Stránka 57 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2017 19:51
od Stevqo
plš napísal:Stevqo, ty si mi za diskutéra.
Asi máš takú prax, že toľko premýšľaš o výdavkoch, že kolísku pre novorodenca kúpiš vtedy, keď pomaly maturuje.
Obchvat Prešova sa chystá 40 rokov. Bežná doba je 20 rokov, pri impulzoch ako Kia v Žiline, to vedia skrátiť.
Stevqo, kde si doteraz bol Ty, Kovalkovič aj popletený Kažimír? Vyzerá to akoby si bol práve vykotená myš z včera večera....
Nehnevaj sa za prirovnania.
Jedna pripomienka Aquilovi: nového diskutéra by malo vlákno pustiť do diskusie len vtedy, keď bude mať prelistovaných aspoň 90% strán vlákna... hahaha /keby sa to urobiť jednoducho dalo /


Dobre si dal.
Že som na fóre registrovaný o 5 rokov dlhšie ako ty a v začiatkoch som dokonca aj prispieval fotkami z prác na katastrofálne urobenej križovatke Prešovská-Sečovská ti jemne ušlo.
Ako som písal v prvom príspevku na túto tému, ja to neberiem osobne, ale kopec ľudí, vrátane teba, áno.

A ako bonus s argumentom "keď Žilina môže mať". Chlapi, sorry, ale s takýmto prístupom by som vám nedal zmanažovať ani projekt kúpy tlačiarne do roboty..

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2017 19:58
od racto
Ked aj 15000. Stále je to isté. Ani jeden nerieši cieľovú, zdrojovú a vnútromestskú dopravu, ktorá je či už v Žiline alebo v Prešove veľká. Preto aj po postavení obchvatov sa problem dopravy v mestách nevyrieši, iba max. oddiali. Ale aspoň sa môžu mesta prestať vyhovárať, že oni za kongescie nemôžu.
Samozrejme nijak neodsudzujem ani jeden obchvat, podľa mňa sú potrebné.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2017 20:16
od Dendik
Stevqo napísal:Ako som písal v prvom príspevku na túto tému, ja to neberiem osobne, ale kopec ľudí, vrátane teba, áno.

A ako bonus s argumentom "keď Žilina môže mať". Chlapi, sorry, ale s takýmto prístupom by som vám nedal zmanažovať ani projekt kúpy tlačiarne do roboty..


Ahoj pistik,
ano beriem to osobne, a nie len ja ale kazdy z presovcanov aj nepresovcanov, co v tych autach predsa sedime :) Dava to zmysel?
Chlape sorry, ale preco je problem uvazovat v 21. storoci o vystavbe stvorpruhovej cesty okolo 90 tis. mesta ak lezi na TENt? Ze to porovnavam so ZA je problem aky?
A aku logiku ma mat projekt kupy k porovnavaniu dopravy, situacie, okolnostiam a realizacie vystavby nadradenej infrastruktury?

Intenzity: :)
Zase prazdna slama... Kto tu suka cisla z rukava? Ak kuzelnik. A ak ich aj vysuka, potom ich kludne poohyba tak ako sa mu hodia?
Je tu nejaka statna ustanovizen (state authority) ktora ma HODNOverne cisla, vysledky a interpretaciu reality, ktora je objektivne nestranna a mozme je verit? Haha...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2017 21:16
od jarino
racto napísal:Ked aj 15000. Stále je to isté. Ani jeden nerieši cieľovú, zdrojovú a vnútromestskú dopravu, ktorá je či už v Žiline alebo v Prešove veľká. Preto aj po postavení obchvatov sa problem dopravy v mestách nevyrieši, iba max. oddiali. Ale aspoň sa môžu mesta prestať vyhovárať, že oni za kongescie nemôžu.
Samozrejme nijak neodsudzujem ani jeden obchvat, podľa mňa sú potrebné.

Ale je nutné uznať, že riešenia v ZA, KE a PO sú úplne iné. Jednoznačne v neprospech Prešova, kde riešenia sú v podstate na papieri. ZA je poriešená parádne, o tom sa v PO môže iba snívať. Najlepšie by bolo, ak by SSC postavila MK-3 a MK-5. Snívajme ďalej...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2017 21:42
od eric987
Neviem nakolko to suvisi so stavbou tohto useku, ale zhruba v mieste, kde mal spolocne s pristupovou komunikaciou k vychodnemu portalu tunela pretat cestu I/20 sa pripravovali prekladky nejakych kablov.

racto napísal:Ked aj 15000. Stále je to isté. Ani jeden nerieši cieľovú, zdrojovú a vnútromestskú dopravu, ktorá je či už v Žiline alebo v Prešove veľká.

