Stránka 5 z 27

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2010 04:21
od joe1024
V com je vlastne problem s tymi vahami ? Preco sa stale pouzivaju len prenosne ?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2010 17:21
od Tomas PO
Ktohovie. Otazka je, preco je odpocivadlo pre verejnost uzavrete, ked sa cele zrekonstruovalo - povrchy, park. miesta, obrubniky, vzjazd, vyjazd, ZDZ, VZD, oplotenie, osvetlene...

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 09:34
od Zipso
Odkedy ho pouzil Scurko ( kto nevie Kosicky hokejista) momentalne sedi v chladku, tak sa uzavrelo okrem ineho. Inak odpocivadlo bude hned za PO takze nerata sa z opetovnym otvorenim stareho. Inak vybavenost novych usekov je slaba ten stary usek ma aspon Agip benzinku.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 14:51
od i15
Podla mna je odpocivadlo to zatvorene preto, lebo pripojenie na dialnicu z neho je bez pripajacieho pruhu. A 2 odpocivadla na 20km dialnici su aj tak zbytocne...

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2010 10:38
od Tomas PO
Je tam aj pripajaci aj odpajaci pruh. Kratsi je akurat v smere KE-PO, aj to len pripajaci.
Pokial sa dobre pamatam, tak velke odpocivadla by mali byt kazdych 30km a male medzi nimi.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2010 11:42
od i15
pravda, pruhy tam su, ale su dost kratke podla mna

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2010 11:50
od Tomas PO
Ano, nie su najdlhsie, ale pozname z nasich dialnic aj ovela kratsie (hned niekde za mostom Dovalovac pri Mikulasi, ci samotne odpocivadlo Hybe. Je to navyse enormne frekventovane odpocivadlo a ma rovnaky pruh ako ten najkratsi pri PO.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2010 12:01
od i15
a pri Hybe je 80tka, nie? :) To by som na D1 PO-KE urcite nechcel

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2010 12:11
od Tomas PO
to urcite. chcel som len poukazat na to, ze kratky pruh nie je dovodom uzavreteho zrekonstruovaneho odpocivadla

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2010 16:53
od Dialniciar
80 km/h je dvakrát aj na D2

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 08:05
od eucitizen
Ale v lavom pruhu dali 100km/h .

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 19:22
od Dialniciar
No, ano, kozmetická úprava posledné mesiace.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2010 02:03
od JaNY
Tomas PO napísal:Ktohovie. Otazka je, preco je odpocivadlo pre verejnost uzavrete, ked sa cele zrekonstruovalo - povrchy, park. miesta, obrubniky, vzjazd, vyjazd, ZDZ, VZD, oplotenie, osvetlene...

Pri planovani tej rekonstrukcie uz mohli zahrnut aj predlzenie toho najazdu a vyjazdu. Chybaju financie alebo cit pre danu problematiku ?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 14:23
od Tomas PO
Podla mna len PZ vyuziva toto miesto pre svoje potreby a uzavrelo si parkovisko...

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 15:15
od Zipso
Toto odpocivadlo bolo zrusene pre verejnost a zrekonstruovane pre potreby PZ a NDS. Boli tam nainstalovane rampy aby sa zabranilo vstupu. OKrem toho je tam znacenie ktore sa vyuziva pri kontrole dialnickych znamok ako aj vahy na vazenie naprav. Okrem toho PZ tam niekedy robi aj mobilne STK. Kedze v blizkosti sa nachadza Benzinova stanica AGIP nieje pravdepodobne ze znova otvoria stare odpocivadlo pre verejnost. Jedina slabina AGIPu je nedostatocne odstavne plochy hlavne pred vikendom. No nepredpokladam zeby sa stat rozhodol budovat tam nejaku plochu ked sukromna spolocnost natom profituje.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 15:31
od Tomas PO
Ale odpocivadlo bolo zrekonstruovane tak, ako by malo sluzit verejnosti (odst. plochy, VDZ, ZDZ, osvetlenie, atd).

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2010 21:03
od Zipso
Kedze su tam osadene zavory a su tam aj znacky ktore upozornuju na kontrolu dialnicnych znamok nepredpokldam ze bolo uvazovane to zdielat s verejnostou. VDZ a ZDZ inak musi byt aj pri kontrolnych stanovistiach podla normy takze ako argument to neuspeje :).

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2010 21:00
od Tomas PO
zavory su tam osadene jasne dodatocne, odstavne plochy su tiez preexponovane a ZDZ neupozornuje na kontrolu znamok, ale iba na kontrolu policiou. to bolo dodane az nielkolko mesiacov po dokonceni odpocivadla.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2010 13:34
od Tomas PO
Doprava na diaľnici z Prešova do Košíc bude obmedzená

PREŠOV. Polícia upozorňuje vodičov, že do 16. augusta bude pre opravy vozovky čiastočné uzatvorená diaľnica v úseku Prešov - Budimír.

