D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 05. Sep 2006 11:04

ja si tiez myslim, ze by sa mal riesit hlavne usek LL - ivachnova.

a skor ako usek HP - LL by bolo mozne aj D3 ZA - KNM - CA
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 05. Sep 2006 12:25

aquila napísal:...
a skor ako usek HP - LL by bolo mozne aj D3 ZA - KNM - CA


Ja s tymto nesuhlasim ... Zilina dialnicu ma (bude mat)... takisto pripojenie na D1 z Cadce to nie je daleko ... ako k tomu pridu Michalovce, alebo Humenne? Netvrdim, ze D3 sa nema pripravovat, ale stavat az ked bude D1 v KE. To je moj nazor ... jasne treba povedat, ze priorita je dialnica do KE (D1), kvoli zaostalosti regionu ... dialnica do KE je to iste pre Michalovce ako dialnica do ZA pre Cadcu...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 12:27

mel napísal:
aquila napísal:...
a skor ako usek HP - LL by bolo mozne aj D3 ZA - KNM - CA


Ja s tymto nesuhlasim ... Zilina dialnicu ma (bude mat)... takisto pripojenie na D1 z Cadce to nie je daleko ... ako k tomu pridu Michalovce, alebo Humenne? Netvrdim, ze D3 sa nema pripravovat, ale stavat az ked bude D1 v KE. To je moj nazor ... jasne treba povedat, ze priorita je dialnica do KE (D1), kvoli zaostalosti regionu ... dialnica do KE je to iste pre Michalovce ako dialnica do ZA pre Cadcu...


Tak Humenné k tomu neprídu nijako, ale Michalovce by mali mať D1 na plný profil aspoň po MI, potom stačí po Sobrance 1/2 profil a podľa krokov UA dostavať D1 až na hranice.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 05. Sep 2006 12:31

Dy,

skor som myslel ohladom priority ako reakciu na aquilu, najprv D1 do KE a potom D3 ... ako som povedal ... je to moj nazor ... Humenne je zas k D1 smerom na PO asi tak ako Mi na KE, asi tak som to myslel.

Inak s tebou suhlasim ;)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod sezbrzni » 05. Sep 2006 12:51

suhlasim s aquilom.

jedna vec je prioritna D1 a druha je kolaps dopravy v mestach a dedinach (http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4693). som z KE, viem ako velmi potrebuje region D1, ale zit a soferovat na kysuciach by som nechcel....

idealne by bolo stavat D1 spolu s D3 po Svrcinovec. a odtial potiahnut Rx dolava a doprava :)
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod aquila » 05. Sep 2006 12:56

mel, ja som sa teraz sustredil len na to co by sa malo stavat v ZA kraji. ze radsej nech sa stava D3 ZA - CA ako D1 HP - LL

s tym, ze D1 by sa mala potiahnut po michalovce a hlavne R4 od KE po MR je myslim skoda sa bavit ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 14:00

aquila napísal:mel, ja som sa teraz sustredil len na to co by sa malo stavat v ZA kraji. ze radsej nech sa stava D3 ZA - CA ako D1 HP - LL

s tym, ze D1 by sa mala potiahnut po michalovce a hlavne R4 od KE po MR je myslim skoda sa bavit ;)


D3 ZA-CA na 1/2 profil.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 05. Sep 2006 14:16

Dy napísal:
aquila napísal:mel, ja som sa teraz sustredil len na to co by sa malo stavat v ZA kraji. ze radsej nech sa stava D3 ZA - CA ako D1 HP - LL

s tym, ze D1 by sa mala potiahnut po michalovce a hlavne R4 od KE po MR je myslim skoda sa bavit ;)


D3 ZA-CA na 1/2 profil.


Bude ten úsek na stačit na 1/2 profil nebo bude kapacitně vyčerpaný brzy po otevření a dostavba 2. poloviny bude muset bezprostředně následovat, čímž se to zbytečně prodraží?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 14:18

Jaroslav Štemberk napísal:Bude ten úsek na stačit na 1/2 profil nebo bude kapacitně vyčerpaný brzy po otevření a dostavba 2. poloviny bude muset bezprostředně následovat, čímž se to zbytečně prodraží?