V PO az taka velka nie je, rozhodne nie taka velka ako trebars v ZA. Hospodarsky vyznam PO za posledne roky poklesol na najvacsie kosicke sidlisko. Nic viac nic menej.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 09:57
od Andrej
To je zase emócií :-)

Zopár faktov:
. Do Prešova štát posledných 25 rokov v podstate vôbec neinvestoval. Nábrežná mala byť samozrejmosť pred 15 rokmi.
. Eurofondy sa minuli na nezmyselný úsek Strážov-Brodno, na potrebné, ale predražené úseky, ale aj na mnoho projektov v Prešovskom kraji
. Rozdelenie SSC a NDS spôsobilo v konečnom mnoho nezmyselných riešení, pričom Prešov je typická ukážka toho, ako to dopadne, keď všetky problémy chceme riešiť pomocou diaľnic
. Ak aj investujeme 900 mil. € do obchvatov a aj tak to neporieši dopravu v Prešove

Na mieste Prešovčanov by som tlačil na výstavbu MK3, MK5 a prvú etapu R4 v 1/2 profile ako preložku I/68, s budúcou výstavbou východného obchvatu. Snívať o výstavbe ultradrahého severného obchvatu počas toho, ako sa stavia ultradrahá D1 je absolútne naivné pri prázdnej kase a mnohých iných čakajúcich projektoch.

Ja dúfam, že emócie trochu opadnú po otvorení Nábrežnej a podpise zmluvy na D1.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 10:25
od ondrejko_t
hej, pekne si to zhodnotil Andrej.
veeela je tu toho len o emociach. ja som studoval a pracoval v ZA a uzival si kolony ci uz v meste alebo pod strecnom. rovnako ako aj v PO. Takze poznam oba useky.
ZA - Brodno je bez pokracovania pomimo KNM uplna blbost a sposobi to vacsi chaos a bordel a plnku. ale takych usekov je viac. ci uz na D alebo na R. osobne si myslim, opravte ma Vy co chodite spodom, ze aj usek napr. Pstrusa - krivan je zbytocny komfort a peniaze sa mohli dat inde. ale skor vidim problem v nekoncepcnosti vystavby. Mame prachy, stavajme. je jedno kde, len stavajme. PO mal smolu, ze nemal vysporiadane pozemky napr.
ale aj tak by som osobne asi nespajal D+R okolo presova s presovom. je to proste cesta vyssieho vyznamu a jej ciel by nemal byt vyriesit situaciu v PO. aj ked prave aj to, ze tie cesty este stale nie su, je jednym z faktorov, pre ktore situacia v PO kolabuje.

btw. pri alternativnych rieseniach by som sa skor pozrel na "cervenu vlnu" v po. je jedno akym smerom ides, vzdy stojis. jedina svetla vynimka je asi len sekcov.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 12:30
od vladovav

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 13:27
od milan_KM
Problém Prešova v tom, že štát naň z vysoka kašlal a nevybudoval sa vnútorný okruh ako tomu je napr v Košiciach, alebo Žiline. To následne vedie ku kolapsom vnútromestskej dopravy, ktorým v značnej miere prispieva tranzit z 5(6) smerov.

Takže riešenie, ktoré pomôže priamo Prešovu sú vnútromestské komunikácie, až sa doprava vnútri mesta rozptýli a zdynamizuje.
Na druhej strane má Prešov naplánované obchvaty na diaľničnej sieti. A tie či už sa to niekomu páči alebo nie, skôr či neskôr budeme musieť vybudovať práve kvôli tranzitu, ktorý síce neskôr ale nakoniec zahltí aj nové vybudované MK. V neposlednom rade je tu tiež faktor kompletnosti diaľničnej siete.

