave, o čom svedčia aj výrazné meškania. O zákazku za predpokladaných 41 miliónov eur bol veľký záujem. Železničiari akceptovali ponuky od ôsmich uchádzačov. Najlepšiu dal Strabag, ktorý sľúbil, že problémové koľaje dá do poriadku za 37,8 milióna eur.
Tesná súťaž

Tender bol naozaj tesný. Len o niekoľko stotisíc eur drahšie núkali dielo postaviť AVA-Stav, Tempra či Doprastav. Najdrahšiu ponuku dala Eurovia v združení s firmou GJW Praha, ktorí odhadli cenu takmer na 52 miliónov eur.

článok zamknutý..

https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... lionov-eur