Stránka 5 z 20

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2007 16:16
od pablito
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:Prístavný most sa premaľuje na 3+3 jazdné pruhy. To je hlavný zámer štátu. Pre túto realizáciu sa posilní celá konštrukcia a to od r. 2008 do r. 2010. :P Odhadované náklady sú cca. 1,5 mld. SKK.


Aké budú obmedzenia v doprave?


Neprejazdný celý Prístavný most. Tak si to predstav ... stať sa tak môže až po dostavbe všetkých cestných napojení k mostu Apollo.

1. Nejaká časť mostu by mohla byť čiastočne sprístupnená.
2. Ale boli by stavebné zásahy také, že by sa musel mosť na niekoľko období aj celý uzatvárať.

Úprimne: BA nečaká výrazné zlepšenie dopravnej situácie a kto si to myslí, ten je na omyle. D2 Sitiny tu mali 10 rokov stáť. D1 BA-TT na 3+3 pruhy tu mali 5 rokov existovať, no ešte 5 nebudú ... tak to vyzerá, keď plánovanie je jedna vec a politika+financie druhá vec.

Prakticky stále sa bude v BA niečo stavať (rýchloelektrička, Filiálka, rozšírenie D1, nový cestný most, rôzne uzávierky kvôli výstavbe nových budov za 40 mld. SKK), masívny rozvoj automobilizmu súvisiaci s novými bytmi spôsobí ešte väčší kolaps pri parkovaní a problém bude do 5 rokov už aj v Petržalke.

Až o 5 rokov sa zistí, že treba razantné investície a že vlastne čiastkové už ani nie je kde riešiť: metro, veľký obchvat, severná tangenta atď. ... pretože nikto nepríde do mesta, ktoré bude dopravne kolabovať. To nie je hororový scenár, dnes sa v USA v mestách, ktoré nezvládajú dopravu dokonca firmy sťahujú preč, podobne BOOM bol v Indii a z najväčších miest idú firmy preč, ... :idea:



Chcel by som sa opytat na jednu alternativu riesenia Prist. mosta. Najlepsie by bolo postavit dalsi most pre 2-3 pruhy na lavej aj pravej strane Prist. mosta ako pokracovanie Bajkalskej resp. Einsteinovej ulice s prepojenim s Prist. mostom na oboch stranach. Iste nie je to najlacnejsie riesenie ale podla mna by bola najkomlexnejsie...

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 17:34
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7365

keby pockali az kym nebude dokoncene rozsirenie pristavnej a mohli to pohodlne presmerovat aj na apollo ...

inak fakt hrozna skoda, ze neurobili mierovu - senecku na 3+3..

potom by stacilo len prerobit pristavny na 3+3 a BA by v principe nemala problem s dopravou ...

zapadna cast je na dobre dlho kvalitne poriesena, treba este vychodnu .. D4 bude snad cim skorej ..

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 17:48
od Jurislav
na D4 bude dlho stacit iba juzna cast. a skoda ze aj celu D1 po TT aj D2 od Lamaca po D4 neurobili na min. 3+3. a doprava by bola v BA poriesena na dlhooo.

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 17:54
od aquila
D2 nema problem, aspon zatial je to tam docela OK ... tam 3+3 nehori tak ako BA - TT a najma usek pristavny most - TT by mal byt cely 3+3 ...

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 18:59
od Jurislav
zatial nie, ale bude...a na jednom kusku D1 je tusim aj 4+4 ak sa nemylim, aky dlhy je to usek?

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 19:07
od mapman
Hmm, aký dlhý úsek? Naozaj len kúsek :)))

Má to pár stovák metrov... A vlastne tie dva pruhy sú aj tak v podstate pripájacie a odbočovacie...

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2007 19:29
od aquila
ten usek je dlhy tusim az 900 metrov :) a tak nejako by to mohlo vyzerat na pristavnom moste casom :lol: tiez 4 pruhy :lol:

Prístavný most ostane rizikom

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2007 12:19
od pablito
http://bratislava.sme.sk/c/3395877/Pris ... zikom.html

Tak sa zda ze sa Prist. most predsa len nepremaluje...
Takze ja tu stale vidim len jedine poriadne riesenie a to postavit subezne dalsie 2 idealne 3-oj pruhove mosty pozdlz Prist. mosta pre vnutromestsku dopravu z a do Petrzalky. Pravdepodobne iba toto riesenie je skutocne dlhodobejsieho charakteru.
Dostavba D4 (juzna vetva) toho vela nevyriesi lebo vnutromestska doprava bude stale vytazovat tento most na viac ako 100% kapacity. A stale bude rast....
Vystavba D4 popd karpaty s tymto mostom nema podla mna nic spolocne.

Prístavný most ostane rizikom

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2007 12:23
od pablito
A este doplnim ze v pripade vystavby zel. tunela pod Dunajom by sa mozno predsalen dalo premalovat tento most na 3+3 lebo by sa odklonila zel. doprava... Ale to povazujem za hodnu veeelmi dalekej buducnosti... (2020)

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2007 12:31
od Andrej
Alebo je tu este 1 ovela lacnejsie (samozrejme docasne) riesenie - a to kompletny informacny system pre vsetky vetvy pristavneho mosta, ktore by v podla plynulosti mohli oboznamovat vodicov, ci sa nedostanu rychlejsie po Pristavnej a moste Apollo, ktora bude onedlho uz rozsirena na 2+2

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2007 12:54
od aquila
inak s tym "nalepovanim" dalsich pruhov to nie je az taky zly napad .. ma to zaujalo na A23 suedost tangente, kde sa mi aspon opticky zda, ze cast pri exite st.marx je "dolepovana" aspon zo spodu sa to tak tvari, ze okrajove pruhy su novsie a len "dolepene" na stare ...

kazdopadne z dlhodobeho hladiska je rozsirenie pristavneho mostu mensi problem ako useku pristavny most - senecka ...