Takže keď si to zhrnieme Prešov (resp štát) dobehol investičný dlh z minulosti plus diaľničná výstavba. A všetko sa to bude musieť postaviť. A kto chce odporovať, že diaľnicu tu nie je nutné stavať vôbec, tak ten nech mi ozrejmí podľa jeho logiky, potrebu takého juhovýchodného obchvatu Košíc, či D4 ...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 15:09
od svaco
Už som to písal v iných témach, ak by sa hneď zajtra rozhodlo, že sa chce stavať MK-3+MK-5 tak to bude postavené najskôr o 10 rokov, ale pravdepodobnejšie neskôr (nič nie je pripravené a čo sa týka pozemkov, tak hotová katastrofa, to by sa muselo začať hneď od začitku vyvlastňovať, spomente si na prípad Jarkovský, kvôli ktorému je ešte dnes takmer 7 rokov od otvorenia D1 na vstupe od PP ukončená semaforom).

Čo sa týka NK, tak tá môže tak maximálne zlepšiť sprejazdnenie smeru PP-KE, pre opačný smer sa len lievik presunie od ZVL ku križovatke pri Kauflande sidl3/sidl2 tzn. z neobývanej časti medzi paneláky, kde žije mnoho ľudí a tým sa im kvalita života rapídne zhorší.

Ako som už písal treba stavať čo je pripravené, lebo inak sa blížime ku kolapsu, síce salámovou metódou ale mesto tým veľmi veľmi trpí. PO nemôže čakať 10 rokov a viac, už teraz je neskoro. Je potrebné vypísať tender, urobiť ho tak aby sa prihlásilo, čo najväčší počet konzorcií a robiť na tom, aby tá cena išla čo najnižšie.

Podľa mňa neexistujú momentálne na Slovensku potrebnejšie úseky ako D1 a R4 okolo Prešova.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 15:14
od pohodak
svaco napísal:Podľa mňa neexistujú momentálne na Slovensku potrebnejšie úseky ako D1 a R4 okolo Prešova.


a presne pre taketo nazory ma poslednych 10 stran tejto temy a temy o R4 nulovu vypovednu hodnotu :roll:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 15:22
od Dendik
eric987 napísal:V PO az taka velka nie je, rozhodne nie taka velka ako trebars v ZA. Hospodarsky vyznam PO za posledne roky poklesol na najvacsie kosicke sidlisko. Nic viac nic menej.


Nie ze by mi chybal dopravny ruch, ale ved o tomto cele je: Kde nie je cesta nie je rozvoj...
A podla mna ma Presov dobry potencial, blizko KE, medzinarodne letisko, na krizovatke Baltic-Meditterian, Zapad-Vychod
PO-PL border 73km
PO-HU border 60km
PO-UA Uzhorod 110 km
Na europske rozmery smiesne vzdialenosti...Az ma ta malost desi, ze doteraz nemame pospajane hranice dialnicami alebo aspon Rkami :(

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 15:26
od ondrejko_t
svaco napísal:Podľa mňa neexistujú momentálne na Slovensku potrebnejšie úseky ako D1 a R4 okolo Prešova.


Este D3 okolo KNM urcite...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 16:53
od juancarlos
milan_KM napísal:Problém Prešova v tom, že štát naň z vysoka kašlal a nevybudoval sa vnútorný okruh ako tomu je napr v Košiciach, alebo Žiline. To následne vedie ku kolapsom vnútromestskej dopravy, ktorým v značnej miere prispieva tranzit z 5(6) smerov.

Takže riešenie, ktoré pomôže priamo Prešovu sú vnútromestské komunikácie, až sa doprava vnútri mesta rozptýli a zdynamizuje.
Na druhej strane má Prešov naplánované obchvaty na diaľničnej sieti. A tie či už sa to niekomu páči alebo nie, skôr či neskôr budeme musieť vybudovať práve kvôli tranzitu, ktorý síce neskôr ale nakoniec zahltí aj nové vybudované MK. V neposlednom rade je tu tiež faktor kompletnosti diaľničnej siete.

Takže keď si to zhrnieme Prešov (resp štát) dobehol investičný dlh z minulosti plus diaľničná výstavba. A všetko sa to bude musieť postaviť. A kto chce odporovať, že diaľnicu tu nie je nutné stavať vôbec, tak ten nech mi ozrejmí podľa jeho logiky, potrebu takého juhovýchodného obchvatu Košíc, či D4 ...


:lol: Taký Devil a DrX Ti to vysvetlia veľmi rýchlo, že prečo Košice áno a Prešov nie. No predsa "Košice majú iný potenciál"

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 17:50
od devil
kosice 240 tisic obyvatelov, presov 90 tisic obyvatelov so vsetkym co z toho vyplyva.....