Od dnes bude až do 14. augusta uzatvorený pravý jazdný pás (km 605,500 - 607,750) a od štvrtkového rána do 16. augusta bude uzatvorený ľavý jazdný pás (km 591,000 - 588,545). Obmedzenie bude vyznačené prenosnými dopravnými značkami. Polícia preto žiada vodičov o zvýšenú opatrnosť pri prejazde týmto úsekom, informoval zástupca krajskej policajnej hovorkyne Daniel Džobanik

Čítajte viac: http://korzar.sme.sk/c/5502054/doprava- ... z0wIfrkw3F

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2010 09:17
od Tomas PO
Na D1 medzi PO a KE zacalo riadne fungovat premenlive dopravne znacenie.
Odkedy sa tu stala retazova nehoda (myslim, ze to bolo v zime minuly rok alebo jar tohto roku) kvoli nehode, zacalo sa prvykrat vyuzivat PDZ.
Predtym fungovalo iba pri prekroceni 130km/h. Teraz - je to neuveritelne - je riadene dynamicky podla situacie. Kedze na tejto dialnici zapchy nie su, tak PDZ je riadene len na zaklade pocasia. Tabule su este stare, nie fullLEDkove, takze vedia zobrazovat len 3 rychlosti - 80, 100 a 130. Spodna tabula vie zobrazovat znacku "pozor", "pozor smyk" a "praca na ceste" a medzi tabulami este napis POZOR. Pocas snezenia a hustej hmly v poslednych tyzdnoch boli rychlosti rozne obmedzene - na celej D na 80, pripadne 100, aj s prislusnou dodatkovou tabulou. Este v tom maju kustik chaos, lebo na jednej strane boli dodatkove tabule pozor smyk, na druhom profile na jednej strane smyk a na strane druhej len pozor. Dnes len svietil len text medzi tabulami pozor.
Hodnotim to velmi pozitivne, ma to velky vplyv na rychlost vozidiel a na bezpecnost. Tie 80ky a 100ky boli fakt opravnene.
Skoda je, ze tabule su v kazdom smere len dve (resp. 4, kedze su obojstranne) - prva je na zaciatku dialnice a druha za jedinou MUK na tomto useku - MUK Lemesany. Je to dost velka vzdialenost - cca 13 km. Urcite by sa hodili este dve tabule pre kazdy smer a jedna pred MUK, aby v pripade uzavretia dialnice mohli vodici D opustit.
http://korzar.sme.sk/c/5674714/pre-hmlu ... hlost.html

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2010 12:41
od Zipso
Tabule boli davno osadene ale ich vyuzite fakt zacalo sa vyuzivat az po hromadnej nehode. Na tomto useku su casto hmly ktore znizuju viditelnost natolko ze nevidno na 20 metrov. Paradox situacie je ze hlavne kamiony znizenu rychlost nedodrzuju. Sam som siel usekom 80 a kamion za mnou vyblikaval a neskutocne sa na mna lepil . Bohuzial merat rychlost alebo odstupy vtedy bola samovrazda takze bezpecnost zalezi aj od ohladuplnosti vodicov. Inak som rad ze konecne je rychlost prisposobena podmienkam lebo casto tam ludia ryskuju kedze usek je mozne pohodlne ist vysoko nad 130. Este pridam jednu skusenost. Prave ked na dialnici bola 80 a napriek tomu ze usek ma oplotenie ma problem s dezorientaciou nielen vodic ale aj zver. Zazil som situaciu ked srnka stala uprostred jazdneho pruhu a nebolo to nic prijemne aj ked bola iba 80 sa jej uhnut. Mozno by stalo za uvazenie dodrzovat povinne bezpecnostnu vzdialenost pocas zleho pocasia.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2010 12:56
od Tomas PO
Oplotenie je urobene dost neefektivne. Napriek tomu, ze je snad v celej dlzke dialnice, chyba pri mostoch ponad potoky a potociky a pri roznych krovinach, ktorych je na tomto useku pozehnane. A prave tadial sa zver na dialnicu dostava. Ludia maju problem danym porastom prejst, ale srnka skoci do bazurinki a je na dialnici.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 12:46
od granite01
Je dobré, že premenlivé dopravné značenie už funguje. Trvalo to dosť dlho, dokedy sa uviedlo do prevádzky. :)

Tiež som si všimol, že oplotenie nie je urobené ideálne. Asi sa šetrilo na ukončeniach (ktoré ak by sa robili precíznejšie, boli by určite drahšie.).
Bezpečnú vzdialenosť je potrebné dodržiavať vždy. Nie je to len otázka zlého počasia.
V autoškolách by na to mali dávať dôraz pri výučbe. Len či dávajú?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2011 17:14
od i15
to premenlive znacenie je asi "vec nevidana", lebo ked na nom nieco svieti, pise sa o tom v novinach :)

http://korzar.sme.sk/c/5781634/na-dialn ... hlost.html
http://krimi.cas.sk/clanok/192306/na-di ... -km-h.html

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2011 23:00
od Zipso
Hmm ano konecne sa pravidelne pouziva premenlive dopravne znacenie. V poslednej dobe ma vsak dost stve stredovy zeleny pas. V madarksu som videl v strede natiahnutu textiliu krora sluzila proti oslnovaniu vozidiel. Ten nas stredovy pas je prilis riedky niekde vobec nieje a dialkove svetla pri hustote premavky sa koro vobec nadaju vyuzivat. Nehovoriac kolko musi stat udrzba a cena specialneho vozidla ktore sa oto stara. Podla mna by fakt stalo za zvazenie to tam uplne odstranit a osadit niecim co sa bezne pouziva vo svete. Jedine nagativum vidim v strate pracovnych miest no spravca ciet by to tak urcite nevidel.