D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod eric987 » 01. Mar 2017 20:26

:arrow: Tak ciel by bol v PO vysoky ak by to mesto sluzilo ako nadregionalne centrum a nie ako najvacsie sidlisko blizkeho nadregionalneho centra - Kosic. Skratka, do PO sa vo velkom nedochadza lebo niet preco. Prace niet, skoly robia viacmenej len neuspesne nabory, nemocnica ma prezyvku pohrebnica a ti zbehlejsi presovcania radsej chodia za lekarom do KE. Kto by tu preboha dochadzal ? Cize nemoze byt spravny zaver ak je zla hypoteza.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 02. Mar 2017 10:55

Vlados napísal:
ViliKE napísal:Rano som pocuval Rozhlas SRO a bola tam zaujimava sprava. Okomentovali to, ze uz aj prezident Kiska si vyziadal info od Kazimira k D1 pri PO spolu s obchvatom R4... Nasledne povedali zaujimavu spravu, ze nakoniec ta cena za R4+D1 nemusi byt az taka predrazena! Ano citate dobre a to som fakt pocul!!! At se propadnu do Zapadniho Nemecka jestly lzu velebnosti!!! Okomentovali to tym, ze ked INEKO spracovaval financnu analyzu na vystavbu R4, tak bral intnzity z 2014, kt sa zvysili v roku 2016 ked bolo ich dalsie scitanie a ze ratali v uvahu S-V obchvat!!! No a hned dodali ze S-V obchvat bychadzal lacnejsie ale nieje realizovatelny, pretoze nesu vykupene vsetky pozemky (nejaky problm s pozemkami) a ide o poddolovane prostredie kvoli tazbe soly... Takze to vyzera tak, ze je to tympadom opat blizsie k realizovatelnosti!
Nesom za predrazene riesenie, leno usetrene peniaze by sa dali pouzit niekde inam!!! Ale kazdopadne presovcanom trimem palce nech maju cim skor po tych peripetiach co tam s dopravou maju...

Tu sa stále kde kto oháňal, že 3. najväčšie mesto. Ak ide o 3. najväčšie mesto tak podiel cieľovej dopravy oproti tranzitu bude vysoký, t.j. R74 nezachráni dopravu v meste. Každé "veľké" mesto má najskôr vybudovanú kvalitnú mestskú sieť a až potom sa budujú obchvaty. Prečo PO by to mal mať opačne?


Tak začnime najprv rekonštruovať a stavať nove cesty v centre mesta a násobne tým zväčšíme zápchy...podla mna je logickejšie najprv dostať tranzit mimo mesta a potom začať riešiť infraštruktúru v meste. Prepáčte ale celá táto diskusia je pre mna osobne nepochopitelná...celým slovenskom ťaháme plnoprofilovú D1 a potom niekoho napadne že podme konečne šetriť tak to urobme tak, že okolo PO urobme polprofil i ked je jasné, že intenzity budú rásť, stačí si prečítať článok o kolko za posledné roky stúpol počet osobných áut...A ked si niekto myslí, že zlepšením MHD resp valakovej dopravy prinúti pohodlných slovákov vystúpiť z áut...tak je na omyle..na to sú ludia už príliš pohodlný...ja som košičan a osobne jazdím po meste na bicykli a to po celý rok...no a som za čudáka a na cestách parazit...bohužial sme na slovensku a tu to Amsterdam nikdy nebude...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 02. Mar 2017 12:09

Marián Vančo presne tak do bodky súhlas.
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 02. Mar 2017 12:24

Marián Vančo, tie cesty sa mali (začať) stavať v minulosti. Nakoľko zlyhala výstavba jednej, tak nikto neriešil ďalšie. Dnes je to stále aktuálne, ako alternatíva k R4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Viktorius » 02. Mar 2017 12:39

Tolko slov onicom. Nechapem kto ide spochybnovat kvalitu a ucinnost rychlostnej cesty resp. porovnavat ju s cestou prvej triedy...To sa rozum zastavuje. To tak vyzera ked prezident, minister financii a bludne analyzy idu stavat cesty. Tak potom zrusme PPP v BA a postavme tiez tam nieco za pol miliardy eur a usetrime 1,2 miliardy eur a nie 400 000. Ved preboha intezity aut denno denne rastu neumernym tempom, nakolko hromadna doprava je uplne neschopna motivovat vodicov osobnych aut k jej vyuzivaniu. A mi ideme hodnotu za peniaze do toho drbat a na ake obdobie? 5 rokov? A potom co? Zistime ze no asi komunisti mali pravdu ze to treba rychlostnu ale to uz nesu peniaze...Ideme stavat a nemame peniaze a uvolnovat dlhovu brzdu? Ta nac sme automobilova velmoc? A nemame na cesty. A NDS kolko krat tam pozriem tak naposledy bola aktualizovana pomaly za ministra pociatka s vynimkou par clankov. V roku 2020 ideme stavat 60 projektov. No to je bordel. Za to si riaditel NDS urcite zasluzi 14 plat a k tomu este koncorocnu odmenu.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 02. Mar 2017 12:58

