![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:ViliKE napísal:Rano som pocuval Rozhlas SRO a bola tam zaujimava sprava. Okomentovali to, ze uz aj prezident Kiska si vyziadal info od Kazimira k D1 pri PO spolu s obchvatom R4... Nasledne povedali zaujimavu spravu, ze nakoniec ta cena za R4+D1 nemusi byt az taka predrazena! Ano citate dobre a to som fakt pocul!!! At se propadnu do Zapadniho Nemecka jestly lzu velebnosti!!! Okomentovali to tym, ze ked INEKO spracovaval financnu analyzu na vystavbu R4, tak bral intnzity z 2014, kt sa zvysili v roku 2016 ked bolo ich dalsie scitanie a ze ratali v uvahu S-V obchvat!!! No a hned dodali ze S-V obchvat bychadzal lacnejsie ale nieje realizovatelny, pretoze nesu vykupene vsetky pozemky (nejaky problm s pozemkami) a ide o poddolovane prostredie kvoli tazbe soly... Takze to vyzera tak, ze je to tympadom opat blizsie k realizovatelnosti!
Nesom za predrazene riesenie, leno usetrene peniaze by sa dali pouzit niekde inam!!! Ale kazdopadne presovcanom trimem palce nech maju cim skor po tych peripetiach co tam s dopravou maju...
Tu sa stále kde kto oháňal, že 3. najväčšie mesto. Ak ide o 3. najväčšie mesto tak podiel cieľovej dopravy oproti tranzitu bude vysoký, t.j. R74 nezachráni dopravu v meste. Každé "veľké" mesto má najskôr vybudovanú kvalitnú mestskú sieť a až potom sa budujú obchvaty. Prečo PO by to mal mať opačne?
Snad by si nechcel, aby pre tvoje modre oci postavili tunel, hoci ho vobec netreba. V PO tiez by nikto nerobil tunely, ak by sa to dalo inac (mozno sa aj da, ale to by znamenalo posun o 10 rokov a za ten cas mozu aj ceny vyskocit + inflacia + ine skutocnosti, napr. zisti sa nejaky problem vid. Hub-Ivach. a mame tu hned + 100mil. Eur)
A tie intenzity, kt. spominas je minimalne v pripade MUK PO len nieco hypoteticke. Navyse tie preskumy, kt. sa robili v roku 2015 neboli vobec OK. Minimalne v case prieskumu sa opravovala cesta Sarissky Stiavnik a vtedy mnohe kamiony nemali moznost ako ist inou cestou, takze to scitanie nebolo vobec koser. Asi by tie cisla momentalne nenavysovali o 50percent (to ci to nie je tiez len hypoteticke cislo neviem, ale kazdopadne tie cisla z roku 2015 neboli OK)
DrX napísal:Takyto "obornici na zaklade svojich pocitov" su najlepsi. Ak trocha sledujes forum, vedel by si, ze praveze hlavny tranzit kamionov v PO je sever-juh, a presne ten krasne poriesi vychodna R4, zatialco SO PO + D1 PO Z-J bude predrazene tunelarske naokolo blizsie, ktore kazdemu z tych kamionov prida nejakych 10km naviac, cize este viac sa tym zasmradi cely Presov a okolie. Fakt pozoruhodne, ze toto presovcania obhajuju.
DrX napísal:Takyto "obornici na zaklade svojich pocitov" su najlepsi. Ak trocha sledujes forum, vedel by si, ze praveze hlavny tranzit kamionov v PO je sever-juh, a presne ten krasne poriesi vychodna R4, zatialco SO PO + D1 PO Z-J bude predrazene tunelarske naokolo blizsie, ktore kazdemu z tych kamionov prida nejakych 10km naviac, cize este viac sa tym zasmradi cely Presov a okolie. Fakt pozoruhodne, ze toto presovcania obhajuju.
medima napísal:Súhlas s Mariánom. Východný obchvat je somarina. Nereálne, nezmyselné a drahšie. Áno, drahšie. Tá strata, ktorý by nasledovala, keby sa upustilo od R4 sev. obchvatu, kým by všetky úkony prebehli nanovo, to by boli roky. Roky nezamestnanosti, odlivu investorov, spotreby PHM vodičov. A mimochodom, ako už bolo spomenuté, výpočet úspory bol i tak zmanipulovaný. D1 a R4 v takej forme, ako boli navrhnuté. Už som to tu osobne spomínal a budem to presadzovať spolu s ďalšími mojimi sympatizantmi a sme proti všetkým, ktorí chcú tento projekt nejako pozmeniť alebo zrušiť a nahradiť ho iným, "výhodnejším".