SR nestojí v tejto rovine, SR si môže dovoliť postaviť 1/2 profil, aj to s veľkými problémami, stačiť bude min. 5 rokov, potom sa môže začať s dostavbou. To je úloha 1/2 profilu. Keby nemal byť dostavaný do 10 rokov, tak sa neoplatí vôbec robiť prípravné práce pre dostavanie druhého profilu, čo sa v tomto prípade s tým ráta, ... ako základné inžinerske práce, základné zemné práce a projekt. Žiadne predraženie, naopak, efektivita. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mcmillan » 05. Sep 2006 14:29

aquila napísal: s tym, ze D1 by sa mala potiahnut po michalovce a hlavne R4 od KE po MR je myslim skoda sa bavit ;)


Uplne nahodne a vynimočne som v máji musel služobne absolvovať Brno-Prešov, naštastie mám v PX (pre mladšie ročníky PB) kde prespať tak jeden smer som šiel ráno PB-Prešov. Už ani neviem či som šiel 4h alebo 5h, priechod celkom plynulý, ale tá ďaleká cesta sama o sebe je taký "záhul", že o D1 do KE je debata o ničom.

Jediné výnimky by mali byť čisto na technicko-organizačnej bázi; ak nemožem nejaký úsek Sverepec-KE pripraviť (plus daľšie súvislosti), a hociktorý iný kde to horí áno (a medzitým ho postaviť), tak ho postavme. Také nuancie kde horí o "plamienok viac" ako inde nepoznám lebo tam všade nejazdím.

Výraz "technicko-organizačné" vstupy pre rozhodovanie som použil lebo neviem ako to nazvať. Nemalo by sa niečo staviať len preto, že Janko niečo povie (i keď to teraz sedí). Alebo poslanec so silným lobbistickým zázemým niečo vyboxuje aby sa zapáčil voličom vo svojom regióne.
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Odoslaťod mcmillan » 05. Sep 2006 15:38

mcmillan napísal: . Také nuancie kde horí o "plamienok viac" ako inde nepoznám lebo tam všade nejazdím.


Musím citovať sám seba lebo som nedisciplinovaný a neprečítal si Monitoring tlače. Po jeho prečítaní sa chce skríknuť "Hoří, má panenko!". Má horieť pri Svrčinovci, v Žiline, horí na Strečne a Košice opať v defenzíve. Pokial sú to reálne a nie politické predikcie, tak tažko hľadať riešenie. Som z toho pako.
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Odoslaťod Dialniciar » 26. Sep 2006 23:09

mcmillan napísal:
mcmillan napísal: . Také nuancie kde horí o "plamienok viac" ako inde nepoznám lebo tam všade nejazdím.


Musím citovať sám seba lebo som nedisciplinovaný a neprečítal si Monitoring tlače. Po jeho prečítaní sa chce skríknuť "Hoří, má panenko!". Má horieť pri Svrčinovci, v Žiline, horí na Strečne a Košice opať v defenzíve. Pokial sú to reálne a nie politické predikcie, tak tažko hľadať riešenie. Som z toho pako.


Naozaj horí :?:

Ja už vidím len spálenisko. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 10. Okt 2006 21:04

Toto je neveselé čítanie: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5242

Nemyslím, že hrozba nepokračovania D1 zo Žiliny na Martin je akútna, ale po zmene vládnej garnitúry vzrástla. Ale mám obavy aj ja.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Branco » 10. Okt 2006 22:06

Myslím, že úsek Dubná Skala-Turany sa bude stavať v každom prípade. Tento úsek patrí medzi najzaťaženejšie na celom Slovensku. A všetky úseky na D1 sú predsa v rôznom štádiu výstavby a prípravy.
D1 má momentálne štyri časti /najneskôr v decembri ich bude päť/, ktoré nie sú navzájom poprepájané.
Možno znie otázka, ktoré úseky z týchto piatich spojiť skôr a ktoré neskôr?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 10. Okt 2006 22:20