Kto aspon trošku pozná PO a jeho okolie, ja áno lebo som tam žil 4 roky, tak vie, že východný obchvat nie je možné stavať resp na estakádach možno. celkom ma prekvapuje, ked niekto si myslí, že po dostavbe R4 a jej napojení na D1 budu na D1 intenzity 10000áut...vie mi niekto povedať že kebyže ide R4 východne od PO tak kde sa tie kamiony od PL napoja na D1?...na juhu PO?...a potom cez tunel smerom na PP?...To aká tu je logika?...naokolo bližšie???a samozrejme "lacnejšie!"
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2017 13:06

Takyto "obornici na zaklade svojich pocitov" su najlepsi. Ak trocha sledujes forum, vedel by si, ze praveze hlavny tranzit kamionov v PO je sever-juh, a presne ten krasne poriesi vychodna R4, zatialco SO PO + D1 PO Z-J bude predrazene tunelarske naokolo blizsie, ktore kazdemu z tych kamionov prida nejakych 10km naviac, cize este viac sa tym zasmradi cely Presov a okolie. Fakt pozoruhodne, ze toto presovcania obhajuju.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 02. Mar 2017 13:53

Súhlas s Mariánom. Východný obchvat je somarina. Nereálne, nezmyselné a drahšie. Áno, drahšie. Tá strata, ktorý by nasledovala, keby sa upustilo od R4 sev. obchvatu, kým by všetky úkony prebehli nanovo, to by boli roky. Roky nezamestnanosti, odlivu investorov, spotreby PHM vodičov. A mimochodom, ako už bolo spomenuté, výpočet úspory bol i tak zmanipulovaný. D1 a R4 v takej forme, ako boli navrhnuté. Už som to tu osobne spomínal a budem to presadzovať spolu s ďalšími mojimi sympatizantmi a sme proti všetkým, ktorí chcú tento projekt nejako pozmeniť alebo zrušiť a nahradiť ho iným, "výhodnejším".
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 02. Mar 2017 14:51

V prvej casti suhlasim s Tebou (Marian Vanco). ludia si myslia, ze ked je niekde relativne rovina, ze to len zarovnas a polozis asfalt. ale my nie sme chorvatsko. s tym poddolovanym PO bude inak este sranda, ked sa to nezacne riesit. Solanka je tam zas a znova a bude im to asi pomaly padat.
co sa ale tyka druhej veci, az tak pravdu nemas. lebo tranzit KK-PO-PL tak bude po D1 na PO a potom po R4 hore. takze aj tak bude jeden smer naokolo. to by musel byt obchvat uplny po celom obvode. ale to zas vsetci vieme, ze nie je az tak treba. predsa len ist suvisle po D1+R4 a spravit naokolo par km ale bez obmedzeni, cervenych a zapchy v meste je lepsie, pohodlnejsie a rychlejsie.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 799
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 02. Mar 2017 16:13

Snad by si nechcel, aby pre tvoje modre oci postavili tunel, hoci ho vobec netreba. V PO tiez by nikto nerobil tunely, ak by sa to dalo inac (mozno sa aj da, ale to by znamenalo posun o 10 rokov a za ten cas mozu aj ceny vyskocit + inflacia + ine skutocnosti, napr. zisti sa nejaky problem vid. Hub-Ivach. a mame tu hned + 100mil. Eur)

A tie intenzity, kt. spominas je minimalne v pripade MUK PO len nieco hypoteticke. Navyse tie preskumy, kt. sa robili v roku 2015 neboli vobec OK. Minimalne v case prieskumu sa opravovala cesta Sarissky Stiavnik a vtedy mnohe kamiony nemali moznost ako ist inou cestou, takze to scitanie nebolo vobec koser. Asi by tie cisla momentalne nenavysovali o 50percent (to ci to nie je tiez len hypoteticke cislo neviem, ale kazdopadne tie cisla z roku 2015 neboli OK)


ano, vieme na trase D1 a D3 sa nikdy neda inac ako mohutne estakady a tunely. to uz pozname to nie je len v PO.