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2007 12:59
od pablito
aquila napísal:inak s tym "nalepovanim" dalsich pruhov to nie je az taky zly napad .. ma to zaujalo na A23 suedost tangente, kde sa mi aspon opticky zda, ze cast pri exite st.marx je "dolepovana" aspon zo spodu sa to tak tvari, ze okrajove pruhy su novsie a len "dolepene" na stare ...

kazdopadne z dlhodobeho hladiska je rozsirenie pristavneho mostu mensi problem ako useku pristavny most - senecka ...


Pristavny most - senecka by v kazdom pripade vyriesila juzna vetva D4...
Velka cast tranzitu by bola presmerovana na nu...
Ale doteraz som nepochopil kto tu vymyslel 2+2 :roll:
Financie su jena vec ale toto uz nik nerozsiri :( - Tato tema ale patri inde vsak.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 13:54
od rbarat
pablito napísal:
aquila napísal:inak s tym "nalepovanim" dalsich pruhov to nie je az taky zly napad .. ma to zaujalo na A23 suedost tangente, kde sa mi aspon opticky zda, ze cast pri exite st.marx je "dolepovana" aspon zo spodu sa to tak tvari, ze okrajove pruhy su novsie a len "dolepene" na stare ...

kazdopadne z dlhodobeho hladiska je rozsirenie pristavneho mostu mensi problem ako useku pristavny most - senecka ...


Pristavny most - senecka by v kazdom pripade vyriesila juzna vetva D4...
Velka cast tranzitu by bola presmerovana na nu...
Ale doteraz som nepochopil kto tu vymyslel 2+2 :roll:
Financie su jena vec ale toto uz nik nerozsiri :( - Tato tema ale patri inde vsak.


Pôvodne to malo byť 3+3, ale zasa sa "ušetrilo" a tak sa spravilo len 2+2.
Ale pravdu máš, toto už nik nerozšíri...

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 14:28
od pablito
Viem mi teda niekto povedat ze ci sa vobec uvazuje o vystavbe pozdlznych mostov vedla Pristavneho mosta? Alebo aspon ake su navrhy zainteresovanych institucii prip. kohokolvek tu na tento usek (prip. sirsie - Senecka - Prist. most) vo vyhlade povedzme 2015. Tato cast je predslen najvytaznejsia komunikacia dnes a asi nou ostane aj najblizsich 10-20 rokov.

Vdaka

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 14:31
od aquila
jedine plany co su a aj to skor v teoretickej rovine, nejako zrepasovat pristavny aby bolo mozne premalovanie na 3+3.

usek mierova - senecka nebude v rieseni este niekolko desatroci

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 14:42
od pablito
Podla mna ani 3+3 vela nevyriesi.. Iste pomoze to ale si celkom neviem predstavit ze sa bude "nejak repasovat" Prist. most. To ho lepsie zburat a postavit 4+4.





aquila napísal:jedine plany co su a aj to skor v teoretickej rovine, nejako zrepasovat pristavny aby bolo mozne premalovanie na 3+3.

usek mierova - senecka nebude v rieseni este niekolko desatroci

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 14:44
od aquila
rozumej sa opravi, porobia podpery a premaluje sa to ako juzna spojka v prahe ;)

na 4+4 si este zopar desatroci pockame ;)

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 14:48
od pablito
Na kolko by si odhadol naklady na bud pristavbu 2och 3+3 (2+2) pozdlz Prist. mosta pre mestsku dopravu, prip prestavbu Pristavneho na 4+4?
Prepokladam ze prestavba na 3+3 bude do 1mld. SKK


aquila napísal:rozumej sa opravi, porobia podpery a premaluje sa to ako juzna spojka v prahe ;)

na 4+4 si este zopar desatroci pockame ;)

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 15:03
od aquila
prestavba na 3+3 urcite nebude do 1 mld .. hlavne urcienie na slovensku :)

a naklady na 4+4 tazko povedat, na to su tu urcite kompetentnejsi ludia ako ja ;)

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 22:27
od johhan
aquila napísal:prestavba na 3+3 urcite nebude do 1 mld .. hlavne urcienie na slovensku :)

a naklady na 4+4 tazko povedat, na to su tu urcite kompetentnejsi ludia ako ja ;)


4+4 .... 15 mld SKK

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2007 22:55
od aquila
no pekne ;) ale kedze apollo stalo 5 miliard a v pristavnom musi byt aj zeleznica

no a dufam, ze tam napasuju aj elektricku... lebo na petrzalku je jedna radiala malo

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2007 08:43
od pablito
Predpokladam ze tych 15mld. je uz so zeleznicou. Ta elektricke je dobry napad ale ta by mohla ist po tych istych kolajach ako vlak, nie? Teda naklady naviac by boli zanedbatelne. Inak ako pojde tunel pod Dunajom podla mna by uz zel. na Pristavnom moste nebola vobec nutna...

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2007 08:51
od mel
Ja by som zrusil zeleznicu a dal tam mestsku dopravu s pripojenim na bajkalsku a einsteinovu :)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2007 09:05
od sezbrzni
toto ma tiez napadlo. otazka je ci permanentnu zataz most udrzi. ved vlaky tam nepremavaju v jednom kuse..

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2007 09:10
od pablito
Osobne som aj tak za riesenie pristavby 2-och subeznych mostov (kazdy 2-3 pruhy) po pravej a lavej strane Prist. mosta. Ja ako laik by som ale nepredpokladal naklady vyssie ako pri moste Apollo. Alebo sa mylim? Pri tomto rieseni by bola komplexna rekonstrukcia prist. mosta bezpredmetna.