Branco napísal:Myslím, že úsek Dubná Skala-Turany sa bude stavať v každom prípade. Tento úsek patrí medzi najzaťaženejšie na celom Slovensku. A všetky úseky na D1 sú predsa v rôznom štádiu výstavby a prípravy.
D1 má momentálne štyri časti /najneskôr v decembri ich bude päť/, ktoré nie sú navzájom poprepájané.
Možno znie otázka, ktoré úseky z týchto piatich spojiť skôr a ktoré neskôr?


Ibaže tieto úseky sú dlhodobo najviac vyťažené a nič sa nedeje. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 10. Okt 2006 22:27

osobne si myslim, ze useky dubna - skala turany a hubova - ivachnova temer urcite do 2010 budu.

velka sanca je aj pre usek lietavska lucka - dubna skala. avsak osud turany - hubova je docela otazny a zrejme nebude tak skoro vo vystavbe ani usek HP - LL.

resp to bude dane ako na vyber, ze bud HP - LL, alebo D3. ja si osobne myslim, ze radsej D3 ako henten usek.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mapman » 10. Okt 2006 22:47

Súhlasím, aj preto, že privádzače Strážov a L.Lúčka budú schopné aspoň čiastočne pojmúť tranzitnú dopravu. Aj keby len na pár rokov. Kdežto medzi ZA a MT už nie je možné čakať...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod aquila » 10. Okt 2006 22:49

na privadzacoch tu bude v pohode, vyjma odbocky na priemyselnu na zaciatku ziliny, je to cele riesene mimourovnovo, takze v ziline to urcite vydrzi aj bez useku HP - LL.

je tam sice napor, ale stale mensi ako patronke :D

najhorsie to bude medzi zilinou a RK.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 11. Okt 2006 07:39

mapman napísal:Súhlasím, aj preto, že privádzače Strážov a L.Lúčka budú schopné aspoň čiastočne pojmúť tranzitnú dopravu. Aj keby len na pár rokov. Kdežto medzi ZA a MT už nie je možné čakať...


Najskôr to bude takto. Ono doprava bude hustnúť smerom na Ružom berok, keď sa postaví D1 po Turany. Predpokladám, že tam (RK) bude o pár rokov neuralgický bod ako v PB, asi aj horší. Zrejme kým sa D1 scelí až na Liptov, bude v RK potrebné prijať tiež špeciálne opatrenia. Ale vždy lepšie takto, ako ostať s diaľnicou v Žiline.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Vizualizace dalnic

Odoslaťod Ondra O.K. » 18. Okt 2006 06:14

Mam dotaz - zabyval jste se nekdo moznosti vizualizace dalnice pomoci nektereho 3D navrhoveho programu?

Zkousel jsem treba spojeni SketchUp + Google Earth (vysledky pomerne rozpacite), nebo Gmax + MS Flight Simulator...porad to neni ono

Myslim ze bych mohl sehnat i volne siritelna DEM data terenu Slovenska, kdyby nekdo mel neco vhodneho... ale lepsi by bylo vyuzit nejaka stavajici reseni...(pomijim Geodis a jejich GeoShow3D, to je zrejme nedostupne)..

Nemate zkusenost s necim takovym? Chtel bych si pro radost udelat nektere useky dalnic... :)
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Otvorenie D1 Vrtižer-Hričovské Podhradie od 15.DECEMBRA

Odoslaťod xmindox » 28. Nov 2006 19:53

Je takmer potvrdené že diaľnica D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie má byť čiastočne otvorená od 15. DECEMBRA 2006.