tie intenzity nemozu byt diametralne odlisne jedine ze prieskum je ucelovy. usek svinia-PO, zapad je intenzita na dialnici iba 12.200 aut. aj z toho nieco ide do mesta. smerom na KE v priestore PO, juh je to okolo 20.000. v tom je uz vsetko zapocitane, tranzitz polska, od PP aj cezpolny. ja hovorim ze to je slabe cislo. cisla sa teraz navysuju tak ze sa tam pripocitaju dochadzajuci KE-PO. cize podla tejto logiky sa hlavne ulice v PO doslova vyprazdnia ked bude dialnica. vsetci si viac-menej nadbehnu na MUK PO zapad. :lol: :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 02. Mar 2017 17:09

DrX napísal:Takyto "obornici na zaklade svojich pocitov" su najlepsi. Ak trocha sledujes forum, vedel by si, ze praveze hlavny tranzit kamionov v PO je sever-juh, a presne ten krasne poriesi vychodna R4, zatialco SO PO + D1 PO Z-J bude predrazene tunelarske naokolo blizsie, ktore kazdemu z tych kamionov prida nejakych 10km naviac, cize este viac sa tym zasmradi cely Presov a okolie. Fakt pozoruhodne, ze toto presovcania obhajuju.


Ja sledujem toto forum dlhodobo a viem, že Ty si odbornik na zaklade svojich pocitov na R2 a M30, za ktoré som aj ja všetkymi 10timi...cela ta koncepcia prepojenia S-J je zlá...ovela viac tranzitu S-J by podla zdraveho rozumu malo ist cez Vranov-TV-Slov.N.Mesto a odtamať je to po Miskolc resp M3 čo by kamenom dohodil...ale kto bude stavať Rku možno aj v polprofile zo Svidnika na Vranov a TV???
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 02. Mar 2017 18:26

DrX napísal:Takyto "obornici na zaklade svojich pocitov" su najlepsi. Ak trocha sledujes forum, vedel by si, ze praveze hlavny tranzit kamionov v PO je sever-juh, a presne ten krasne poriesi vychodna R4, zatialco SO PO + D1 PO Z-J bude predrazene tunelarske naokolo blizsie, ktore kazdemu z tych kamionov prida nejakych 10km naviac, cize este viac sa tym zasmradi cely Presov a okolie. Fakt pozoruhodne, ze toto presovcania obhajuju.


Doktor, doktor...
Ziadna vychodna R4 nic krasne neporiesi.

- poddolovane uzemia, ktore nie su poctivo preskumane su takou naslapnou minou ze NIKTO si to na zodpovenost nevezme! O kolko milionov eur sa na takom
podlozi navysi cena tej hypotetickej vychodnej R4ky? Toto uz pocitovi odbornici asi nezohladnovali ze? Ale hlavne ze ju viaceri obhajujete. Usmevne.

- Kadial presne budes trasovat takuto hypoteticku R4ku? Ako pisal TomasPO ak nie je technicka studia ako sa OBJEKTIVNE da posudit realizovatelnost takehoto
rizikoveho projektu? Kolkokrat za pripravu alebo vystavbu sa bude menit (podla hesla "zistili sa nepredvidatelne okolnosti") ci projekt, ci realizacia, uprava ceny, atd...
...ale hlavna vec ze tu sukaju odbornici cisla z rukava ako na pase... 220mio JV obchvat, 140mio ci kolko presne MK3 (podobne problemy ako JV obchvat)
Ako mozu TERAZ vediet ze to bude presne tolko a nie o 30, ci 40 % viac...? Toto je uz podla mna sabotage... A hlavne oddialenie riesenia. Zamieta sa :D

- Asi nechapes urbanizaciu vychodnej preriferie Presova, ani ine sirsie suvislosti, ktore sa tu X-krat rozoberali (spomeniem len JEDNU: Peticie proti vystavbe) a tie
budu prioritne rozhodujuce o tom KEDY realne by sa aj nieco postavilo

Vlastne toto mal byt asi prvy bod preco J-V obchvat realne NIE je mozne ani zvazovat a az potom som mal pisat o dalsich trabloch, ktore by toto uvazovanie vyvolalo.
TAKZE TAK pocitovi odbornici. Chlapci znali veci lepsie ako ja dopiste este dalsie body, ktore som ja nenapisal.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 02. Mar 2017 18:38

Devil, neplac, intenzity budu rast, aj R1 nemala byt tak vyuzivana ako v sucasnosti je, to iste sa udeje aj na D1 pri PO.

