bystrik napísal:Ulica arm. gen. Svobodu vsak sidlisko Sekcov nepretina, samotne sidlisko je po jej lavej strane smerom na Kosice. To by potom mali skor zaviest 4O km/h na sidlisku Furca v KE, kde sa smie jazdit 60 km/h.
Vsetci mate pravdu. Trochu to ale upresnim, na celom useku je 60-ka, s vynimkou usekov, kde cestu pretina prechod pre chodcov smerujuci na zastavku MHD. Tam je 40-ka asi na 20-metrovych usekoch az do najblizsej krizovatky, ktore su ale chvalabohu hned za prechodom. Zarazajuce ale je, ze az s vynimkou jednej zastavky su vsade dopytove semafory pre chodcov, cize vyznam 40-ky je pocas doby, kedy su semafory zapnute (cca pocas denneho svetla) vyrazne zmenseny.
Vo vseobencosti je vyznam 40-ky na sidliskach nepopieratelny. Sidlisko Sekcov je ale specificke tym, ze sa nachadza iba na jednej strane cesty, ako aj to, ze nim prechadza - na Presov - velka 4-prudova cesta. Je to cesta suca na 80-kilometrovu rychlost, ako jeden z troch moznych usekov, kde by v PO bola povolena 80-km rychlost (vstup od PP, buduca NK a ul. Arm. Ge. Svobodu, oznacovana aj ako MK-2). A taketo useky v PO chybaju ako sol.
V tejto suvislosti sme uz diskutovali o probleme, preco tranzit Svidnik-KE prechadza centrom a nie Sekcovom, kde je cesta na to usposobena. Chyba je vo zvyku vodicov, ako aj v zlom znaceni. SSC podla mna ale znacenie navadzajuce tranzit mimo mesta cez Sekcov zamerne zanedbava, a nepovazuje za spravne viest tranzit cez velke sidlisko.
A pritom by stacilo tak malo - upravit prechody k piatim zastavkam MHD. Zrusit semafory a namiesto nich postavit podchody, resp. mostiky. V ich okoli by sa vybudovali protihlukove steny, cim by sa zamedzilo sucasnemu chaotickemu pobehovaniu chodcov cez cestu, ktori aj tak ignoruju semafory.
Vysledkom by bolo zvysenie rychlosti na 80km/hod, odlahcenie tranzitnej dopravy z centra mesta, bezpecnejsi prechod k zastavkam MHD a v podstate vytvorenie kompletneho severo-juzneho vnutorneho obchvatu mesta. Z dobudovanim MK by mal Presov skompletizovane vnutorne obchvaty (severo-juzny: Svidnik-KE a zapado-juzny: BA-KE). A to vsetko len za cenu "vyvolanych investcii" - piatich mostikov ci podchodov a par sto metrov protihlukovych stien.