Kedže iba čiastočne, tak ČIASTOČNE v tomto prípade znamená:
1, Diaľnica má byť otvorená na polovičný profil, t.z. otvorený bude iba smer Vrtižer(Považská Bystrica) - Hričovské Podhradie(Žilina). (99%)

2, Diaľnica by mala byť otvorená IBA PO BYTČU( pravdivosť cca.55%. Kedže to zle vypadá od Bytče po Podhradie a pravdepodobne sa to nestihne. Diaľnica po Bytču je TAKMER dokončená. Je namaľované vodorovné značenie, osadené zvodidlá a zábradlia, vybudované rigoly.)

3, Diaľnica by mala byť sprejazdnená už od 13.novembra tzv. testovací režim.

Tieto informácie by mali byť pravdivé nakoľko som sa to dozvedel od pracovníkov stavby. Priebeh výstavby sledujem a budem Vás informovať.

FOTO bude k dispozícii v SOBOTU 2.Decembra približne okolo 20:00 hod. VO FOTOGALÉRII

TEJTO TÉME SA VENUJEME V SEKCII DIAĽNICE ----D1 - VRTIŽER-HRIČOVSKÉ PODHRADIE
xmindox
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 15
Založený: 25. Nov 2006 22:30
Bydlisko: EU,Bytča......

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 21:53

Cele dokoncenie planovanych usekov dialnice D1 bude podla udajov NDS stat cca 143 mld. Sk (useky PP-Branisko a zrejme aj od Bidoviec po UA len na 1/2 profil), + cca 10 mld. Sk mozeme ratat na prave rozostavane useky.
Dokoncenie D1 do RK vratane useku PB profil vyjde 93 mld. Sk na plny profil. Teda Hricovske Podhradie - Ivachnova cca 83 mld. Sk.
Dokoncenie D1 len od BA po KE cca 125 mld. Sk (usek PP-Branisko zrejme len na 1/2 profil) (s rozostavanymi usekmi cca 135 mld. Sk).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 21:58

Podla stranky NDS by mala byt D1 BA-KE na plny profil (okrem useku PP-Branisko) otvorena v r. 2015. Cela D1 po hranice s UA 2020.

Preco udavam vsetky tieto udaje o cene a datumoch realizacie na toto forum, ked je to na stranke NDS? Aby sme mohli vtedy porovnavat, co vsetko sa splnilo. Terminy sa totiz stale posuvaju a ja uz prestavam verit, ze tu D1 bude suvisle aj v r. 2015 :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 08. Dec 2006 10:36

Andrej napísal:Podla stranky NDS by mala byt D1 BA-KE na plny profil (okrem useku PP-Branisko) otvorena v r. 2015. Cela D1 po hranice s UA 2020.

Preco udavam vsetky tieto udaje o cene a datumoch realizacie na toto forum, ked je to na stranke NDS? Aby sme mohli vtedy porovnavat, co vsetko sa splnilo. Terminy sa totiz stale posuvaju a ja uz prestavam verit, ze tu D1 bude suvisle aj v r. 2015 :roll:


Súvisle v r. 2015 môže byť bez problémov, je tam aj technická hranica s prípravnými prácami 1,5 roka. Ale rozdiel je: súvisle a na plný profil. Obávam sa, že Branisko sa začne raziť na druhú rúru až po dostavaní D1 do KE, čo bude tak rok 2013-2014 a do r. 2015 sa Branisko nedostavia a dúfajme, že vydrží prvá rúra. :twisted:

No a celá D1 po UA ... po MI, možno súvisle, niekde na 1/2 profil v r. 2020, ale po UA tipnem rok 2025 a aj to podľa nutnosti a spolupráce s UA. Bude sa SR správať takisto ako Nemci k ČR alebo Rakúsko k SR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mcmillan » 08. Dec 2006 11:27

Dialniciar napísal:
ale po UA tipnem rok 2025 a aj to podľa nutnosti a spolupráce s UA. Bude sa SR správať takisto ako Nemci k ČR alebo Rakúsko k SR.


presne; rýchlejšie len keby sa biznis rozbehol a dopravné intenzity podporilo všetko od SR na západ a všetci kričali postavte tam dialnicu; na druhej strane možno EU fondy by to zacálovali nad rámec zvyklostí
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.