Ako pise M.Vanco je dost podivne ze BA-KE ma byt full profil dialnica celu trasu okrem Presova, toto je zaujimave ako niektori obhajuju.. :wink:

A este zaujivavejsie je TVRDENIE ze v roku 2021 (ci kedy bude D1 pri PO dokoncena) bude na nej denne premavat kolko 10.000, 12.000, 14.000.
Preco prave taketo cisla? Ved logicky ak sa urobi severny obchvat tak cely tranzit Balkan-Baltic pojde trasou M30,R4,D1 a opat R4 PO sever... a to moze byt
o 4-5 rokov kludne viac aj ako 20.000 tunelom Presov na D1... Nestavaju sa nahodou dialnice prave kvoli tomu aby po nich v buducnosti isli auta, a bolo ich viac? :)

Alebo nestavajme dialnice pretoze tam teraz chodi malo aut. Trochu obratena logika, či 8)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 02. Mar 2017 18:57

medima napísal:Súhlas s Mariánom. Východný obchvat je somarina. Nereálne, nezmyselné a drahšie. Áno, drahšie. Tá strata, ktorý by nasledovala, keby sa upustilo od R4 sev. obchvatu, kým by všetky úkony prebehli nanovo, to by boli roky. Roky nezamestnanosti, odlivu investorov, spotreby PHM vodičov. A mimochodom, ako už bolo spomenuté, výpočet úspory bol i tak zmanipulovaný. D1 a R4 v takej forme, ako boli navrhnuté. Už som to tu osobne spomínal a budem to presadzovať spolu s ďalšími mojimi sympatizantmi a sme proti všetkým, ktorí chcú tento projekt nejako pozmeniť alebo zrušiť a nahradiť ho iným, "výhodnejším".


Ahoj Medima, myslim ze si to zhrnul celkom vystizne... Asi si tvoj comment okopirujem a nalepim za kazdym demagogickym post-om co du niekto spechne :)
Možem? Poskytnes mi copyright? :wink:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 02. Mar 2017 19:03

Viktorius napísal:Tolko slov onicom. Nechapem kto ide spochybnovat kvalitu a ucinnost rychlostnej cesty resp. porovnavat ju s cestou prvej triedy...To sa rozum zastavuje. To tak vyzera ked prezident, minister financii a bludne analyzy idu stavat cesty. Tak potom zrusme PPP v BA a postavme tiez tam nieco za pol miliardy eur a usetrime 1,2 miliardy eur a nie 400 000. Ved preboha intezity aut denno denne rastu neumernym tempom, nakolko hromadna doprava je uplne neschopna motivovat vodicov osobnych aut k jej vyuzivaniu. A mi ideme hodnotu za peniaze do toho drbat a na ake obdobie? 5 rokov? A potom co? Zistime ze no asi komunisti mali pravdu ze to treba rychlostnu ale to uz nesu peniaze...Ideme stavat a nemame peniaze a uvolnovat dlhovu brzdu? Ta nac sme automobilova velmoc? A nemame na cesty. A NDS kolko krat tam pozriem tak naposledy bola aktualizovana pomaly za ministra pociatka s vynimkou par clankov. V roku 2020 ideme stavat 60 projektov. No to je bordel. Za to si riaditel NDS urcite zasluzi 14 plat a k tomu este koncorocnu odmenu.

Tu nejde o kvalitu a účinnosť RC ale o to, že už nie je za čo. Naplánovali sme švarčiarske cesty a žiaľ na ne nemáme, nedostať z fondov tak nie sme tak ani kde sme dnes. Kľudne zrušme PPP v BA, veď ten obchvat spôsobí v BA rovnakú situáciu ako je dnes v PO... a ušetrené vrazme do infraštruktúry mesta (vrátane verejnej dopravy). Tí špatní komunisti nikdy neplánovali rýchlostnú do PO... kapacita ciest bola dostatočná a žiadna z nich nebola stavaná na dlh. To, že je všade uvedené 2020 je dané tým, že o tom bude rozhodovať nasledujúca vláda... znie to krajšie "niekdy v budúcnosti". Riaditeľ NDS plní len politické úlohy, presne sa to ukázalo ako dal pokyn na spätnú úpravu termínov na R2.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vceliak » 03. Mar 2017 10:35