Viktorius napísal:Tolko slov onicom. Nechapem kto ide spochybnovat kvalitu a ucinnost rychlostnej cesty resp. porovnavat ju s cestou prvej triedy...To sa rozum zastavuje. To tak vyzera ked prezident, minister financii a bludne analyzy idu stavat cesty. Tak potom zrusme PPP v BA a postavme tiez tam nieco za pol miliardy eur a usetrime 1,2 miliardy eur a nie 400 000. Ved preboha intezity aut denno denne rastu neumernym tempom, nakolko hromadna doprava je uplne neschopna motivovat vodicov osobnych aut k jej vyuzivaniu. A mi ideme hodnotu za peniaze do toho drbat a na ake obdobie? 5 rokov? A potom co? Zistime ze no asi komunisti mali pravdu ze to treba rychlostnu ale to uz nesu peniaze...Ideme stavat a nemame peniaze a uvolnovat dlhovu brzdu? Ta nac sme automobilova velmoc? A nemame na cesty. A NDS kolko krat tam pozriem tak naposledy bola aktualizovana pomaly za ministra pociatka s vynimkou par clankov. V roku 2020 ideme stavat 60 projektov. No to je bordel. Za to si riaditel NDS urcite zasluzi 14 plat a k tomu este koncorocnu odmenu.
Ako limit pre možnosť ekonomicky výhodnej etapovitej realizácie rýchlostných ciest vo
vzťahu k ich definitívnej funkcii a šírkovému usporiadaniu sa ponúka pri súčasných problémoch pri
získavaní finančných zdrojov i možnosť uvažovať s kratším návrhovým obdobím pre rýchlostnú
cestu, napr. 10 rokov. Z toho vyplýva, že ak napr. kapacita posudzovaného polovičného
dvojpruhového šírkového usporiadania zvolenej kategórie cesty v prvej etape bude prekročená do
10-tich rokov, je potrebné riešiť ju v definitívnom, t.j. v štvorpruhovom šírkovom usporiadaní, v
opačnom prípade v prvej etape ako dvojpruh. Návrhové obdobie podľa STN 736101 je 20 rokov. To
znamená, že z ekonomických dôvodov by mohla byť časová postupnosť realizácie plného profilu
navrhovaná odlišne oproti uvedenej STN skrátením návrhového obdobia, čo by umožnilo rýchlejšiu
realizáciu plánovanej nadštandardnej cestnej siete. Muselo by však ísť o výnimku z STN 736101.
Vceliak napísal:...
PS: Príliš veľa pozornosti v krátkom čase pre Prešov. Vyplýva mi z toho, že úlohou tejto mediálnej kampane nie je ušetriť na obchvate Prešova, ale "dotlačiť" opozíciu k uvoľneniu tzv. Dlhovej brzdy. Všetko to na okolo je iba také divadielko pre plebs!..
Devil, neplac, intenzity budu rast, aj R1 nemala byt tak vyuzivana ako v sucasnosti je, to iste sa udeje aj na D1 pri PO.
Ako pise M.Vanco je dost podivne ze BA-KE ma byt full profil dialnica celu trasu okrem Presova, toto je zaujimave ako niektori obhajuju..
A este zaujivavejsie je TVRDENIE ze v roku 2021 (ci kedy bude D1 pri PO dokoncena) bude na nej denne premavat kolko 10.000, 12.000, 14.000.
Preco prave taketo cisla? Ved logicky ak sa urobi severny obchvat tak cely tranzit Balkan-Baltic pojde trasou M30,R4,D1 a opat R4 PO sever... a to moze byt
o 4-5 rokov kludne viac aj ako 20.000 tunelom Presov na D1... Nestavaju sa nahodou dialnice prave kvoli tomu aby po nich v buducnosti isli auta, a bolo ich viac?
Alebo nestavajme dialnice pretoze tam teraz chodi malo aut. Trochu obratena logika, či
devil napísal:Yoggy52 preboha vsak si pozri mapu, hlavny trh EU je nemecko, hadam nam tu nebudes tvrdit ze z UA nepojdu cez polsko ale po D1. madari maju aj tranzit z rumunska a ten tahaju na M3.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Vlados a 26 hostí.