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 18:10
od juancarlos
Hmm... počty Ti idú. Len aby Ti z tých počtov potom nevyšlo že v Prešove-Poprade-Levoči-L. Mikuláši-Ružomberku-Martine-Žiline žije viac ľudí ako v Rožňave-Rimavskej-Lučenci a v Detve (ak som nejaké obce zabudol tak sa hlboko ospravedlňujem), lebo potom čo s toho bude vyplývať? Či potom zase prepneš na pesničku "naokolo bližšie"?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 18:59
od stanley
pozrite keci keci a keci.. jedno je pravda kym tu sa stale len keca podobne ako pri turany hubova a hubova ivachnova.. budimir bidovce robia velke pokroky a makaju naplno.. mam pocit ze tie 3 zvysne useky D3 ostanu len vlhky sen a ze sa ich nedozijeme zial.. eufondy za 3 roky koncia.. a co je najhrosie ruzomberok a presov ostanu bez dialnice..

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 19:35
od medima
Tento úsek postavený bude. Ešte pár dní počkajme a iste sa dočkáme. Majú začať na jar. Sám minister povedal: Musím postaviť obchvat Prešova, inak ma zabetónujú niekde do stĺpa. Dokonca už prebehli aj rokovania, podarilo sa vyklepať 6% úsporu. Je kurz 1.01, že zmluva sa podpíše do dvoch mesiacov.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 20:18
od Bager3
Co bolo myslene na tlacovke kalkoluvanie kilometrovej ceny ze sucastou useku je aj 11 km ciest (4pruhvych) ? a potom im cena vysla 19 M/kilometer? Pochopil to niekto ?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 21:46
od stavbar_po
Tych 11km su vetvy krizovatiky Presov-zapad-Vydumanec-jedna z najvacsich krizovatiek na Slovensku a vetiev krizovatky Presov-Juh, ktore :D analitik :D akosi pozabudol zaratat do celeho useku D1 Presov zapad-juh. Ked ich zaratame, ved su sucastou daneho useku, tak vysledna cena na 1km vychadza priaznivejsie cca 19milEUR oproti 45milEUR podla :D analityka :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 22:16
od DrX
a ked ich vynechame, tak usetrime 60% ceny ;-). ta krizovatka je presne nezmyselne megalomanstvo, kvoli ktoremu na Slovensku nie je dialnicna siet.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 22:16
od medima
No Presov, zapad bude bezpochyby najvacsia MUK na Slovensku po kompletnej dostavbe vr. R4. O termine zacatia na jar ja ale nepochybujem. Niet sa ale co uz obavat. Austin Powder si moze pripravovat nálože :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 22:45
od stavbar_po
Kym postavia krizovatku Presov zapad, tak uz nebude najvacsiou na Slovensku... Skor si Bratislava postavi krizovatku D1 s D4, ktora ma byt najvacsiou krizovatkou na Slovensku. No co uz, Bratislavu maju politici blizsie, nez je Presov. Keby zacali skor s vystavbou useku Presov zapad-juh, tak by sme mali aspon na chvilu najvacsiu krizovatku na Slovensku.. :D :-) Takto nemame ani krizovatku ani dialnicu, no mame aspon semafor na dialnici, to nemaju nikde na Slovensku :lol:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2017 00:26
od marian vančo
Má niekto nejaké info o nových blokádach aktivistov v PO?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2017 00:38
od marian vančo
Myslím si, že spochybňovať význam R4 od KE na Milhosť je trúfalé...ja tou cestou jazdím často a som šťastný , že sa vyhnem Kechnecu atd...a po dostavbe M30 to bude velmi dôležitý úsek. Ja už opakovane vravím, že oháňat sa tu intenzitami je zcestné...ja nechodím cez PO lebo na to nemám nervy a po dostavbe obchvatu budem chodiť pravidelne, no a takých ľudí ako ja je veľa. Ja sa vyhýbam PO ako čert krížu...resp cez PO naplánujem cestu okolo polnoci. Taktiež ale súhlasím, že PO nemá vyriešenú vnútromestskú infraštruktúru...ale to nie je dôvod na to aby niekto vravel, že po dostavbe NK nebude potrebný dialničný obchvat. Mnohý tu snívajú o R7+R2 (osobne som všetkými desiatimi za túto dialnicu)...ale to je utópia...táto dialnica nebude postavená najbližších 50 rokov...a to aj keby sa ušetrilo 60% z PO...pretože tie sa aj tak prelejú inde kde ich niekto nakradne sofistikovanejšie.