Jeden fakt si treba uvedomiť: Máme vysúťaženú D1 a vykupuje sa pod SO PO.
Otázka znie: Ako dlho by trvalo dnešnej garnitúre na ministerstve pripraviť inú alternatívu pre Prešov (prieťahy, alebo východný obchvat), aby sa dostali aspoň do terajšieho stavu pripravenosti D1 + SO PO?
Potom stačí vyčísliť náklady na neexistenciu obchvatu a vynásobiť počtom rokov z omeškania otvorenia obchvatu, a musí sa dosiahnuť minimálne takáto úspora na inú verziu riešenia.
Nuž, to je práca pre erudovaný tím "Hodnota za peniaze", tak kde je to číslo?
PS: Príliš veľa pozornosti v krátkom čase pre Prešov. Vyplýva mi z toho, že úlohou tejto mediálnej kampane nie je ušetriť na obchvate Prešova, ale "dotlačiť" opozíciu k uvoľneniu tzv. Dlhovej brzdy. Všetko to na okolo je iba také divadielko pre plebs!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 489
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 03. Mar 2017 12:05

Proti polovičnému profilu som našiel tento text.

Ako limit pre možnosť ekonomicky výhodnej etapovitej realizácie rýchlostných ciest vo
vzťahu k ich definitívnej funkcii a šírkovému usporiadaniu sa ponúka pri súčasných problémoch pri
získavaní finančných zdrojov i možnosť uvažovať s kratším návrhovým obdobím pre rýchlostnú
cestu, napr. 10 rokov. Z toho vyplýva, že ak napr. kapacita posudzovaného polovičného
dvojpruhového šírkového usporiadania zvolenej kategórie cesty v prvej etape bude prekročená do
10-tich rokov, je potrebné riešiť ju v definitívnom, t.j. v štvorpruhovom šírkovom usporiadaní, v
opačnom prípade v prvej etape ako dvojpruh.
Návrhové obdobie podľa STN 736101 je 20 rokov. To
znamená, že z ekonomických dôvodov by mohla byť časová postupnosť realizácie plného profilu
navrhovaná odlišne oproti uvedenej STN skrátením návrhového obdobia, čo by umožnilo rýchlejšiu
realizáciu plánovanej nadštandardnej cestnej siete. Muselo by však ísť o výnimku z STN 736101.


http://www.ssc.sk/files/documents/rozvo ... cepcia.pdf
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod richie » 03. Mar 2017 12:55

Vceliak napísal:...
PS: Príliš veľa pozornosti v krátkom čase pre Prešov. Vyplýva mi z toho, že úlohou tejto mediálnej kampane nie je ušetriť na obchvate Prešova, ale "dotlačiť" opozíciu k uvoľneniu tzv. Dlhovej brzdy. Všetko to na okolo je iba také divadielko pre plebs!..

asi tak ..
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 03. Mar 2017 13:23

Devil, neplac, intenzity budu rast, aj R1 nemala byt tak vyuzivana ako v sucasnosti je, to iste sa udeje aj na D1 pri PO.

Ako pise M.Vanco je dost podivne ze BA-KE ma byt full profil dialnica celu trasu okrem Presova, toto je zaujimave ako niektori obhajuju.. :wink:

A este zaujivavejsie je TVRDENIE ze v roku 2021 (ci kedy bude D1 pri PO dokoncena) bude na nej denne premavat kolko 10.000, 12.000, 14.000.
Preco prave taketo cisla? Ved logicky ak sa urobi severny obchvat tak cely tranzit Balkan-Baltic pojde trasou M30,R4,D1 a opat R4 PO sever... a to moze byt
o 4-5 rokov kludne viac aj ako 20.000 tunelom Presov na D1... Nestavaju sa nahodou dialnice prave kvoli tomu aby po nich v buducnosti isli auta, a bolo ich viac? :)

Alebo nestavajme dialnice pretoze tam teraz chodi malo aut. Trochu obratena logika, či


tato logika sa vytahuje pri R2/R3 ale pri D1/D3 a najnovsie R4 je uz obratena.

inac sprska nezmyslov...D1 BA-KE by mala mat intenzity hodne dialnice a medzinarodneho koridoru, take ako na ceskych, madarskych a polskych hlavnych dialniciach, aspon 20.000 aut denne na KAZDOM useku. potom full dialnica po celej dlzke. balkan-baltic ma aj dalsie trasy tato je mozno 3-4 v poradi....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Yoggy52 » 03. Mar 2017 21:26

