Andrej a uvedomuješ si že projekt ktorý kritizuješ je "zlacnená" verzia pôvodného projektu - zlacnilo sa to tak že to stojí nakoniec viac ako pôvodný variant s viac tunelmi hlbšie v terene.
.
Akropola je dôsledok trasovania ( záchrana národného motokrosového arealu - mimochodom už nefunkčného ) nie výmysel projektanta ale dôsledok zadávateľa.
.
Neviem ale útočíte na niečo iné ako je podstata problému - projektant projektuje iba v intenciách zadania a možností - videl si nejaké oponetúry ? Ja na Slovensku iba 2 .. predmetný úsek okolia PB kde bola zásadná dilema či záchrana blbého motokrosového arealu stojí za tie miliardy korún. A Turany Hubová kde polka projektantov bila do druhej že povrchový variant bude projekčne, stavebne, prevádzkovo katastrofou.
.
Pozri si na google Autobahnbrücke in Deutschland máš tam mostov a estakád na výber koľko chceš - to čo sa projektuje tu vôbec nie je niečo prehnané a stavali sa od 50 rokov ked v ČSSR stavali húsenkovú D1 do Brna.
.
Takzvané zbytočné mosty na dialniciach sú zväčša dôsledok že je povinnosť zabezpečiť adekvátny dostup k majetku dotknutých osôb ( pozemky ), inde to tiešia tak že radšej výkupia alebo vymenia pozemok tu sa postaví prechod. Ďalšia vec je že po novom sa aj male potôčiky musia projektovať na 10 000 - 100 000 ročnú vodu. V čechách pri povodni 2000 im skoro celoročne suchý potôčik prevedený zatrubnením popod dialnicu urval kus diaľnice, dnes je tam dvojpoľový most - viem to pretože vtedy ten malý hajzlík strhol stlp VVN do Nemecka pri dialnici
.
Je zaužívaný omyl že násyp je lacnejší ako estakáda alebo most je to 50/50 niekde ano niekde nie.
Andrej napísal:johhan, urcite nie som za znizenie parametrov a noriem na dialniciach. Ale my nevyuzivame ani tie hodnoty, ktore nam nase normy umoznuju a projektujeme dialnice, ako keby tu mali byt 60-tisicove intenzity a pritom aj tak skoncime pri rychlosti 100 km/h..
Konkrétne tento úsek má stúpanie 3% a minimálny polomer 800m pričom odporúčaný parameter pri TEN-T koridoroch spolufinancovaný z fondov je 3% a R 1250 (1000) - pričom sa vie že deklarovaných 3% pri tomto úseku bolo upravených matematicky
a na tou R 800 privreli oči. Toľko k tomu že nevyužívame parametre. Prekračujeme a aj sa tvárime že nie
.
Nemôžeš sa čudovať tým cenám - extrémne krátke termíny nevhodne zvolene začiatky výstavby, prehriatie stavebného trhu. Krásny príklad vidno na I/65 reko asfaltových úsekov šialené ceny , rebo betonky smiešna suma. Tam termín 6 mesiacov, betonka 2 roky, tam sa robilo v zime, betonka sa začne na jar, vtedy veľa zakázok, teraz tak akurát.