Na D1 nie su intenzity, pretoze sme posledna krajina na konci sveta... Ak by ukrajina vstupila do EU, vsetko by sa zmenilo...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 03. Mar 2017 21:51

Tranzit vychod-zapad ma potencial, co vedia aj madari aj poliaci, a preto maju dialnice uz na ukrajinskej hranici. U nas je D1 pre medzinarodny tranzit nezmyselne naokolo-blizsie, ktore zacina a konci na juhu (BA, Vysne Nemecke), ale v strede sa vytrepe na sever do zasnezenych kopcov s 10 tunelmi a trvalymi problemami. Ked sa postavi R1+R2 (alebo este lepsie R7+R2), ktore bude rovnako rovinate ale kratsie ako madarska dialnica, tak vsetok ten tranzit prejde k nam. Co by ale potom robili zilincania, trencania, ruzombercania a presovcania, keby nemohli ziadat o milionove tunely "na hlavne spojenie D1 BA-KE"? Proste, sami sme si tu nezaplatitelnu hlupost vybrali, a sami na to doplacame (teda zvlast vychod, lebo samozrejme, na blavu a povazie peniaze musia byt).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 03. Mar 2017 23:08

R1+R2 sa tak skoro nespostaví (a R7+R2 sa nikdy nepostaví... nie sme Nemecko). Ani keby sme to postavili, tak to na seba nezarobí, keď staváme predražeme, polovicu z mýta ukradneme...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 04. Mar 2017 11:20

Yoggy52 preboha vsak si pozri mapu, hlavny trh EU je nemecko, hadam nam tu nebudes tvrdit ze z UA nepojdu cez polsko ale po D1 :lol: . madari maju aj tranzit z rumunska a ten tahaju na M3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 04. Mar 2017 12:29

Stále sa tu bavíme len o tranzite...a čo my? My ľudia čo tu žijeme? Čo taký občanie zo Strpkova, Svidníka kde nemaju ani km kolajníc? Nemajú aj oni právo cestovať do Tatier, ZA resp BA po slušnej dialnici? To sú akože občania druhej kategorie, ktorý len platia dane aby študenti mohli cestovať vlakom zadara? Kto myslí na severovýchod Slovenska? Cesta z PL cez Svidník na ŠŠ štiavnika sa ani nie po roku opráv rozpadáva...a chce mi niekto povedať, že vodiči zo severovýchodu po príchode do PO pôjdu tzv východným obchvatom na juh na KE a potom to stočia na sever cez tunel Prešov na PP-ZA-BA...garantujem, že kopec týchto vodičov pôjde radšej cez Prešov...SK bude tranzitná krajina až po dostavbe kompletnej D1 resp aspon po Michalovce v plnom profile a potom po Ukrajinu v polprofile...nepodcenujme Ukrajinu...Stačí si pozrieť M3 v Madarsku, ja som šiel po nej mnohokrát...aké si myslíte že su intenzity od Miskolca po Vasarosnamény? kde momentalne dialnica končí?ani náhodou to nie je 20000...a je to full profil a až z tohto miesta sa začne stavať polovičný profil po Ukrajinu...s odbočkou na ČnT...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Yoggy52 » 04. Mar 2017 13:03

devil napísal:Yoggy52 preboha vsak si pozri mapu, hlavny trh EU je nemecko, hadam nam tu nebudes tvrdit ze z UA nepojdu cez polsko ale po D1 :lol: . madari maju aj tranzit z rumunska a ten tahaju na M3.


Ja mapu viem pouzivat velmi dobre :roll: Pretoze kazdy ukrajinec musi ist do Nemecka :lol: Na vychode uz je dost vela pracujucich ukrajincov... A keby sa otvorili hranice, tak nepochybujem ze budu duchadzat aj napr. z Uzhorodu do prace do Kosic/Presova, ako sa to napriklad deje Bratislava - Vieden, moze ich tu dojst pracovat/podnikat aj 500tisic... Kedze recova bariera je velmi mala a hospodarsky sme na tom asi lepsie ako Poliacia/Madari... Ukrajincov nie je len 5milionov ako nas... ale skoro 10 nasobne, takze tie intenzity bude niekde inde ako teraz... Vobec som ten prispevok nemyslel, len na tento usek... Ale z regionalneho hladiska..
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Vlados a 26 hostí.